Örümcek Ağı Varisi Nasıl Olur?

Varis

Varis Nedir?

Varis bir çeşit toplardamar hastalığıdır. Toplardamarların deri altında mavi renkte, genişlemiş ve kıvrımlar yapmış olarak görülmesidir.

Toplardamar kapakçığındaki yetmezlik sonucu oluşur. Kan sürekli geriye kaçar ve göllenir. Bu durum damarda basınç artışına ve şişliğe yol açar. Zamanla damarda genişleme artar ve kıvrılmalar olur.

Varis Neden Olur?

Mesleki nedenlere bağlı olarak da varis oluşabilir. Uzun süre ayakta duran kişilerde bir süre sonra görülebilir. Öğretmenler, asker ve polisler gibi meslek gruplarında daha sık görülür. Varise çoğunlukla öğretmen hastalığı denir. Sürekli her gün ayakta ders anlatımına bağlı ve oturmamaya, dinlenmemeye bağlı oluşabilen bir hastalıktır.

Bu hastalığın genetik faktörü bulunmaktadır. Aile geçmişinde varis bulunan bir kişinin kendinde de çıkma olasılığı bulunmaktadır.

Varis Belirtileri

Varis oluşumunda kan kalbe ulaştırılamaz. Kalbe ulaşmayan kan da yavaş yavaş bacaklarda toplanmaya başlar. Bu da gözle görülebilir ve farklı uzunluklarda, kalınlıklarda varislere yol açabilmektedir. Ayakta durmada güçlük çekme, bacaklarda yorgunluk ve artan şiddetli ağrılar, bacakta yanma, sızı, iğne batması, kramp gibi şikâyetler varis oluşumuna işaret edebilir.  Kişi böyle bir sorun yaşadığında ayaklarını yukarı kaldırıp dinlenme sağladığında rahatlama gösteriyor ise büyük ihtimal ile varis şikayeti vardır diyebiliriz.  Ancak varisler her ne türlü olursa olsun fark etmez, ihmal edici bir tutum izlendiği zaman ileride daha fazla büyük sorunlar yaşamaya neden olur. Ciltte kalıcı sorunlara ve iyileşmeyen yaralara neden olabilir.

Toplumumuzda yüzde %10’luk bir kesimde varis görülme olasılığı bulunmaktadır. Genel itibari ile 4 tip varis çeşidi vardır.

Örümcek Ağı Varisi Nasıl Olur?

Örümcek ağı varisi, örümcek ağına benzer kılcal damarlar arasına birikmiş olan kan pıhtıları ile ortaya çıkmaktadır. Genellikle kırmızı renkte görülür. Tüm bacağın kılcal damarlarını sarması nedeni ile örümcek ağına benzetilmektedir.

Retiküler Varis Nedir?

Mavi renkli oluşabilen, cildi kabartan 4mm çapından küçük olan varislerdir.

Büyük Toplardamar Varisi Nasıl Olur?

En yaygın görülen varis çeşididir. Damarların kendi yeşilimsi renginin de ortaya çıkması ile birlikte, burada biriken kanın toplanması durumudur. Deride kabarıklık oluşur. Ayakta durdukça daha çok belirginleşir. Hasta dinlendiğinde ya da ayaklarını yukarı kaldırıp uzandığında, bu varisler bir süreliğine azalma gösterebilir veya kaybolur. Kaybolması sorunun gitmesi anlamına gelmez. Geçici bir durumdur. Bu nedenle tedavi yöntemlerinin uygulanması önemlidir.

Deri Varisleri Nasıl Olur?

Bacakta deri tabakasında bulunan varis çeşitleridir. Dışarıdan bakıldığında görülmez. Kızarıklık yoktur. Ancak bacakta ödem vardır. Sızı, kramp, yanma, karıncalanma ya da iğne batması hissi ile ayaklar ve bacaklarda kendini gösterebilir.

Varis Alternatif Tedavi Yöntemleri

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic’te gerçekleştirdiğimizi Alternatif Varis Tedavisi ile sizler de varis sorununa kalıcı çözümler bulabilirsiniz. Birçok alternatif tedavi yaklaşımı ile birlikte varis konusunda yenilikçi tedavileri bu alanda bulabilmeniz mümkün olmaktadır. Akupunktur yöntemi, mezoterapi, kuru iğneleme gibi yöntemler ile birlikte sizler de amacına uygun bir tedavi programı ile şikayetlerinizden kurtulabilirsiniz. Varislerin tedavi sürecini ciddiye alarak düzenli bir uygulama yapıldığı zaman bu sorunun anında ortadan kalktığı görülecektir. Hem görüntü bozukluğu hem de ağrı yapan bu durumun ortadan kaldırılması elzemdir. Birçok kişi varislerin tedavisini önemsememektedir. Ancak bu yanlış bir davranıştır. Bu nedenle var olan varis sorununuzdan kolaylıkla kurtulabileceğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için sizleri kliniğimize kişiye özel tedavi yöntemleri almaya davet etmekteyiz.