Sinüzit Balon Tedavisi İstanbul

Kronik Sinüzit

Kronik Sinüzit Nedir?

Burun ve göz çevresinde bulunan boş hava keselerine sinüs adı verilmektedir. Sürekli nemli kalması ve mikropları engellemek amacıyla mukus’u üreten ince bir doku ile kaplıdır. Bu doku sayesinde bireyler sağlıklı kalmaktadır. Ancak bu dokunun iltihaplanmasına ve tahriş görmesinden kronik sinüzit ortaya çıkmaktadır. Bundan kaynaklı ince tabaka şişmektedir. Normalden daha fazla mukus üretimi gerçekleşir. Yüz ağrısı, koku kaybı, yüze basınç hissi, burun tıkanıklığı, geniz veya burun akıntısı sıklıkla yaşanır. Bu durum 12 hafta ve daha fazla sürebilmektedir. Hasta bu semptomların hepsini gösterebilir veya en az iki tanesini gösterebilmektedir.

Kronik sinüzit belirtilerinin büyük bir çoğunluğu uygulanan tedavilerle iyileşmektedir. Ancak akut tedavisinde kullanılan basit tedavi yöntemleri kronik sinüzit hastalarında işe yaramayabilmektedir. Bazı hastalarda cerrahi yöntemler gerekmektedir. Vücudumuzda bulunduğu yer bakımından gözü ve beyin’e yayılabilmektedir. Nadir bir durum da olsa bazı hastalarda rastlanabilmektedir. Ayrıca bu durumda fazla üretilen mukus ve burun tıkanıklığı akciğerlerimize zarar verebilmektedir. Bundan dolayı kronik sinüzit hastası olduğunuzu düşünüyorsanız kısa sürede yardım almanız gerekmektedir.

Kronik Sinüzit Belirtileri

Kronik sinüzit belirtileri her yaşta görülebilmektedir. Semptomların ne olduğu kadar hastada ne kadar süredir sürdüğü de önemlidir. Bahsedeceğimiz belirtileri 3 aydan fazla yaşamanız gerekmektedir. Erken çocukluk döneminde kuru öksürük, huzursuzluk ve geniz akıntılarına bağlı kusma semptomları gözükmektedir. Buna bağlı olarak inatçılık, halsizlik ve uykuya dalamama problemleri yaşayabilmektedir. Yetişkin bireylerde ise ateş, ağız kokusu, boğaz ağrısı, öksürük ve koku alamama gözlenmektedir. Burun veya geniz akıntıları sarı – yeşil renktedir. Bu akıntılardan dolayı baş ağrısı, diş ağrısı, ışığa duyarlılık ve yüze baskı hissi olmaktadır.

Nadirde olsa tüm yaş gruplarında ses kısıklığı ve unutkanlık görülebilmektedir. Bu belirtiler fark edilip uzman desteği almazsanız durum daha da ağırlaşabilmektedir. Alın, göz ve kaş bitimlerinde şişlikler oluşmaktadır. Çift görme ve parıldayan ışık kümeleri görebilirsiniz. Alerji veya grip reaksiyonlar tedavi edilemezse kronik sinüzit hastalığına çevrilebilmektedir. Bağışıklık sistemimizin aşırı derecede zayıf olmasından da kaynaklanmaktadır.

Kronik Sinüzit Risk Grupları

Çevresel ve kalıtsal faktörlere bağlı olarak bazı kişilerde kronik sinüzit hastalığına daha çok rastlanmaktadır. Bu kişilere kronik sinüzit risk grupları olarak adlandırılmaktadır. Ailesinde migren, sinüzit veya kronik sinüzit hastalığı geçiren kimseler risk grubunda birinci sıradır. Yapısal olarak burun yapısı bozuk olanlarda hastalık riski taşıyabilmektedir. Burun kemiklerinde kırıklık, burun eti ve septum deviasyonu olan kişiler kronik sinüzit geçirebilmektedir.

Tedavisi yapılmayan alerji hastaları da risk gruplarındandır. Alerji atağı olurken mukoza tabakası şişer, sinüs kanalları kapanmaktadır. Mukus akımının engellenmesi ile vücut birtakım tepkiler göstermektedir. Geç tedavi veya kişinin tedaviyi ihmal etmesi ile bu durum kronik sinüzite dönüşür. Sigara içen veya uzun süre sigara dumanına maruz kalan kişilerde de görülmektedir. Sigara dumanında bulunan kimyasallar doğal direnç mekanizması bozmaktadır. Bu durumda hastalığa zemin hazırlamaktadır. Cinsiyet ve yaş fark etmeksizin herkeste görülebilmektedir. Ancak sağlık çalışanları ve öğretmenler gibi sık enfeksiyon ortamına maruz kalan kişilerde görülebilmektedir.

Kronik Sinüzit Alternatif Tıp (Alternatif Tedavi) Yöntemleri

Kronik Sinüzit çok yaygın görülen bir rahatsızlıktır. Kronik sinüzit rahatsızlığına alternatif tıp çözümlerinin başında akupunktur yöntemi gelmektedir. Akupunktur teknikleri ile birlikte profesyonel bir destek için sizler de kliniğimize başvuruda bulunabilirsiniz. Bu sayede daha güvenilir ve akupunktur başta olmak üzere kuru iğneleme, YNSA yöntemi gibi birçok farklı tedavi yöntemini bu alanda bulabileceksiniz.  Ağrı bölgeleri tespit edilerek, kişiye özel sinüzit noktalarına iğneleme işlemi, akupunktur yöntemi gibi yeni nesil tedavi uygulamaları yapılmaktadır. Sinüzit, yaşam kalitenizi bozuyor ve bu duruma karşı ilaçsız ve doğal yöntemlerle sinüzit tedavisi olmak istiyorsanız, yapılması önerilen uygulamaları bu alanda bulabilirisiniz.