Kronik Yüz Ağrısı Alternatif Tedavi

Trigeminal Nevralji

Trigeminal Nevralji Nedir?

Trigeminal nevralji bir çeşit kronik yüz ağrısıdır. Trigeminal siniri algıları ve hisleri yüzden beyne taşımaktadır. Bu sinirin hasar görmesi ile yüzde uzun süreli ağrılar oluşmaktadır.  Aynı zamanda tic douloureux şeklinde de isimlendirilmektedir.  Diş fırçalamada, makyaj yapmakta veya hafif bir dokunmada bile şiddetli ağrılar hissedebilirsiniz. Çok hafif uyarıcı eylemlerde bile hasta katlanamaz duruma gelebilmektedir.

Hastalığın ilk evrelerinde alevlenme ve dinlenme şeklinde hafif hissedebilirsiniz. Ancak tedavisi yapılmadığında bu durum katlanamaz boyutlara gelebilir. Uzun süreli, sol ve şiddetli ataklara dönüşebilmektedir. Hastalık kadınlarda daha sık rastlanılan bir durumdur. Yaş olarak 50 yaş ve üzeri orta yaşlarda rastlanması büyük olasılıktadır. Kişi hastalıktan şüpheleniyorsa acilen uzman birisinden yardım alınması gerekmektedir. Hastalık tanısı konularak vakit kaybetmeden tedavi süreci planlanmalıdır. Günümüz teknolojisi ve çeşitli tedavi seçenekleri ile kısa sürede iyileşebilirsiniz. İlaç, enfeksiyon, cerrahi müdahaleler ve alternatif tedavi önerebilmektedir.

Trigeminal Nevralji Belirtileri

Trigeminal sinir işlevi bozulduğundan dolayı yüzdeki hisler çok şiddetli hissedilebilir. Bu durumdan dolayı kronik bir ağrı oluşumuna trigeminal nevralji denilmektedir. Bazı hastalarda yaşın ilerlenmesinden dolayı kaynaklanabilmektedir. Yaşlılıktan dolayı sinirleri koruyan miyelin kılıfı zarar görür. Bundan dolayı sinir hasarlarına ve bozukluklara açık hale gelebilir. Ancak trigeminal nevralji nedenleri çevresel, psikolojik ve kalıtsal da olabilmektedir.

Trigeminal Nevralji semptomları içerisinde kişiler çeşitli ağrı modelleri yaşamaktadır. Kişinin yüzünde bir noktada toplanabildiği gibi geniş olarak da hissedilebilmektedir. Genellikle ağrılar yüzde simetrik olarak yaşanmamaktadır. Sadece bir tarafta oluşmaktadır.  Nadiren de olsa her iki tarafı etkileyebilmektedir. Rahatsızlığın ilk evrelerinden en az 20 saniyeden başlayıp 1 dakikaya kadar uzanan nöbetler yaşanmaktadır. Eğer önlem alınmazsa daha şiddetli ağrılara dönüşebilmektedir. Elektrik çarpmasını andıran ataklar gözlemlenmektedir. Hafif rüzgar esintilerinde bile bu ataklar meydana gelebilmektedir.

Yüze dokunma, tıraş olma, makyaj yapma, konuşma ve diş fırçalama gibi küçük aktiviteleri bile yapamayacak duruma gelebilirsiniz. Hastalık tarafından sinirlerde çok ağır ağrılar gelişebilmektedir. Bu etkileşimlerden sonra uzun süren ağrılar çekebilirsiniz. Hastaların ilerleyen evrelerinde ağrılar saatler, günler, haftalar ve aylar sürebilmektedir. Eğer bu şikayetleriniz bulunuyorsa acilen bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.

Trigeminal Nevralji Tanı

Trigeminal nevralji tanı aşması uzun zaman alabilmektedir. Bu hastalıkta herhangi bir test temel alınmamaktadır. Hastanın ağrı tanımları ve şikayetlerine göre kesin olarak teşhis konulacaktır. Bundan dolayı ağrının türünü, ne zaman oluştuğunu ve tetikleyici unsurlarını iyi tarif etmeniz gerekmektedir.Yüzünde ağrı oluşan noktalar ve etkilenen kısımlar doktor kontrolünde muayene edilmelidir. Bu kısımların trigeminal sinirle ilgili olup olmadığı kontrol edilmektedir. Nörolojik muayene sonrası hastalığın neden kaynaklandığını bulabilmek için birtakım testlere başvurabilmektedir. Çünkü yüz ağrısı farklı hastalıklardan ve durumlardan kaynaklanabilmektedir. Yapılan refleks testleri ile trigeminal nevralji hastalığı doğrulanmaktadır. Doğru tedaviyi uygulayarak hastanın iyileşme sürecini başlatabilmektedir.

Trigeminal Nevralji Bütüncül (Alternatif)Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Trigeminal Nevralji Tedavileri kliniğimizde kişiye özel şekilde uygulanan bütüncül (alternatif) tedavi yöntemleriyle yapılmaktadır. Bu sayede güvenilir ve her koşulda kapsamlı nitelikleri ile birlikte sizler de profesyonel olarak çalışmalarımızdan uygun koşullar sayesinde yararlanma sağlayabilirsiniz. Klinik olarak hastanın şikayet geçmişi ile birlikte tanı ve teşhis konulmaktadır. Sonrasında mevcut olan duruma yönelik kişiye özel tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

Kliniğimizde mevcut bazı bütüncül tedavi yöntemleri;

Ortomoleküler tıp

Mikroakım frekans terapi

Kuru iğneleme

Kişiye özel mikrobiyota tedavisi

Fitoterapi

Tıbbi beslenme

YNSA

Visseral Manuel Terapi

Refleksoloji ve Akupunktur Yöntemi

Nefes terapi

Aromaterapi… gibi uygulamalar ve daha fazla kişiye özel tedavi yöntemleri. Sizlere en uygun nitelikte tedavileri burada bulabilirsiniz.