Kılcal Damar

Cilt yüzeyine yakın atar damar ve toplar damarı birbirine bağlayan ince damarlara kılcal damar denmektedir. Cilt yüzeyine çok yakın bölgede durduğundan dolayı çıplak gözle görülebilmektedir. Yaş ilerledikçe veya kılcal damarlarda oluşan hasarlardan dolayı damar görünümleri kişileri rahatsız edebilmektedir. Vücudumuzun her bölgesinde bu kötü görünüme rastlamak mümkündür. Bu şikâyette yakınan hastalarda genellikle yüz, bacak ve el bilekleri kısmında rastlanmaktadır. Yüz bölgesinde rastlanan çatlamış kılcal damarların yanı sıra cilt kızarıklıklarına da rastlanabilmektedir. Bacak ve el bilekleri bölgesinde ise yaşlılıktan dolayı kaynaklanmaktadır. Belirli bir yaştan sonra deformasyon yaşanmaktadır. Çoğunlukla sporcularda ve ayakta durması gereken meslek gruplarında rastlanmaktadır.

Biyolojik süreç, hamilelik veya genetik dışında çevresel faktörlerde bu durumu tetiklemektedir. Fazla UV ışınlarına maruz kalan kişiler , hormon tedavisi alımı, kortizon krem ve ilaçlar, iç hastalıklar ve doğum kontrol hapları sebep olmaktadır. Yaşam tarzımız, dar kıyafetler, sık çoraplar giymek ve normalden daha az su tüketmekte de bu duruma sebep olabilmektedir. Kadınlarda erkeklere oranla daha fazla rastlanabilmektedir. Bu durumlardan kaynaklanan görünümler kişinin hayatını ve sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Kılcal damar tedavisi sayesinde bu olumsuzluklardan kurtulmak oldukça kolaydır.

Kılcal Damar Tedavi Süreci

Kılcal damar tedavi süreci ile istenmeyen görünüm iyileştirilmektedir. Hastanın sağlık açısından risk faktörü bulunup bulunmadığı araştırılmaktadır. Bazı tetkikler ve fiziksel muayeneler gerçekleştirilmektedir. Tedavi planlanmadan önce mutlaka varis olup olmadığı kontrol edilmektedir. Bu süreçte genellikle skleroterapi, lazer ve radyofrakans yöntemleri tercih edilebilmektedir. Hastalığın durumuna ve kılcal damar çeşitlerine göre hekim tarafından yöntem kararlaştırmalıdır. Cerrahi tedavilere göre ağrı hissi oldukça düşüktür. Ekonomik ve neredeyse ağrısız bir yöntem olmasından kaynaklı son dönemlerde popüler bir yöntemdir. Ağrı kesici kremler veya soğutma teknikleri uygulanarak işlem sırasında hastanın ağrı hissetmemesi sağlanmaktadır.

Bu tedaviye başlamadan önce bazı noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir. Kullandığınız sürekli ilaçlar ve yaşam tarzınıza dikkat etmeniz gerekmektedir. Kılcal damarlarınızı genişletecek her durum tedaviyi zorlaştırmaktadır. Bundan dolayı damar genişletecek ilaçlar, aspirinler, kan sulandırıcılar ve yediğiniz gıdalara dikkat etmelisiniz. Hekim  kontrolünde ek olarak beslenme programı da hazırlanabilmektedir. Ancak tedavi öncesi ve geçen belirli bir süre zarfında tüketmemeniz gereken gıdalarda bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Aşırı sıcak ortam ve güneş ışınlarına direk maruz kalmakta da bazı sıkıntılar doğurabilmektedir. Bu durumlardan da uzak durmanız gerekmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kılcal Damar Tedavi Yöntemi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kılcal Damar Tedavi Yöntemi kişiye özgü olarak işlevselleşmiştir. Bu sayede kılcal damar tedavilerini kliniğimizde kişiye özgü olacak şekilde güncel ve profesyonel olarak bulabilmek mümkündür. Vakit kaybetmeden en etkili şekilde ve uygun şartlarda her zaman nitelikli alternatif tedavi  tekniklerini uygulayabilmek bu koşullarca mümkün olmaktadır.   Hekimlerimiz ile birlikte var olan sorunların yok edilmesine yönelik olarak kaç seans uygulama alınması gerektiğine ve hangi tip yöntemler ile kılcal damar tedavisinin uygulanmasına birlikte karar verebiliriz. Güvenilir ve profesyonel hizmet sağlayan kliniğimize bekleriz.