Yüz Felci Alternatif Tedavi Merkezi

Yüz Felci

Yüz Felci Nedir?

Yüz felci, yüz sinirlerinde oluşan hasara bağlı olarak yüz mimik kaslarında hareket kaybı gelişmesidir. Tıp literatüründe fasiyal paralizi olarak adlandırılmaktadır.

Yüz Felci Belirtileri

• Yüz felci oluştuğu zaman yüz kasları hareket etmez.
  • Ağızın köşeleri yan tarafa kayar.
  • Hasta yüz felci geçirdiği taraftaki gözünü kapatamaz. Kısıtlı hareket eder. Hareket kabiliyetini yitirir. Yüz felci birkaç sebepten meydana gelebilmektedir.

Yüz Felci Nedenleri

Travmatik sebepler adı verilen araç içinde ya da araç dışında oluşan kazalar yüz felci sebepleri arasındadır. Trafik kazalarında kısmi şekilde yüz felci yaşanabilmektedir.

Kafa travmalarında da yüz felci yaşanabilmektedir.

Sinir sisteminin etkilenmiş olduğu belirli ameliyatlarda yüz felci oluşabilir. Yüz siniri bu durumda hasar görür ve yüz felci ile ortaya çıkan etmenleri oluşturur.

Viral enfeksiyonlar sonucu oluşan ödemler de yüz felcine neden olabilmektedir. Buna bell paralizisi denir. Bell paralizisi sonucunda kanal içerisinde sıkışmış olan sinirin yapısı bozularak yüz felcine yol açar. Hastaların büyük çoğunluğunda iyileşme görülür.

Yüz Felci Teşhisi

Bir kişinin yüz felci geçirip geçirmediğini anlamak için öncelikle hastanın tam bir muayeneden geçmesi gerekir. Hastalık geçmişi dinlenir. Yüz felç belirtisi gösterip göstermediğine bakılır. Kulak, burun ve boğaz muayenesi yapılır. Yüz sinirinin hareket kabiliyetinin gözlemlenmesi yapılır. Yüz sinirinin seyrettiği kısımda herhangi bir patolojik durumun varlığı kontrol edilir. Yüz felcini değerlendirmiş olduğumuz elektro fizyolojik testler bulunmaktadır. Elektromiyografi ile sinirin bütünlüğünün bozulup bozulmadığına bakılır. Sadece ileti bloğu da olabilir. Bu tip hastaların iyileşmesi daha kapsamlı ve daha hızlı olabilmektedir.

Travmatik paralizlerde sinir yapısının bütünlüğünün bozulması sonucunda ameliyatlar ile sinir hattını iyileştirmek gerekmektedir. Ancak sadece ileti bloğunda problem yaşanması, cerrahi müdahaleye gerek olmayan bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır.

Yüz Felci Tedavisi

Yüz felci erken dönemde ilaç tedavisi yöntemi ile anında çözümlenebilen bir rahatsızlıktır. Erken teşhisi bu nedenle son derece önemli olmaktadır. Erken müdahale iyileşme sürecini daha fazla hızlandırmaktadır. Ödem ve sinir yapısının ilaç tedavisi ile iyileşme gösterdiği düşünülerek tedaviye uygun koşullarda başlanmaktadır. Yüz felci tedavisi altta yatan nedene yönelik yapılmaktadır.

• Sinir iyileşme sürecinin hızlanması adına steroid tedavisi uygulanmaktadır.
  • Uçuk virüsü kaynaklı olduğu görüldüğünde antiviral ilaç tedavisi uygulanmaktadır.
  • Erken dönem teşhisinde fizik tedavi yöntemleri ve rehabilitasyon uygulamaları ile çözümlenebilen bir durumu oluşturmaktadır.

Bu sayede yüz felcinde iyileşme hızı artırılabilir. Yüz felci unsurunda ilk sekiz haftalık tedavi uygulamaları oldukça önemli olmaktadır. En hızlı düzelme sürecinde hastalık ilk ayda tepki ve hızlı iyileşme sürecine girer. Ancak uzun vadeli bakıldığında altı aylık bir durum ile yüz felcinin tamamen düzlediği görülmektedir. Bu süre vakalar arası değişiklik gösterebilmektedir.

Yüz Felci Alternatif Tedaviler (Alternatif Tıp)

Yüz felci tedavilerinin alternatif tıp ile gelişen birtakım uygulamalar ile de tedavi sürecinin oluştuğu görülmektedir. Bu özellikleri ile birlikte Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile yüz felci tedavisi birçok uygulamayı içerisinde barındırmaktadır. Bu tedavi yönteminde; YNSA tedavisi, akupunktur tedavisi, Refleksoloji yöntemlerinin bir arada uygulanması gibi yöntemler belirlenmektedir.

Kişiye özel tedavi yöntemlerinin bu şekilde uygulanması ile birlikte genellikle profesyonel çalışmalardan ve kaliteli uygulamalardan kaynaklı olarak hastanın seyrinde hızlı bir biçimde iyileşme görülmektedir. Yüz felci erken teşhis ile düzeltilebilir bir sorundur. Ayrıca ağır vakalarda kısmi olarak rehabilitasyon ve fizik tedavi yöntemleri ile birlikte düzenlenebilir bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle hastalık geçmişiniz ne olursa olsun, yüz felci tedavi yöntemi uygulamaları için mutlaka Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile tedavi uygulamalarına katılım sağlayabilirsiniz.