Yumuşak Doku Romatizması Alternatif Tedavi

Romatizmal Hastalıklar

Romatizmal Hastalık Nedir?

Romatizmal hastalık kişinin kemik, kas ya da eklemlerinde meydana gelen yangısal durumları barındıran hastalıklardır. Romatizmal hastalık tanımın altında yüzlerce hastalık barındırmaktadır. Kas ve eklemlerin yanı sıra bir çok sistemi tuttuğundan dolayı multisistem hastalığı olarak da bilinmektedir. Romatizmal hastalığın oluşum nedeni tam manası ile bilinmemektedir. Bağışıklık sisteminin güçlü olmaması ve genetik faktörlerin de etkisi ile birlikte birçok romatizmal hastalık karşımıza çıkabilmektedir.

Romatizmal Hastalık Belirtileri

• Eklem sıcaklığı, eklem ağrısı,
  • Eklem aralığında iltihap birikmesine bağlı olarak oluşan şiddetli ağrılar
  • Kasların güçsüzlüğü
  • Kas ağrısı, yanması
  • Diz kapağında şiddetli ağrılar ve yürüyememe
  • Sırt ve belde görülen kramp niteliğinde ağrı. Ağrının bir anda kaybolması ve bir anda ortaya çıkması
  • Ciltte meydana gelen döküntü
  • Deri yüzeyinde sertlik ya da deformasyon
  • Göz yaşında oluşan azalma, gözyaşının olmaması
  • Tükürükte meydana gelen azalma
  • Tırnak yapısının değişmesi
  • Nefes darlığı
  • Sindirim sisteminde meydana gelen değişiklik. Kabızlık ya da geçmeyen ishal hali
  • Kişinin uzun süre olarak vücut ısısının yüksek olması
  • Böbrek fonksiyonu bozulmaları
  • Güneşe karşı yüksek duyarlılık, güneşe çıkamama
  • Merdiven çıkarken ya da oturup kalkarken zorluk yaşama, diz kapağından ses gelmesi, diz kapağının katlanamaması durumu

Romatoid Artrit Nedir?

Erişkin bireylerde sık görülen bir hastalıktır. Birçok doku ve sistemi etkileyebilen romatizmal hastalık olarak bilinmektedir. Kronik, sistemik ve otoimmün bir hastalıktır. Tedavi edilemezse, hastanın ilerleyen dönemlerinde sakatlıklara neden olabilir. Hastalarda başlangıçta ateş, halsizlik ve ağrı vardır. Bu belirtileri eklem ağrısı ,sabah tutukluğu, küçük eklemlerde simetrik şişlik takip eder. Hastalık ilerlediği zaman kalp zarında iltihaplanmalara ve akciğer zarları arasında sıvı birikmelerine yol açabilir. Bu hastalığın tanısında radyolojinin önemi büyüktür.

Eklem Romatizması Alternatif Tedavi

Eklem romatizması, kireçlenme gibi rahatsızlıklar, kıkırdak tutumu ya de eklem tutumu ile kendini gösterebilir Bir tek eklemde, küçük eklemlerde ya da birden fazla eklem içinde tutulma görülebilir. Kadınlarda, şişmanlarda, 65 yaş üzerinde, fiziksel olarak egzersiz yapmayan ya da hareketsiz kalmış kimselerde daha fazla görülen rahatsızlıktır. Genetik faktörler de bu durumu tetikleyebilir. Mesleki açıdan zorlanma yaşayan kişilerde de bu durum söz konusu olabilmektedir. Fizik tedavi, rehabilitasyon ya da düzenli egzersizler ile hastanın rahatsızlığı giderilmeye çalışır. İlaç tedavisi, fizik tedavi, tıbbi destek, hasta takibi, akupunktur yöntemi hastaya uygulanabilecek tedavi yöntemleri arasındadır.

Ankilozan Spondilit Nedir?

Ankilozan spondilit halk arasında sabah tutukluğu olarak da bilinir. Kalça ekleminde görülen ve omurgayı tutan bir romatizmal hastalıktır. İstirahat bu hastalığı daha çok tetikler. Sabaha karşı artan şiddetli ağrılar olur. Sıcak, masaj ya da egzersiz ile azalan bir rahatsızlıktır. Yorgunluk halsizlik ve kilo kaybı yapabilir.

Yumuşak Doku Romatizması Alternatif Tedavi

Fibromiyalji olarak bilinen yumuşak doku romatizması, kronik ağrılar ile ve sürekli yorgunluk hali ile kendini göstermektedir. Sabah yorgun kalkılması durumudur. Bu hastalık stres ile şiddetlenebilen bir durumdur. Yoğun çalışma gösteren, çocukluk travması geçirmiş, mükemmeliyetçi ailede yetişmiş ya da kendisi de mükemmeliyetçi durumda olan kişilerde sık rastlanılan bir durumdur. Stresin tetiklemesi, sürekli çalışmaya veya düşünmeye bağlı yorgunluk kişinin hastalığını tetikleyen unsurlardır. Bu kişilerde depresyon ya da hafıza problemleri de oluşmaya başlayabilir. Bu hastalık tedavi edilmezse başka rahatsızlıkları da tetikleyebilir. İlaç tedavisi, fizik tedavi uygulamaları, kuru iğneleme tekniği, akupunktur yöntemi, davranış tedavisi ya da bölgesel olarak yapılacak olan enjeksiyonlar ile hastanın yaşam kalitesi yükseltilmeye çalışılır.

Romatizmal Hastalıkları Tedavi Yöntemleri

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Romatizmal Hastalık Tedavi Yöntemleri ile ilgili şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz ile birlikte kişiye özel tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.