Zona Belirtileri

Zona (Gece Yanığı) Hastalığı

Zona Hastalığı Nedir?

Zona hastalığının bir diğer ismi gece yanığıdır. Zona birkaç gün öncesinden ağrı yaparak başlayan ve kızarıklıklar ile kendini belli eden bir hastalıktır. Bazen içi su dolu kesecik halinde de kendini gösterebilmektedir.

Zona (Gece Yanığı) Neden Olur?

Zona hastalığı, su çiçeği hastalığına neden olan Varicella zoster virüsünden kaynaklanır. Suçiçeği geçirildiği zaman bu virüs omurilikteki sinir uçlarına yerleşir. Burada uykuya yatar ve bağışıklık sisteminin düşük olduğu zamanda ortaya çıkmak üzere bekler. Bağışıklık sistemi düştüğünde ya da çoğunlukla 50 yaşından sonra metabolizmanın yavaşlamasına bağlı olarak bağışıklık sisteminin zayıflaması sebebi ile birlikte bu virüs uyanır. Sinirler aracılığı ile hastanın deri yüzeyine çıkar. Önce ağrı ile kendini belli eder. Sonra içi su dolu kabarcıklar ve kızarıklık şeklinde ortaya çıkar.

Zona Teşhisi

Zona hastalığının teşhisi oldukça önemlidir. Bu konuda zamanla yarışmak gerekir. İlk üç gün içinde ağrı ile başlayarak ortaya çıkacak olan kızarıklığın yayılmasını önlemek erken tanı ile mümkün olabilir. Zona hastalarının yaklaşık olarak %40’lık kesiminde hastalığın geçmesine rağmen ağrıların geçmediği görülür. Uygun tedavi yöntemleri kullanarak ilgili hastalığın anında yok edilmesi de sağlanmış olur.

Zona Hastalığının Belirtileri

Zona hastalığının döküntüleri çıkmadan önce çıkacak olan yerde yanma görülür. Ağrı oluşabilir. Birkaç gün öncesinden o bölgede zona çıkacağı kendini gösterebilir. Bazı durumlarda bu ağrı çok şiddetli bir hal alabilir. Döküntüler tek taraflı kızarıklıklar ya da su dolu kabarcıklar şeklinde görülmektedir. Su dolu kabarcıklar döküntünün geçeceği zaman kuruyarak iyileşme göstermektedir. Zona döküntüleri iyileştikten sonra, o bölgede ağrı bir süre daha devam edebilir.

Zona Hastalığı Hangi Yaşlarda Görülür?

Zona hastalığı bağışıklık sistemi düşük olan ve kuvvetsiz olan herkeste görülebilir.  Bu küçük yaşlarda da ortaya çıkabilir, ileri düzey yaşlarda da oluşabilir. Ancak en çok 50 yaş ve üzerinde görülen bir hastalıktır. Ayrıca 70 yaş üzerinde riskli yaş grubunda biraz daha artış göstermektedir. 70 yaşını geçmiş kişilerin ülkemiz genelindeki analizlerine bakıldığında yarısına yakını zona hastalığı geçirmiştir diyebiliriz. Bu kadar yaygın bir rahatsızlıktır.

Zona Alternatif (Doğal) Tedavi

Zona hastalığından korunmak günümüzde mümkündür. 50 yaş üzerindeki kişilere, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmış bir aşı olarak ülkemizde Zona aşısı uygulanmaktadır. Bu şekilde bu hastalığı önlemek de mümkün hale gelmiştir. 1 dozluk olarak uygulanan aşı ile bu hastalığın önüne geçmek mümkün olabilmektedir. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Zona Tedavisinde alternatif tıp imkânından yararlanabilirsiniz. Zona hastalığına yakalanmamak adına bağışıklık sisteminizi güçlü tutmak için destek gıdalar ve takviye edici vitamin ve mineral desteklerini bu alanda bulabilirsiniz. Çünkü kliniğimizde yalnızca kişiye özel tedavi uygulanmaktadır. Vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve mineraller gerekli tetkikler yapılarak sizlere özel bir formül şeklinde hazırlanmaktadır. Bu sayede ihtiyacınız olan vitamin desteği ile bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

Zona geçirmiş ancak ağrıları geçmemiş olan hastalara özel olarak uygulanan akupunktur yöntemi ile zona ağrılarından kurtulmak da mümkün olmaktadır.

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic tedavi yöntemleri olarak PRP kök hücre tedavisi, tıbbi beslenme destekleri, akupunktur yöntemi, ozon tedavisi yöntemi, mikrobiyom terapi gibi yöntemler uygulanmaktadır. Bu yöntemlerin tamamı alternatif tıp alanında geliştirilen destek çalışmalarıdır. Bu sayede nitelikli ve güvenilir uygulamalar ile birlikte zona tedavisinde kişiye özel destek çalışmaları da sunulmuş olacaktır. Sizler de mevcut sorunu rotadan kaldırmak adına Immunıty Clinic ile Zona Tedavisi sürecini bu alanda başlatabilirsiniz.