Romatizma Romatoid Artrit

Romatizma romatit artrit iltihaplı kronik inflamatuar rahatsızlığıdır. Eklem iltihabından kaynaklı yaygın görülen bir hastalık çeşididir. İlk olarak eklemlerin sinoviyum zarlarında ortaya çıkmaktadır. Zamanla eklem hattı kalınlaşmaktadır. Bağışıklık sistemi düşman gibi algılayarak eklem dokularına saldırmaktadır. Bundan dolayı eklem bölgelerinde kızarıklık, ağrı ve şişme gibi belirtiler görülebilmektedir. Eklemler gün geçtikçe işlevselliğini kaybederek zayıflamaktadır. Vücutta farklı bölgelerdeki pek çok eklemi etkileyebilmektedir. Hastalık süresi yıllarca devam edebilmektedir. Kemik ve kıkırdak yapıları da bundan dolayı zarar görebilmektedir.

Hastalığın nedeni tam olarak bilinememektedir. Her yaştan kişilerde görülebilecek bir hastalık türüdür. Genellikle ilk evresi yetişkinlikte ve ergenlik döneminde başlayabilmektedir. Kadınlarda erkeklere göre daha fazla görülmektedir. Hastalık tedavi edilmezse akciğer, kalp, cilt, kan damarları ve gözlere zarar verebilmektedir. Semptomları gösteren birisi iseniz mutlaka uzman kontrolünden geçmeniz gerekmektedir. Yanlış bilinen sıcak veya soğuk terapilerden uzak durmalısınız. Bilinçsizce ve kulaktan doğma bilgilerle yapılan işlemler kalıcı hasar verebilmektedir. Hastalığın evrelerine göre tedavi planı uygulanmaktadır. Uzman kontrolünde alternatif işlemler ile tedavi desteklenmektedir.

Romatizma Romatoid Artrit Risk Grupları

Romatizma romatoid artrit hastalığı erken çocukluktan yaşlılığa kadar her yaş grubunu etkilemektedir. Ancak romatizma romatoid artrit risk grupları bulunmaktadır. Bu kişiler hastalağı daha büyük olasılıkta yaşamaktadır. Obezite teşhisi bulunan kişiler bu risk gruplarına girmektedir. Özellikle gençlerde ve yetişkinlerde aşırı kilo bu hastalığı tetiklemektedir. Birinci dereceden akrabalarında bu hastalık görülüyorsa kişide de görülmektedir. Teşhis konulan bireylerin çoğunda sigara veya tütün kullanımı ile ilişkilendirilmektedir. Ayrıca sigara içmekten dolayı hastalığı daha uzun süreli ve şiddetli geçirebilirsiniz. Asbest, silika ve bazı zararlı kimyasallara maruz kalan kişilerde risk altındadır.

Romatizma Romatoid Artrit Tanı

Romatizma romatoid artrit şikayetleri şişlik, kızarıklık, ağrı ve sıcak hissedilen eklemler olmaktadır. Hastada nadiren de olsa yorgunluk, iştah kaybı ve eklem sertliği gibi sorunlarda yaşayabilmektedir. Bu semptomları gösteriyorsanız en yakın zamanda doktor randevusu almanız gerekmektedir. Hastalık ilk, orta ve ileri evreleri bulunmaktadır. İlk evresinde genellikle parmakları ellere veya ayaklara bağlayan eklemlerde kaynaklanmaktadır. Eğer hasta bu durumdaysa erken tedaviye başlayabilmektedir. İhtiyaca göre fizik tedavileri ve ilaçlar kullanılmaktadır.

Orta ve ileriki evrelerde ise vücudumuzun bazı bölgelerinde aynı anda görülmektedir. Belirtiler dizlerde, ayaklarda, dirseklerde, bileklerde, omuzlarda ve hatta kalçalarda da görülebilmektedir. Rastlanan semptomlar simetrik olarak vücudun her iki tarafında da yaşanmaktadır. Romatizma romatoid artrit tanı aşamasında hastanın genetik ve çevresel faktörleri incelenmektedir. Kesin sonuçlara ulaşabilmek için bir takım testler uygulanmaktadır. Tanı konularak vakit kaybetmeden tedaviye başlanmaktadır. Aksi taktirde vücudumuzda birtakım organları da etkisi altına alabilmektedir.

Romatizma Romatoid Artrit Tedavi Yöntemleri

Romatizma romatoid artrit tedavi yöntemleri planlamadan önce hasta bilgilendirilmelidir. Alevlenme ve dinlenme olarak iki farklı dönemden oluşmaktadır. Semptomların ve ağrıların arttığı döneme alevlenme denilmektedir. İleriki evrelerde alevlenme dönemlerini sık sık yaşayabilirsiniz. Şişliği solduğu ve ağrıların azaldığı dilim ise dinlenme dönemidir. Bu döneme remisyon adı da verilmektedir. Eğer tedavi ile düzeltilmezse eklemler deforme olabilmektedir. Doğal anatomi yerinden çıkarak şekli bozulabilmektedir. Bu durumu yaşamaması için ilaç, fizik tedavi ve cerrahi yöntemler kullanılabilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Romatizma Tedavi Yöntemleri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile romatizma tedavisinde kişisel ve özle yöntemler kullanılmaktadır. Bu sayede kaliteli ve profesyonel alanda sizler de romatizmal sorunlarınızı bu alanda tedavi ettirebilirsiniz. Akupunktur, yeni nesil akupunktur yöntemi, kuru iğneleme yöntemi gibi kas ve iskelet sisteminde mevcut olan sorunlar için ve romatizmal hastalıklar için bu tip alternatif tıp yöntemleri kullanılmaktadır. ilgili yöntemlerden yararlanmak adına sizler de kliniğimize gelebilirsiniz.