Tinnitus Nedir?

Kulak Çınlaması (Tinnitus)

Kulak Çınlaması (Tinnitus) Nedir?

Kulak çınlaması yani tinnitus hastalığı dışarıdan gelen ve herhangi bir ses uyarısının olmadığı durumlarda hastanın kulaklarında algıladıkları sese verilen tıbbi bir isimdir. Kulak çınlaması, uğultu duyma ya da ince tiz seslere kadar kişinin kulağının içerisinde ses duyması olayıdır.

Kulak Çınlaması Hangi Sıklıkla Görülür?

Halk arasında bir kişi beni anıyor olarak tabir edilen ve bilinen bu deyimin aslında bir rahatsızlık olduğu son dönemlerde ortaya çıkmıştır. Bu sayede kulak çınlamasının nedenlerinin altında yatan birçok faktör olduğu da tedavi yöntemleri ile birlikte gelişmeye başlamıştır. Türkiye’ de toplumda görülme sıklığı olarak on kişiden üçünde bu vaka oluşmaktadır. Görüldüğü üzere azımsanmayacak nitelikte bir durum söz konusu olmaktadır. Yaş ilerledikçe ilgili çınlama hastalığı artarak devam etmektedir.

• Olası bir enfeksiyonun sonrasında kulak çınlaması görülebilir.
  • İşitme kaybı ile beraber kulak çınlaması oluşabilir.

Kulak çınlaması hastalığından önce; duyma kaybı yaşanması olmaktadır. Söylenenleri ayırt etme durumunda zorluk yaşanması ve yavaş yavaş kişinin duymamaya başlaması ileride çınlama olacağının habercisi niteliğindedir. Kulaklarda bir uğultu, basınç hissi şeklinde de ortaya çıkan bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kulak Çınlaması Neden Olur?

Kulak çınlaması her ne kadar hastalık olarak görülse de aslında bir başka hastalığın oluşmasına yol açan bir semptom olarak bilinmektedir. Bu bir belirtidir. Orta kulakta var olan kemikçik dokusu ile ilgili her türlü sorun yaşanması kulak çınlamasının oluşumuna neden olabilmektedir. Orta kulak iltihabının oluşması, işitme kayıpları, yüksek sese sürekli maruz kalma gibi durumlar kulak çınlamasına neden olan etmenler arasında bulunmaktadır. İleri yaşlarda oluşan kulak sorunları da kulak çınlamasına neden olmaktadır.

Kulak Çınlaması (Tinnitus) Tedavisi

Kulak çınlamasının ayırıcı tanısını yapabilmek için birtakım testlerin yapılması gerekmektedir. Bu testler ile birlikte gerekli envanterlere ulaşım sağlamaktadır. Çınlamanın kişi üzerinde yaratmış olduğu etki incelenmektedir. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile doğal yöntemlerle Kulak Çınlaması Tedavisi sağlamaktayız. Bunun sayesinde üzerinde yaratılan etki inceleme altına alınır. Kişiye özel tedavi ve alternatif tedavi tetkikleri uygulanır.

1 en hafif, 5 en ağır olmak üzere beş farklı kategoride hastanın kulak çınlaması kişiye özel olarak değerlendirilir. Hasta hangi aşamada ise ona uygun tedavi yöntemi yapılmaktadır. Kategorilerin tedavi süreçlerinin farklılık göstermesi ve kişiden kişiye özel olmasının altında yatan sebep de bu olmaktadır. Radyofrekasyon dalgaları, nöromodülasyon tetkikleri, akupunktur gibi çeşitli uygulamalar ile birlikte kulak çınlaması tedavisi yapılabilmektedir. İç kulakta mevcut olan sinir uçlarını uyarıcı niteliğinde yer alan aparatların profesyonel şekilde uygulanması ile birlikte kişilerin sağlık açsından tekrar kulak çınlamasını önlenmesine ve hastanın gündelik yaşantısına kulak çınlaması rahatsızlığından arınmış şekilde devam etmesine olanak sağlanmaktadır.

Kulak çınlaması tedavisinin süresi, nasıl ki tedavi kişiye özel ise süre de hastalığın derecesine göre farklı olmaktadır. Tedaviden sonra düzenli olarak kontroller ile kulak çınlamasının önüne geçilmiş olunmaktadır. Bu bir kader değildir. Bu bir olumsuz sorun da değildir. Kolaylıkla çözümü olan ve ileride işitme kaybı gibi ağır sorunlara yol açan bir belirti olduğundan önceden önlem alınması her zaman fayda sağlayacaktır.

Sizler de Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kulak Çınlaması Tedavisi için kliniğimizden randevu alabilirsiniz.