Vitiligo Hastalığı Alternatif Tedavi Merkezi

Vitiligo

Vitiligo Nedir?

Vitiligo, halk arasında ala veya alaca olarak bilinir. Ciltte pigment kaybına bağlı olarak renk değişimleri olan bir deri hastalığıdır. Cilt olduğundan daha açık renkli olur. Yüz, eller, kol, dirsek ve diz bölgelerinde daha sık rastlanmaktadır. Büyük oranda erken yetişkinlik dönemlerde görülmeye başlamaktadır. Yalnız cilt rengini hedef almaktadır. Hastalarda herhangi bir ağrı, sızı veya farklı fizyolojik sorunlara neden olmamaktadır.

Vitiligo Belirtileri

Vitiligonun en önemli belirtisi, cilt renginin düzensiz şekilde kaybıdır. Deride beyaz veya açık renk lekeler halinde görülür, ancak her beyaz leke vitiligo değildir. Genellikle, renk değişikliği ilk olarak eller, ayaklar, kollar, yüz ve dudaklar gibi güneşe daha çok maruz kalan bölgelerde görülür. Vitiligonun cilt rengi kaybı haricindeki diğer belirtileri arasında saçta, kirpiklerde, kaşlarda veya sakalda saçın erken beyazlaması veya grileşmesi, ağız ve burun içini kaplayan mukoza zarı dokularında renk kaybı, göz retinasında renk kaybı veya renk değişikliği görülür.

Vitiligo Neden Olur?

Vitiligonun neden olduğu tam olarak bilinmemektedir. Oluşum nedenleri yönünden multifaktoriyel yani çok sebepli hastalıklardan biridir. Genetik geçişli bu hastalığın nedenleri arasında immünolojik ve çevresel faktörlerde bulunmaktadır. Stres bu hastalığın en büyük tetikleyicilerinden biridir.  Çevresel faktörlerin içinde ise oksidatif stres yaratan maddelerin olduğu düşünülmektedir. Gen mutasyonlarıda nedenler arasında yer almaktadır. İmmünolojik faktörler ise bağışıklık sistemi hücrelerinin cilde renk veren hücreleri yabancı olarak algılayıp yok etmeye çalışması nedeniyle oluşmaktadır.

Vitiligo Tedavisi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic’te Vitiligo hastalıklarının alternatif tekniklerle tedavileri yapılmaktadır. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz ile birlikte kişiye özel tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.