Yüksek Tansiyon Belirtileri

Hipertansiyon (Yüksek Tansiyon)

Hipertansiyon (Yüksek Tansiyon) Nedir?

Kan kalpten belirli bir basınçla iletilerek tüm dokulara ulaşabilmektedir. Kalp kasının kasılma hareketi ile başlayan bu basınç kan damarlarına baskı uygulamaktadır. Kan basıncı değerleri kişinin sağlıklı olup olmadığı hakkında bilgi vermektedir. Sağlıklı bir yetişkinde bu basınç 120 ila 140 mmHg sistolik ve 80 ila 90 mmHg diyastolik değerlerinde olması gerekmektedir. Kan basıncı normal değerlerinin üstünde seyredilirse hipertansiyon hastasıdır. Halk arasında yüksek tansiyon diye isimlendirilmektedir. Fazla basınçtan kaynaklı kan damarları zorlanmaktadır. Zamanla bazı bölgelerde damar yırtılmaları görülmektedir. Çoğunlukla ileriki yaşlarda görülmektedir. Bu yaş gurubundaki kişilerin damar elastisitesi düşük olduğundan beyin kanaması gibi durumlarla da karşılaşabilmektedir.

Hastalık genetik veya çevresel faktörden kaynaklanabilmektedir. Ailesinde hipertansiyon hastalığı bulunan kişi risk grubunda sayılmaktadır. Buna bağlı olarak aşırı kilo, yanlış beslenme, alkol tüketimi, stres, hareketsiz yaşam, sigara ve tütün kullanımı da bu hastalığı tetiklemektedir. Bu kişiler çevresel faktörler kaynaklı risk faktöründe sayılmaktadır.

Hipertansiyon (Yüksek Tansiyon) Belirtileri

Hipertansiyon hastaları genellikle iştahsızlık, bacakta şişlik, ödem, halsizlik, sürekli uyuma isteği ve yorgunluk şikâyetlerinden yakınmaktadır. Nadiren de olsa burun kanaması ve sık idrara çıkmak gibi semptomlar gösterilmektedir. Ancak belirgin bir semptomu bulunmayan sinsi bir rahatsızlıktır. Çoğu kişi hasta olduğundan bile habersizdir. Tansiyon değerinizin 180/100 mmHg değerinden oluşan anlık belirtilerle göstermektedir. Bu durumda hasta baş dönmesi, kulak çınlaması, net görememe, nefes darlığı ve kalp ağrısı yaşayabilmektedir.

Bahsettiğimiz şikayetlerden yakınan kişiler mutlaka sağlık kuruluşlarından randevu alması gerekmektedir. Hipertansiyon tanı aşaması uzun süren bir süreçtir. Doğru teşhis koyabilmek için farklı tarihlerde kan basıncı ölçülmesi gerekmektedir. Üst üste normal değerlerin üzerinde iseniz hasta olma riskiniz yüksektir. Aile hastalık öykünüz araştırılır ve fizik muayene yapılır. Muayenenin ardından kişinin 24 saatlik boyunca kan basıncı takip edilmektedir. Kesin değerler verebilmek için Elektrokardiyogram ve Ekokardiyografi çekilmektedir. Analiz edilen bulgular toplanarak hipertansiyon tanısı konulmaktadır. Ön tedavi uygulanarak tansiyon değeri düşürülmeye çalışmaktadır. Doku ve organ hasarı tespit edilerek hasarın engellenmesi sağlanmaktadır. Bunların ardından tedavi planlanması yapabilirsiniz. Hastalık eğer tedavi edilmezse daha büyük rahatsızlıklara yol açabilmektedir. Kalp yetmezliği, kalp krizi, felç ve ölümle bile sonuçlanabilmektedir. Tedavinin hızlı cevap verebilmesi için diyet, egzersiz ve en az 30 dakika olacak şekilde yürüyüş önerilmektedir.

Hipertansiyon (Yüksek Tansiyon) Tedavisi

Hipertansiyon tedavi aşaması belirli aralıklarla kontrol edilmektedir. Tansiyon değerleriniz normal değerlere dönse bile hekimlerin dediği tarihe kadar ilaç kullanımına devam edilmektedir. İlaç kullanımın yanı sıra bazı yaşam şartlarınızı değiştirmeniz gerekebilmektedir. Diyet programı, yüzme, doğru egzersiz, koşma veya tempolu yürüyüş gibi seçenekler önerilmektedir. Yemeklerinizde aşırı tuz kullanımınızdan kaçınılması gerekmektedir. Mevsimsel dönemine uygun sebze tüketimini tercih edebilirsiniz.

Ancak bu durumda bile tansiyon değerleriniz yüksek ve hastalık belirtilerini yaşıyorsanız hekime danışmanız gerekmektedir. Bu gibi durumlarda tansiyonun yükselmesine sebep olan farklı hastalık türleri incelenmektedir. Hormonal rahatsızlıklar, tiroit hastalığı, böbrek hastalığı gibi rahatsızlıkların semptomlarından biri ise farklı tedavi yolları denenmektedir.

Hipertansiyon İçin Bütüncül Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile hipertansiyon tedavisine farklı bir bakış getirebilirsiniz. Çoğu hipertansiyon hastalığının nedeni bilinmemektedir. Özellikle hastalık geçmişi incelendiğinde genetik olduğu anlaşılan birçok hipertansiyon hastası bile olabilir. Düzenli egzersiz ve bütüncül tedavi yöntemleri ile birlikte hipertansiyon hastalığı kontrol altında tutulabilir. Bu sayede nitelikli çalışmalar ile birlikte güvenilir ve sağlam yapıdaki çalışmalarımızdan ilgili alanda yararlanma sağlayabilirsiniz. Dr. Erkan Yula’nın hipertansiyon hastalarına özel sunmuş olduğu profesyonel çalışmalardan bu alanda sizler de yararlanma sağlayabilirsiniz.