Kişiye Özel Mikrobiyota Tedavisi

Mikrobiyota, 100 trilyon bakteri bulunan mikroorganizma topluluğuna denilmektedir. Toplam ağırlıkları 3 kilograma kadar ulaşmaktadır. Bu ağırlık ortalama vücut ağırlığımızın yüzde 2 – 3 civarını oluşturmaktadır. Mikrobiyata bakterilerinin sayısı bizim vücudumuzun toplam hücre sayısından 10 kat daha fazladır. Vücudumuzun iç eko sistemi olarak görülmektedir. 18 ayrı noktada mikrobiyota organizmaları bulunmaktadır. En fazla ise bağırsaklarımızda yer almaktadır. Anne karnından itibaren bu bakterilere sahip oluruz. Hamilelik sırasında bebek gelişirken anneden bebeğe mikrobiyata bakterileri geçmeye başlar. Doğum kanalından normal doğum olursa ve en az 6 ay emzirmeyle bakteri almaya devam eder. Ancak sezaryenle doğan ve az emzirilen yeni doğan bebekler mikrobiyota sayıları düşüktür. Bu da kişide pek çok dezavantaja sebep olmaktadır.

Büyüdükçe çevremizden, besinlerden ve temas ettiğimiz kişilerden vücut içerisine bakteri geçişi olmaktadır. Bakterilerin bazıları iyi huylu bazıları ise hastalığa neden olabilmektedir. Bazen bu bakteriler ikisinin de karması olabilmektedir. Sağlıklı bireylerde iyi huylu mikroorganizmaların sayısı daha da artmaktadır. Ancak mikrobiyota eksikliğinden dolayı pek çok hastalığa sebep olabilmektedir. Otizm, astım, kanser, kolit, kalp hastalıkları, diyabet, çölyak hastalıklarını tetiklemektedir. Bağışıklık sitemleri güçlü olmadığından dolayı sık soğuk algınlığı geçirebilmektedir. Gıda alerjilerine ve duyarlılıklarına sebep olmaktadır. Vücut işlevini yerine getiremez kronik yorgunluğa ve düşük enerjiye yol açmaktadır. Gül hastalığı, akne, egzama gibi deri hastalıklarına da neden olabilmektedir. Bu hastalıkların risk faktörü olmak istemeyen bireylere kişiye özel mikrobiyota tedavisi uygulanmaktadır.

Mikrobiyota Dengesizliği Semptomları

Sağlıklı yaşam sürebilmek için vücudumuzda bulunan mikrobiyota organizmalarına büyük iş düşmektedir. Eksikliğinde ise vücudumuzda farklı etkileri sürebilmektedir. Mikrobiyota dengesizliği semptomları beyin , gastrointestinal sistem, bağışıklığı ve metabolizmayı hedef almaktadır. Depresyon, anksiyete bozuklukları, düşünce bulanıkları ve unutma gibi belirtiler gösterebilmektedir. Eğer kişi hasta ise iyileşme süresi oldukça uzundur. Sık sık nezle olmaktadır. Deri üzerinde lekeler ve cilt rengi değişikliği bulunmaktadır. Metobolizmanın dengesini bozarak rafine karbonhidrat ve şekerli  beslenme isteği ortaya çıkmaktadır. En yaygın semptomlar ise kas ve eklem ağrıları, kronik yorgunluk, uykudan sık sık uyanma sorunları yaşanabilmektedir. Bu belirtileri gösteriyorsanız en yakın zamanda doktordan randevu alabilirsiniz.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kişiye Özel Mikrobiyota Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kişiye Özel Mikrobiyota Tedavisi uygulamalarını uygun koşullarda bulabilirsiniz.  Mikro canlıların insanın sağlığından ruh haline kadar her alanı etkilediği bilimsel açıklamalar ile kanıtlanmıştır.Siz de beden ve ruh sağlığınızı koruyabilmek , tedavi edebilmek adına kliğimize başvuru yapabilirsiniz .

Beslenme alışkanlığınızda ki yapabileceğimiz değişiklikler  ciddi anlamda tedavinize destek olacaktır .   Bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlayacaktır. Çok sık hastalanan bir yapınız var ise ve bağışıklık sisteminiz güçlü değil ise ilgili tedavi yöntemi size uygun olabilir.  Tedavi yöntemiz ile depresyon, anksiyete, düşünce bulanıklığı gibi sorunların üstesinden gelebilmeniz mümkün olmaktadır.

Hormonal rahatsızlık düzenlenmesi ve tedavisi, bağışıklık siteminin geliştirilmesine yönelik ilgili tedavi yöntemleri tedavisinde etkilidir.

Akne ve egzama gibi deri rahatsızlıklarının ortaya çıkmasında ilgili tedavi yöntemi ile birlikte profesyonel uygulama ile iyileşme sağlayabilirsiniz.