Kilo Verme Obesite

Vücut kitle indeksinin 30 ve üzerinde olan kişiler obezite hastaları olarak adlandırılmaktadır. Hareketsiz yaşam, kötü alışkanlıklar, yetersiz beslenme, fast food ve işlenmiş gıda tüketimi veya genetik faktörler obeziteye sebep olabilmektedir. Kalp hastalıkları başta olmak üzere çoğu hastalığı tetiklenmesine neden olmaktadır. Özellikle yaşadığımız pandemi sürecinde birçok kişi obezite hastası olmaktadır. Büyük bir titizlikle tedavi planı hazırlanmalıdır. Çünkü yanlış zayıflama yöntemleri, yetersiz beslenen diyetler obezitenin sebep olduğu hastalıklardan daha büyük sorunlara yol açmaktadır. Doktor, diyetisyen, psikolog ve fizyoterapist ile ortak bir ekip tarafından hazırlanması gerekmektedir. Kilo verme obezite tedavi yöntemi zayıflamada oldukça başarılıdır. Çünkü sadece program hazırlamamaktadır. Aynı zamanda tedavi süreci boyunca takip etmektedir. Obezite derecesine göre kilo verme aşamaları takip edilmektedir. Çoğu hastada verilen kiloların kalıcı olabilmesi için 2 -3 sene izlenmesi gerekebilmektedir.

Kilo verme obezite tedavisi 6 aşamadan oluşmaktadır. Öncelikle hasta değerlendirmeye alınmaktadır. Bu aşamada bazı tetkikler yapılmaktadır. Ardından eğitici bilgiler vererek fazla kilolardan kurtulacağına inandırılması gerekmektedir. Aksi takdirde çoğu hasta tedavilerini yarım bırakabilmektedir. Yapılan programların kişiye zararları ve yararları açıkça dile getirilmesi gerekmektedir. İyileşme süresinin hızlandırılması için egzersiz, yoga veya yürüyüşler verilebilmektedir. Bazı durumlarda ilaç tedavisine de başlanılmaktadır. Son aşamada ise obezite hastaları belirli aralıklar kilo kontrolü sağlanmaktadır.

Kilo Verme Obezite Tedavi

Kilo verme obezite tedavi aşamasında hastalara özel plan çıkarılmaktadır. Hastanın aile geçmişi, yaşam tarzı, yaşı, cinsiyeti, alışkanlıkları, biyokimyasal özellikleri, varsa hastalığı ve obezite derecesi göz önüne alınmaktadır. Kişiye en uygun diyet programı hazırlanmaktadır. Tedavi süreci belirli aralıklarla uzmanlar tarafından kontrol edilmektedir. Sürecin ilerleyen zamanlarında egzersiz veya ozon lipoz tedavileri eklenebilmektedir. Genel ve bilinçsizce yapılan diyet programları ve egzersizler kas erimelerine, kronik yorgunluğa, sindirim sistemi rahatsızlıklar gibi problemlere yol açmaktadır. Bundan dolayı bu durumu hafife almadan bir uzmana danışmalısınız. Genel kurallar barındıran tedavi planı çıkarmak son derece sakıncalıdır. Beslenme öyküsünün detaylı bir şekilde alınması işin form istenebilmektedir.

Obezite hastaları diyet ve tedavi sürecinden bahsedilmesi gerekmektedir. Sürekli olarak izlenilmeli ve belirli aralıklar kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu yöntemde sadece beslenme alışkanlıkları değiştirilmemektedir. Egzersiz, yaşam tarzı ve davranış değiştirme yöntemleri ile genel olarak ele alınan bir yöntemdir. Bu nedenle uzun süren ve büyük bir titizlikle yönetilmesi gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre obezite hastaları belirli bir süreden sonra tedavi programını uygulamakta zorlanmaktadır. Çoğu vakalarda tedaviyi yarıda bıraktığına rastlanmaktadır. Bu durumdan dolayı plan hazırlanırken uyumların sağlanmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Verilen kilolar kadar kilo korunumunu da en iyi şekilde başarması gerekmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kilo Verme Obezite Tedavi Yöntemi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kilo Verme Obezite Tedavi Yöntemi ile birlikte daha nitelikli ve profesyonel alanda tedavi olabilme imkanına sahip olabilirisiniz. Güvenilir, sağlıklı ve nitelikli olacak şekilde uygulamalardan yararlanmak uygun olacaktır. Bu sayede sizler de her zaman için kilo verme işlemini tek başına denemeden önce kilonun altında yatan sorunları görmelisiniz. Nasıl çözümlenebilir olduğuna bakmalı ve buna uygun şekilde uygun çalışmaları bulmalısınız. Kaliteli, nitelikli ve çözüm odaklı olacak şekilde var olan obezite sorunu ile baş etme konusunda kliniğimizde yer alan uzman hekimlerimizin önerilerine kulak vermelisiniz. Uzman hekimlerinizin size özgü kişiye özel tedavi yöntemlerini bu koşullarda kapsamalı ve buna yönelik tedavi yöntemi gelişmelerinden yararlanmalısınız. Ancak bu şekilde sağlıklı ve profesyonel olacak şekilde amacına uygun sağlıklı kilo kaybı yaşayabilirsiniz.