Meniere Tedavisi İstanbul

Vertigo (Meniere)

Vertigo (Meniere) Nedir?

Vertigo bir hastalık değil semptomdu yani hastalığın şikayet ismidir. Vertigonun kelime anlamı ‘dönme’ demektir.  Bir çeşit baş dönmesi semptomu ile hastalara vertigo teşhisi konulmaktadır. Kişiler bu duruma göre, başının döndüğünü, sürekli kendinin döndüğünü ya da etrafının döndüğünü ifade eder. Bu hastanın algısı ile ilgili bir durum olmaktadır. Aslında böyle bir durum yoktur.

Vertigo (Meniere) Nedenleri

Vertigo ya neden olan birçok rahatsızlıklar bulunmaktadır.

• Kulak burun boğaz ile alakalı olarak, kulak hastalıkları çok yaygın bir vertigo nedenidir. İç kulak rahatsızlıkları buna örnektir.
  • Nörolojik hastalıklar vertigo nedeni olabilir. İnme geçirmiş bir hastada vertigo oluşabilir. Migren vertigo oluşumunu hızlandırma unsurlardan olabilir.
  • Dahili hastalıklar alanında şeker hastalığı, tiroid hastalığı buna dahil olmaktadır.

Vertigo (Meniere) Belirtileri

Hastanın hikayesi oldukça önemlidir. Vertigo hastalığında süre çok önemlidir. Hastalığın oluşmasında ve altında yatan sebepler ile eşlik eden bulgular önemlidir. Saniyeler sürmesi, hareket ile tetiklenmesi, yataktan kalkınca ya da yattığında dönme ile alakalı oluşan belirtiler görülebilir. Kişiden kişiye değişebilen Vertigo (Meniere) belirtileri bulunmaktadır. İç kulaktaki kristallerin oynaması sonucu bu durum karşımıza çıkabilir. Hastalarda sadece baş dönmesi oluşmaz. Zaman zaman mide bulantısı ve kusma da görülür. Baş dönmesinin şiddetine göre bulantı ve kusma da görülebilir. Hastalığın altında yatan sebeplere ilişkin bulguların yan etkileri de görülebilmektedir. Aynı zamanda Nörolojik bulgular bu soruna eşlik edebilmektedir.

Hastalığın yaşı, menopoz döneminde olup olmaması gibi hastanın geçmişi ve hastalığın geçmişi ile birlikte örtüşmesi gerekir. Teşhis ve neden kaynaklandığı da bu şekilde ortaya çıkan bir durum olur. Bu sayede buna uygun kişiden kişiye özel tedavi yöntemleri uygulanabilir. Tıbbi alanda bakıldığı zaman buna ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Kadın hastalarda daha sık görülen bir durumdur B vitamini eksikliğine bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bu nedenle kliniğimizde eğer vitamin eksikliğine bağlı bir bulgu oluşmuş ise, vitamin destekleri ve beslenme alışkanlığının değiştirilmesi ve düzenlenmesine yönelik çalışmalar uygulanmaktadır.

Kadın hastalarda daha sık görülen bir durumdur. Kemik erimesi olan kadınlar ve yaşlılar vertigo konusunda risk altında oluşabilmektedir. Bu nedenle önlenebilir tedavi yöntemleri ile hem vertigonun oluşması önlenir. Hem de mevcut olan vertigo sorununa destek tedavilerle çözüm bulunur.

Vertigo Alternatif Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Vertigo Tedavileri uygulanırken belirli tetkikler yapılmaktadır. Özellikle hastalık geçmişinin izlenmesi ve buna uygun kişiden kişiye bakılan tedavi yöntemlerinin belirlenmesi de önemli olmaktadır. Kliniğimizde hastanın hastalık hikâyesi dinlenir. Varsa ve konulmuş olan bir vertigo teşhisi bulunuyor ise altında yatan sebepler incelenir. Bunu akabinde hemen tedavi sürecine başlanır.  Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak vermiş odluğumuz tedavi sistemlerimiz;

• Tıbbi beslenme

• YNSA

• Visseral Manuel Terapi

• Refleksoloji ve Akuppnktur Yntemi

• Nefes terapi

• Ortomoleküler tıp

• Mikroakım frekans terapi

• Kuru iğneleme

• Kişiye özel mikrobiyota tedavisi

• Fitoterapi

• Aromaterapi gibi uygulamalardır.

Bu sayede kişinin hastalık geçmişine uygun olarak nitelendirilen çalışmalar ile birlikte güvenilir şekilde kişiden kişiye değişebilen özle tedavi yöntemleri uygulanabilmektedir. Ancak bu şekilde hastaların var olan vertigo problemi ortadan kaldırılır. Ayrıca vertigoya neden olan asıl hastalık da tedavi edilir. Bu nedenle bu iki semptom arasındaki bağı kurmak ve ona uygun doğru tedaviyi kullanabilmek oldukça önemlidir. Uygun tedavi yöntemleri ile birlikte sizler de vertigo belirtisini bir sorun olmaktan çıkararak kaliteli bir yaşama kapılarınızı açabilirsiniz