Kronik Ağrı Alternatif Tedavi Merkezi

Kronik Ağrı

Kronik Ağrı Nedir?

Ağrı duyusu, insan için yararlı ve zorunlu bir uyarı sistemidir, ancak bazı durumlarda bu duyu uyaran olma özelliğini kaybedip, yaşam kalitesini kötü yönde etkileyen ve bu nedenle tedavi edilmesi gereken bir hastalık karakterine dönüşebilmektedir.
. Ağrı süresi üç aydan daha fazla olup oldukça şiddetlidir. Bazı vakalarda ağrı şiddeti sabit bazılarında ise alevlenme dönemleri olabilmektedir. Bu durumun genellikle bir sebebi bulunmaktadır. Diğer bir kısmı psikolojik nedenden kaynaklanabilmektedir. Hatta yapılan araştırmalara göre üzüntü, endişeli, stresli ve umutsuzluk durumlarında ağrı şiddetinin arttığı gözlenmektedir. Ancak nadiren de olsa hastalıkların yan etkisi veya tedavi sürecinde yaşanabilecek ağrılardan oluşabilmektedir. Tedaviden, ilaçtan ya da hastalığımdan kaynaklı diyerek bu ağrılarla yaşamaya alışmamalısınız. En yakın zamanda tedavi süreci başlamalıdır.

Kişinin sosyal yaşamını ve günlü aktivitelerini farklı şekilde etkileyebilmektedir. Farklı hastalıklara, ağrılara ve sorunlara karşı anlaşılması oldukça güçtür. Teşhis aşamasında doktorlar büyük bir titizlikle çalışır. Hastalık için kesin kararlar verebilmek zor olabilmektedir. Kronik ağrının farklı türleri bulunmaktadır. Kanser ağrısı, bel ağrısı, travma sonrası oluşabilecek ağrı, ameliyat sonrası ağrı, nörojenik ağrısı, artrit ağrısı ve psikojenik ağrı olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kronik Ağrı Nedenleri

Kronik ağrı nedenleri tedavi sonrası, travma sonrası, farklı hastalık belirtileri ve psikolojik olabilmektedir. Ağrı genellikle kaslarda, sırtta, bileklerde ve dizlerde olabilmektedir. Travmadan kaynaklı nedenler ağrı incinme, burkulma ve trafik kazalarından meydana gelebilmektedir. Bahsettiğimiz travmalardan sonra bölgede sinir hasarı gelişmiş durumda olabilmektedir. Sinir hasarından kaynaklı hafif ağrıları bile daha yoğun hissetmektedir. Bu ağrılar uzun sürerek kronikleşebilmektedir. Kronik ağrı tedavi edilmezse şiddeti artarak ağrı oluşabilecek bölgenin işlevselliğini kaybetmesine sebep olabilmektedir.

Fibromiyalji hastalığından kaynaklı kemiklerde ve kaslarda ağrılar oluşmaktadır. Bu hastalık tedavi edilmezse kronik ağrıyı tetiklemektedir. Farklı hastalıklardan kaynaklanabilen ağrılarda olabilmektedir. Endometriozis, interstisyel sistit, pelvik ağrı, endometriozis, crohn hastalığı ve ülseratif kolit hastalıklarda bazı durumlarda kronik ağrıyı tetikleyebilmektedir. Bazen kronik ağrının oluşabilmesi için vücutta herhangi bir hasar meydana gelmeyebilmektedir. Bu durumda kişide geçmişte veya şu anda oluşabilecek psikolojik rahatsızlıklardan kaynaklanabilmektedir. Böyle vakalarda mutlaka psikolojik destek alması şarttır. Psikolojik tedavinin yanında duruma göre ilaç tedavisine de başlanabilmektedir.

Kronik Ağrı Risk Grupları

Kronik ağrı durumu son zamanlarda kişilerde yaygın görülen rahatsızlıklardandır. Bazı kişiler bu durumu yaşaması büyük olasılıktadır. Bu kişilere kronik ağrı risk grupları denilmektedir. Yaşlılık, kalıtsal, aşırı kilo ve ırk biyolojik risk faktörleri arasındadır. Dünya genelinde gelen vakalar incelendiğinde Amerika, Meksika, Porto Riko ve Küba kökenlilerde daha sık görülmektedir. Yaşam tarzı da bu hastalığı büyük ölçüde etkilemektedir. Yorucu iş hayatı, sigara ve alkol kullanımı, sigara dumanına maruz kalmak, sağlıklı beslenemeyen kişiler risk faktörlerinde bulunmaktadır.

Nedeni bilinmeyen kronik ağrılarda ise psikolojik risk faktörleri yatmaktadır. Ebeveyn ihmali, çocukluk çağında sevdiği kişileri kaybetmesi, kronik stres ve psikolojik travma yaşayan kişilerde bu oran oldukça fazladır. Eğer rahatsızlık bu sebepten kaynaklanıyorsa mutlaka bir psikiyatri uzmanından yardım almanız gerekmektedir. Bu hastalarda duygu değişimlerine göre ağrının şiddeti farklılık gösterebilmektedir.

Kronik Ağrı Alternatif Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kronik Ağrı Alternatif Tedavi için sizler de kliniğimizden yararlanabilirsiniz. Bu sayede şiddetli ağrıları önlemek amacı ile çeşitli uygulamalar ve hasta takibi sağlamaktayız. Güvenilir ve profesyonel anlamda hizmet almanız mümkündür. Akupunktur yöntemi ve YNSA yöntemi ile birlikte sizlere ağrı kesici yöntemler ve uygulamalar sağlamaktayız. Bu sayede ilaç yerine ağrıyı kesmek amacı ile alternatif yöntemlerimizden yararlanma imkanı bulabilirisiniz. Kronik ağrı için doğal tedavi yöntemlerimiz kişiye özel uygulanmaktadır. Kronik ağrı bitkisel tedavi, alternatif tıp yöntemlerinden olan akupunktur ile tedavi… gibi pek çok tedavi yöntemiyle müdahale edilebilmekte ve oldukça başarılı sonuçlar alınmaktadır. Fitoterapi, kuru iğneleme yöntemi, ortomoleküler tıp alanında çeşitli çalışmalarımız bulunmaktadır.