Refleksoloji ve Akupunktur

Modern tıp yöntemlerinin yetersiz kaldığı pek çok hastalık bulunmaktadır . Bu hastalıklarda İyileşme süresini uzayabilir  veya ciddi  yan etkiler görülebilir . Rekleksoloji ve akupunktur tedavisi modern tıp yöntemlerine tamamlayıcı veya alternatif olarak uygulanabilmektedir. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) verilerine göre 150 hastalığın tamamlayıcı tedavisinde akupunktur  kullanılmaktadır. Refleksoloji ve akupunktur temelde çok eski yöntemlere dayanmaktadır. Bu iki yöntem de aynı düşünce yapısına dayanmaktadır. Vücudumuzda enerji kanalları bulunmaktadır. Fiziksel ve zihinsel rahatsızlıklarda bu kanallar kapatılmaktadır. Kapanan noktalar üzerinde ağrılar ortaya çıkmaktadır. Bu noktaları tedavi etmeyi amaçlamaktadır. Böylelikle kapanan enerji kanalları açılarak  kişi kendini sağlıklı hissedebilmektedir.

Akupunktur eski Çin tıbbına dayanan iğneleme tedavi sürecidir. 3 aydan fazla süren şiddetli ağrılarda sıkça kullanılmaktadır. Hastanın ağrı noktalarına çok ince uçlu özel iğneler batırılmaktadır. Genellikle kulak veya baş bölgesinde olarak bilinse de vücudumuzda farklı noktaları etkileyebilmektedir. Bu sayede kolaylıkla geniş bir bölgede etkinliğini sürdürebilmektedir. Refleksoloji ise çoğu ülkede akupunktur gibi görülmektedir. Bu alanda batı ve doğu olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Doğu refleksolojisinin fiziksel hastalıklarda kullanılan bir yöntem değildir. Vücut detoks, arınma, rahatlama, dikkat bozukluğunu önleme, olumsuz duygulardan kurtulmayı hedeflemektedir. Batı rekleksolojisinin ise hastalıklar yani fiziksel durumlarda yardımcı tedavi olarak uygulanmaktadır. Vücutta çalışma alanları olarak akupunktur ile benzerlik gösterebilmektedir. Genellikle el ve ayak bölgesine tedavi uygulanmaktadır. Ancak cihaz, iğne, tütsü, yağ, çubuk gibi araçlar kullanılmamaktadır. Tedavi sırasında sadece el kullanılmaktadır. Dışardan bakıldığında masaj olarak görülse de bu bir tedavi aşamasıdır.

Refleksoloji ve Akupunktur Hangi Durumlarda Uygulanmaz?

Hastalıkların tedavisinde refleksoloji ve akupunktur yöntemlerine sık sık başvurulmaktadır. Ancak bu işlemler uzman tavsiyesi ve kontrolünde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Tedavi sürecinde vücudunuzda belirli noktaları uyararak iyileşmesini sağlamaktadır. Bilinçsizce yapılan işlemlerde tetiklediği bölgede işlev kaybı gözlemlenebilmektedir. Ağrıları azaltmak isterken daha da şiddetlendirebilmektedir. Her ne kadar tamamlayıcı tedavi yöntemleri olsa da bazı tetkikler sonucunda uygulanmaktadır.

Teşhisi konulamamış ağrılı hastalıklarda kullanılmamaktadır. Özellikle çok şiddetli ağrılarda rekleksoloji yönteminin yapılması sakıncalıdır. Kalp krizi yaşamış veya kalp pili takılan kimselerde. Safra kesesi alınmış, böbrek taşı düşürmüş veya cerrahi durumlarda başvurmamaktadır. Akut enfeksiyonu ve yüksek ateş şikayeti ile gelen kişilerde bu tedavi yöntemleri uygulanmaz. Açık cilt yaralarının üzerine herhangi bir işlem yapılmamaktadır. Gebe veya gebelik şüphesi bulunan kişilerde tavsiye edilen yöntemlerden değildir.

Kişiden kişiye değişen hastalıklar vardır. Bir hastalık her kişide aynı etkiye sahip olmaz.  Kişisel sonuçları olur. Bu nedenle tedavi yöntemlerinin de uygun ve kişisel bazlı olması gerekmektedir. Her zaman bu alandan yararlanmanız sizlere kaliteli ve güvenilir sonuçlar verecektir.  Klinik olarak kişiye özgü tedavi yöntemlerini önemsemekteyiz.   Bu nedenle Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Refleksoloji ve Akupunktur Tedavi Yöntemi sizlerin bu alanda alabileceği en uygun içerik ve hizmet  mümkündür.