Koku Alma Sorunlarına Alternatif Tıp Tedavisi

Koku Alma Sorunlarına Alternatif Tıp Tedavisi

Koku alma sorunu olan kişiler modern tıbbın yanı sıra koku alma sorunlarına alternatif tıp tedavisi de yaptırmak isteyebilirler. Bu konuda uygulanan alternatif tıp teknikleri oldukça başarılıdır.

Koku Alma Sorunları

Koku alma sorunları iki farklı tipte görülmektedir. Birincisi doğuştan gelen ve kalıtsal bir rahatsızlık olabilmektedir. İkincisi ise çevresel faktörlerden kaynaklı sonradan oluşmasıdır. Doğuştan meydana gelen sorunda tek bir kokuyu ya da belirli bazı kokuları alamamaktadır. Ayrıca hasta bundan kaynaklı tat alma bozuklukları da yaşayabilmektedir. Bu durum spesifik anozmi olarak isimlendirilmektedir. Sonradan meydana gelen koku alma sorunları ise farklı nedenlere bağlı olabilmektedir. . Kişi soğuk algınlığına, alerjiye, gribe ve sinüs enfeksiyonlarına bağlı olarak kısa bir süreliğine bu sorunlar yaşanabilmektedir. Temizlik sırasında kimyasal kokulara uzun kalmakta da bu sorun ve zehirlenme vakaları yaşanabilmektedir. Belirli bir yaştan sonra koku alma işlevliğinin azalmasından kaynaklı kokuları çok fazla alamayız.

Demans, yüz felci, tükürük bezi hastalığı, Parkinson hastalığı, mulipl skleroz, tümörler, şizofreni, Alzheimer hastalığı ve farklı hastalıkların semptomları olarak görülebilmektedir.   Hastalıkların habercisi ve tedavilerin etkileri olduğu gibi kişinin kullandığı yan etkileri olarak da hissedilebilmektedir. Kaza sonrasında kafa travması ve beyin sarsıntısı yaşayan kişilerde de bu sorunlara rastlanmaktadır. Nadir de olsa diş çürüğü, kuru ağız, mineral ve vitamin eksikliğinden kaynaklanabilmektedir. Aşırı alkol, uzun süren sigara kokusuna maruz kalma, uyuşturucu kullanımı gibi zararlı alışkanlıklardan dolayı işlevsellik kaybolmaktadır. Sorunun kaynaklı nedenlerine göre tedavi yöntemleri değişiklik gösterebilmektedir.

Koku Alma Sorunu Belirtileri

Koku alma sorunu belirtileri her yaşta görülebilen rahatsızlıklardan bir tanesidir. Eğer kalıtsal olarak böyle bir rahatsızlık bulunuyorsa geç fark edilebilmektedir. Farklı yaş gruplarında ise koku alma sorunları belirtileri göstermektedir. Bunun en belirgin özelliği yemeklerden tat alamamaktır. Bir kokuyu alamama (koku kaybı) veya farklı kokuları ayırt edemeden dolayı yediklerimizi anlamayabiliriz. Çünkü tat alma duyusu ve koku duyuları ortaklaşa hareket etmektedir. Eğer bu duyulardan bir tarafı kaybedersek diğer tarafı da etkileyebilmektedir. Bunun dışında sevdiğiniz tatlar size aşırı derecede kötü gelebilmektedir. Dilin tespit ettiği ekşi, tuzlu, tatlı ve acı çeşitleri karışmaktadır. Bundan dolayı yediklerinizden rahatsızlık duyabilirsiniz. Eğer bahsettiğimiz belirtileri yaşıyorsanız mutlaka bir uzmana danışmanız gerekmektedir.

Koku Alma Sorunu Teşhisi

Genellikle hastalar ilk aşamada aile hastalık öykülerini, varsa kazalarını veya yaralanmalarını, bağımlıklarını ve yaşam tarzlarını anlatmaktadır. Hastalığın doğuştan veya sonradan meydana gelmesine bağlı olarak tedaviler ayrı hazırlanmaktadır. Sorun kısa süreli ise hemen ilaç tedavisine başlanmaktadır. Ancak tanı aşaması zor ve karmaşık ise farklı alternatiflerden yardım alınabilmektedir.

Koku alma sorunu teşhisi yapılabilmesi için koku testleri kullanabilmektedir. Koku testleri hastaya iki şekilde uygulanmaktadır. Birincisi objektif adı verilen testlerdir. Bu testlerde kişinin donanımlı makineler sayesinde sorun saptanmaktadır. Bu testlerde 8’li ve 40’lı olmak üzere farklı uygulamalar bulunmaktadır. Hastanın hangi kokuyu almadığına ve şiddetini öğrenebilmek amacıyla 8’li testler tercih edilmektedir. Ancak hastalık ileri seviyede ve kokuları da birbirinden ayırt edemeyecek durumdaysa 40’lı testler uygulanabilmektedir. Bu testin yapım aşaması ve sonuçlarının çıkması oldukça uzun sürmektedir. Her koku içi hasta 1 – 2 dakika beklemesi gerekmektedir. Bu da hastanın en az 40 dakika test alanında bulunması zorunluluğunu olmaktadır. İkinci uygulanan testlerde ise hastanın kokulara cevap verme yeteneği sorgulanmaktadır. Doğru teşhis konulabilmesi için bilgisayar tomografisi, endoskopi ve MR gibi ekstra testler istenebilmektedir.

Koku Alma Sorunu Tedavisi Alternatif Tıp Teknikleri

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Koku Alma Sorunu Alternatif Tıp Teknikleri takibi yapıldığı zaman şikayetleriniz büyük ölçüde azalmaktadır. Bizler bunun için öncelikli gerekli muayenenin yapılması ve tetiklerin oluşturulması hususunda yardımcı olmaktayız. Sonrasında kişiye özel tedavi yöntemlerimizi uygulayarak, kişinin koku almasında ortaya çıkan sorunları ortadan kaldırmaktayız. Bu sayede bu bir hastalık ve sorun olmaktan çıkmaktadır. Yaşam kalitenizi yükseltmek adına bu uygulamalardan sizler de her zaman yararlanabilirsiniz.