PRP-CGF Uygulamalar

Santrifüj işlemleri ile elde edilen zengin trombositi hastalıkların tedavilerine yönelik kullanma yöntemine PRP – CGF uygulamaları denmektedir . Kişiden bir miktar kan alınır ,alınan kan santrifüj işleminden  geçirildikten sonra   yoğun trombosite sahip bir plazma sıvısı elde edilir. . PRP kısaltması Platelet Rich Plasma İngilizce sözcüklerinden gelmektedir. Türkçe karşılığı trombositten zengin plazma anlamına gelmektedir. Bu sıvı kanın pıhtılaşmasını, büyümeyi, cildin yenilenmesini, yapı ve onarımı sağlamaktadır. Alternatif bu uygulamalar sayesinde doğal

iyileşme mümkündür. Ameliyat gerektiren hastalıklarda bile iyileştirme etkisine sahiptir.

Özel sistemlerle elde edilen trombosit hücreleri enjektöre çekilmektedir. Önceden belirlenen dejenere dokuya  uygulanmaktadır. Hastanın ihtiyacına göre 1 -3 ml uygulanmaktadır. İhtiyaç halinde belli aralıklarla 2 – 3 kez uygulanmaktadır. Saç dökülmesinden kırık iyileştirmesine, cilt yenilenmesinden ağrıların giderilmesine kadar birçok farklı alanda faydası gözükmektedir. Kas, kıkırdak ve tendon sorunlarında genellikle birer ay arayla enjekte edilmektedir. Böylelikle hasta kronik bir ağrı çekmeden karşılaşmalar içerisinde yerini alabilmektedir.

Eğer estetik alanında PRP – CGF uygulamaları kullanacaksanız bir hafta içerisinde etkisinin gördüğünü fark edeceksiniz. Tam iyileşme süresi ise 4 hafta ile 20 haftaya kadar uzanabilmektedir. Vakaların çok büyük bir oranında  iyileşme söz konusudur . Doğal bir yöntem olup tedavi süreci sonrası ağrı, yanma ve yan etkiler yaşamazsınız. Ancak her hastalığa ve hastaya bu uygulamalar uygulanmamaktadır. Doktor tavsiyesi ve planlanması üzerine uygular başarıyla sonuç vermektedir.

PRP – CGF Uygulamaları Hangi Hastalıkta Kullanılır?

PRP – CGF uygulamaları etkisi ile çoğu hastayı kısa sürede iyileştirmektedir. Ancak her hastalıkta bu uygulamaları kullanamayabilirsiniz. PRP- CGF uygulamaları hangi hastalıkta kullanılır?  Uygulamalar ilk olarak yaralanmalara bağlı kronik ağrılarda kullanılmaktadır. Diz kireçlenmeleri, menüsküs hastalığının bıraktığı ağrı ve topuk dikeni için tamamlayıcı tedavi yöntemidir. Tenis ve golf oyuncuların dirseklerini sürekli çalıştırdıkları için ağrılar, yanmalar veya sızılar oluşabilmektedir. Sporcu hayatını etkileyebildiği gibi günlük aktivitelerinde etkileyebilmektedir. Bu durumu çözmek amacıyla PRP – CGF uygulamaları tercih edilmektedir. Sporcu rahatsızlıklarında tendon yırtılmaları ve omuz romatizmaları görülmektedir. Bu hastalığı da ani iyileştirilebilmek için tercih edilebilmektedir.

Bu hastalıklar dışında estetik alanında kullanılmaktadır. Selülit, karın çatlak tedavisi, sivilce izleri ve aknelerin tedavilerinde işe yaramaktadır. Çoğu dermokozmetik ürünlerden ve estetik yöntemlerden daha kısa sürede gücünü gösterebilmektedir. Cildin kırışıklıklarında büyük bir azalma söz konusudur. Cilt hücrelerinin yenilenmesini ve canlanmasını tetikleyerek daha genç bir görünüm elde edilmesine yardımcı olmaktadır. Gözaltı morlukları ve göz torbaları gibi görünümü olumsuz etkileyecek problemlerin tedavisinde kullanılmaktadır. Sağlıklı yollarla cildini beyazlatmak isteyen kişilerde de bu uygulamalar

Eğer belirli bir saç hastalığınız bulunuyorsa direk saç sağlığınızı koruyacak çalışmalarda bulunmaktadır. Hastalığa bağlı farklı semptomları değil direk saç dökülmelerini bitirmeyi yönelik tedavi şeklidir. Bir nevi hastanın ilacı kendi kanından üretilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile PRP

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile PRP için sizler de kliniğimize müracaat edebilirisiniz. Detaylı bilgi için ve profesyonel koşullar ile birlikte daha nitelik, profesyonel alanlardan yararlanmak adına mutlaka daha güvenilir ve kaliteli tedavi yöntemlerini alabilirisiniz kişiye özel tedavi yöntemi ile birlikte mevcut sorunun düzenlenmesi ve hızlı iyileşme sürecine başlayabilirsiniz.