Tıbbi Beslenme

Hastalıkları önlemek veya hastalıkların iyileşme süresini kısaltmak için doğal tedaviler bulunmaktadır. Sadece beslenme şeklimizi değiştirerek bile bunu sağlamak mümkündür. Tıbbi beslenme tedavisi bahsedilen doğal yöntemlerin başında gelmektedir. Kişinin ilaç veya insülin değerleri ile uyumlu olan tedavi yöntemidir. Aklınıza sevmediğiniz yiyecek ve zor diyet planları gelmesin. Beslenme takviminde önemli olan kişinin bulunduğu yere ve mevsime uygun besinler tüketmesini sağlamaktadır. Bireyin istekleri, önerileri, kültürel tercihleri ve günlük yaşam tarzı ön planda tutularak hazırlanan tıbbi beslenme planı ile kan şekerleri kıyaslanmaktadır. Tedaviyi belirli bir süre uyguladıktan sonra genel durumunuzu kontrol etmek gerekir  Bu sebeple diyetisyen veya doktor kontrolünde planlanması  gerekmektedir. Bilinçsizce yapılan beslenme planları sonrasında daha büyük sorunlara sebep olabilmektedir.

Kalp hastalıkları, obezite, diyabet, depresyon, bağımlılık sorunları başta olmak üzere birçok  hastalığın ek tedavisinde kullanılmaktadır. Amaç kişinin normale yakın kan glikoz düzeyi veya kilosuna yaklaşmasını sağlamak ,hastalıkların uzun süren ve şiddetli yan etkilerini önlemek ,modern tıp tedavi süreçleri veya cerrahi müdahalelerdeki yan etkileri düzenlemektedir.  Optimal metabolik sonuçları yakaladığınızda aniden bırakmamanız gerekmektedir. Bir uzman tarafından kontrol ederek bırakırsanız bu düzeyi de koruyabilirsiniz.  Fiziksel aktiviteyi düzenleyerek kişinin daha dinç ve enerjik olmasını sağlanır.

Tıbbi Beslenme Faydaları

Canlılığın sürdürebilmesi için ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi besinlerden sağlamaktayız. Bu durum nutrisyon veya beslenme olarak adlandırılmaktadır. Bu süreç besin alınımı, sindirimi, kullanımı, emilimini ve vücudumuzdan atılımını kapsamaktadır. Mikroorganizmalar ,hayvanlar veya bitkilerden besin alımını sağlayarak yaşamını sürdürebilmektedir. Vücutta besinler yapı taşlarına yıkılmaktadır. Bu durum katabolizma olarak adlandırılır. Yapı taşları doku ve hücrelerde çoğalma, onarım ve büyümeyi sağlamaktadır. Bu duruma ise anabolizma yani yapım olarak adlandırılmaktadır. Ancak yıllar geçtikçe yanlış ve yetersiz beslenmeden kaynaklı rahatsızlıklar meydana gelmeye başlar. Hastalıklara uygulanan tedavinin olumsuz sonuçlanmasına sebep olabilir.

Tıbbi beslenmenin faydalarının başında hastalıkların nasıl önleneceği veya tedavi edileceği konusunda hastayı bilgilendirmek gelir.

Obezite, diyabet, karaciğer rahatsızlıkları, böbrek hastalıkları, kalp damar hastalıkları, yüksek tansiyon, onkolojik hastalıklar, romatizma, gut hastalıkları, besin alerjisi rahatsızlıklarında uygulanan tedavi yöntemidir. Kişi sağlıklı ve düzenli beslenmek istiyorsa bu tedavi yöntemine başvurabilir. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik döneminde uygulanarak kişinin hastalık risklerini en aza indirmeyi hedeflemektedir.

Hamile ve emziren annelerde uygun tıbbi beslenme programı hazırlanabilir. Bu sayede anne çocuk ilişkisinin en iyi şekilde gelişmesine yardımcı olunur. Bu sayede bebeklik döneminde rastlanacak hastalık risklerini en aza indirmek mümkündür. Fiziksel ve zihinsel gelişiminde yardımcı olmaktadır.

Sporcu beslenme planı hazırlanırken sıkça tıbbi beslenme şekline başvurulmaktadır. Sporcuları fiziksel olarak hazırladığı gibi mental olarak da yardımcı olabilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Tıbbi Beslenme Tedavi Yöntemi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Tıbbi Beslenme Tedavi Yöntemi ile şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz  ile birlikte kişiye özle tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve  daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.