Selülit Tedavisi Yapan Hastane

Selülit

Sellülit Tedavisi

Selülit Nedir?

Selülit, cilt yüzeyinde yer alan portakal kabuğuna benzer farklı şekillerde kendini belli eden bir estetik problemdir. Cilt yüzeyinde yer aldığı için görüntü bakımından kişileri rahatsız edebilir. İnsan vücudu yağ, kas, kemik doku sisteminden oluşur. İnsan yaş aldıkça vücudunda yer alan yağ dokusu fizyolojik olarak artış gösterir. Selülitler yaş ilerledikçe görülür.

İnsan vücudunda, genellikle kalça ve basenler gibi bölgelerde bağ dokusu bantları ve yağ hücreleri arasında dik bir biçimde ilerleyerek oluşur. Cildin üst katmanı vücudun daha derin dokularına bağlanır. Normal büyüklükte yer alan yağ hücrelerinde cep oluşturur. Yağ hücresinde genişleme olur. O zaman yağ dokusu file gibi sıkışır. Girinti ve çıkıntılar bu şekilde meydana gelir. Bu girinti ve çıkıntıya selülit adı verilir. Selülit halk arasında söylenen isimdir. ‘fibrosklerotik pannikülopati’, veya ‘adipoz ödemi’ olarak da farklı isimler ile bilinir.

Selülitin Nedenleri

• Hormonal değişiklikler
  • Genetik faktörler
  • Hızlı kilo almak ve hızlı kilo vermek
  • Sağlıksız ve düzensiz beslenmek
  • Hareketsiz kalmak ve sporsuz bir yaşam tarzı benimsemek
  • Sürekli alkol ve sigara tüketmek
  • Kafeinli içecekler
  • Karbonhidratlı beslenme şekli
  • Sürekli oturma ve hareketsiz yaşam
  • Çok dar kıyafet giymek
  • Kilolu olanlar için günde 4 saatten fazla takılmaması gereken korseleri sürekli gün boyu takmak
  • Ani ve şok diyet uygulamaları bir anda oluşan kilo kaybı

Görüldüğü üzere selülitin birçok farklı nedeni bulunmaktadır. Bu nedenlere bakıldığı zaman çözümü de bir tane değildir. Farklı uygulamalar ile ve alternatif tedavi teknikleri ile selülit rahatsızlığının çaresi bulunmaktadır. Birinci derece, ikinci derece ve üçüncü derece olmak üzere farklı dereceler ile selülit ortaya çıkmaktadır. Tedavi edilmemesi derece atlamasına ve ilerlemesine neden olmaktadır. Bu nedenle vücudunuzda selülit gördüğünüz zaman önemsemeniz ve buna uygun tedavi almanız gerekmektedir.

Selülit Vücutta Nerede Oluşur?

Kişinin en çok kalça ve basen bölgesinde, uyluk ve karın bölgesinde oluşmaktadır. Bu bölgeler insan vücudunda yağ biriktirmeye daha yatkın olan bölgelerdir. Düz olmayan bu portakal kabuğundaki görünümün altında yağ hücreleri vardır. Kişinin kilo alması ve yağ alması bu bölgelerde yağ oluşumunu hızlandıran faktörlerdir.

Çocukluk döneminde aşırı kilolu olan kişilerde bu durum görülür. Erişkinlerde hızlı kilo alımı ve hızlı kilo verimine bağlı olarak bu durum görülür. Ortalama 30 kilo vermiş bir kişide bu durum görülür. Selülit ile birlikte sarkma oluşumu ve çatlak oluşumu görülür. Cinsiyet farkı da bulunmaktadır. Daha çok kadınlarda görülür. Ancak erkeklerde nadiren görülen bir cilt bozukluğu durumudur. Selülit başlama ve ilerleme gösterirken östrojen hormonu ile gelişim gösterir. Bu durum da neden kadınlarda daha fazla erkeklerde daha seyrek görülür olduğunu açıklar.

Selülit Tedavisi

Selülit tedavisi uygulama merkezi olarak kliniğimizde kişiye özel tedavi uygulaması yapmaktayız. Mezoterapi, yöntemi, Lenfatik drenaj uygulaması, LPG, akupunktur, ozon tedavisi, lazer tedavisi, ultrason, Lipoelektro ve Radyofrekans olmak üzere çeşitli tedavi yöntemlerini uygulamaktayız. Hangi tedavi yöntemini uygulayacağımıza ise, kişinin kendi cilt yapı durumu bunu göstermektedir. Birçok alandan uygulama bulunmaktadır. Dolayısıyla ileri dereceki selülit tedavisi de dahil selülit, tedavi edilebilirliği yüksek olan bir rahatsızlıktır.