Kaza Sonrası Ağrı Tedavisi

Travma, Kaza ve Ameliyat Sonrası Ağrılar

Travma, Kaza ve Ameliyat Sonrası Ağrı

Travma, kaza veya ameliyat sonrası dokularda zedeleyici faktörlerden dolayı yıpranmalar olabilmektedir. Bu durumlara bağlı olarak uzun veya kısa süreli ağrılar oluşabilir. Travma, kaza ve ameliyat sonrası ağrı fiziksel olduğu gibi psikolojik de olabilir. Herhangi bir trafik kazası, ev kazası, küçük çaplı travmalara bağlı olarak doku ve organlar zarar görebilir, yaralanabilir. Kazadan sonra hasarın belirtisi olarak ağrılar oluşur. İlaç veya merhem tedavileri ile ilişme süreci başlatılabilmektedir. Ancak bir dokunun iyileşmesi oldukça uzun sürebilmektedir. Bundan dolayı o bölgelerde hafif de olsa ağrı veya yanmalar hissedebilirsiniz. Aşırı soğuk veya sıcak ortamlarda, ani bir harekette veya egzersize bağlı olarak bu ağrılar şiddetlenebilir. Travmalar sadece fiziksel kazalar olarak nitelendirilmemektedir. Ebeveynlerinin ihmali, sevdiği kişiyi kaybetmesi, çok sevdiği kişinin yaşadığı kazalardan dolayı vücudunda nedeni bilinmeyen ağrılar oluşabilir, psikolojik olarak kişi kaza anını ve yaşanan travmaları atlatamamış olabilir. Sürekli kaza anını anımsayarak nedeni belirlenemeyen ağrılar hissedebilir. . Bundan dolayı ilaç tedavisinin yanında psikolojik destekte alınabilir.

Ameliyat sonrası ağrılar, ameliyatta verilen ilaçların etkisi geçtikten sonra başlar ve 6 haftada yüzde 90 oranında ortadan kaybolur. Ancak hastalar ameliyatlı bölgeyi çarpması, bası farklı olan hava koşullarına göre anlık ağrı nöbetleri geçirebilirler. Hastaların geçirdiği ameliyatlardan sonra orta veya uzun vadede oluşan bu ağrılara kronik ağrı denilmektedir. Ağrı süresi 1 ay veya 3 aydan daha uzun süre devam edebilir.

Travma, Kaza ve Ameliyat Sonrası Ağrı Tanısı

Travma, kaza ve ameliyat sonrası ağrı tanısı beklenen bir durumdur. Kişinin yaşadığı zor durumdan sonra kendini fiziksel ve psikolojik olarak toparlaması uzun zaman alabilmektedir. Şiddetli veya orta şiddetli ağrı şikâyetleri ile gelen hastalara uygun tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. İlaç tedavisi, merhemler ve bazı pansuman yöntemleri uygulanabilir. Tedavilere ek olarak yapılması veya yapılmaması gereken öneriler sunulabilir. Hava koşullarına, egzersizlere ve tüketilecek besinlere göre ek uzman tavsiyesi alınabilir. İlaçların kısa sürede ve anında etki edebilmesi için yanında hangi besinlerin tüketilmemesi gerekti konusunda uzmana danışabilirsiniz.

Travma, Kaza ve Ameliyat Sonrası Ağrı Tedavisi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak sizlere kaza ya da ameliyat sonrası yaşanılan travmalarda ya da ağrılarınızda destek olmaktayız. Bu sayede profesyonel bir klinik yardımı ile travmalarınızdan arınabilirsiniz. Psikolojik ya da fiziksel ağrılar kliniğimizde kişiye özel ve kapsamlı olarak nedeni tespit edilerek tedavi altına alınır. Alternatif tıp tekniklerinin de uygulandığı kliniğimizde YNSA, akupunktur, fitoterapi ya da nefes terapi gibi çalışmalar ile ağrılarınızdan kurtulmak mümkün. Nefes terapi, aromaterapi gibi yöntemler ile kişiye özel destekler kullanılarak travmalarınızın ve kaza sonrası oluşan korkularınızın etkisi azaltmaya ya da yok edilmeye yönelik tedaviler uygulamaktayız. Aynı zamanda kaliteli bir yaşam sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.