Hirudoterapi (Sülük Tedavisi)

Hirudotepi tedavisi halk arasında sülük tedavisi olarak da bilinmektedir. Sülükler, halkalı solucan sınıfına dâhil ‘Hirudo Medicinalis’ familyasındadır. Canlının 800’ den fazla türü bulunmaktadır. 3 tane çenesi olup 100 adet dişi bulunmaktadır. Segmentlerden oluşan yassı bir gövdesi bulunmaktadır. Öndeki çenesi ağız görevini üstlenirken arka kısmı yüzeye tutunmakta yardımcı olmaktadır. Sülükler bu alternatif tedavi de kullanıldığı için tedavi bu şekilde isimlendirilmektedir. Ülkemizde geleneksel ve tamamlayıcı tedavi olarak uygulanmaktadır.

Tıp tarihinde bilinen en eski metotlardan bir tanesidir. Eski mısır yazılarında, İbni Sina kitaplarında ve Hipokrat uygulamalarında yerini almaktadır.  Yaklaşık olarak  2000 yıldan fazla süredir bu tedavi uygulanabilmektedir. Modern tıpta ise daha gelişmiş ve hijyen ortamlarında karşımızda çıkmaktadır. Birçok hastalıkta alternatif tedavi  olarak uygulanabilmektedir. Hastanın vücuduna uygun noktalara sülükler yerleştirilmektedir. Canlı hafif dokunarak bünyesinde bulundurduğu biyoaktif molekülleri ağrılı bölgeye vermektedir.

Sorun yaşanılan bölgeye 100 ün üzerinde biyoaktif bileşen salgılamaktadır. Böylelikle bağışıklığı düzenlemekte, kasları gevşetmekte ve dolaşım sistemimizdeki düzensizliği giderebilmektedir. Eğer sizde bu sorunları yaşıyorsanız hirudoterapi sayesinde kısa sürede iyileşebilirsiniz. Ancak tedaviyi isteğinize göre gerçekleştiremezsiniz. Uzman görüşü ve uygulanacak testlerin değerlerine dikkat ederek başlamalısınız. Aksi takdirde yarar beklerken zararla karşılaşabilirsiniz.

Hirudoterapi Uygulanan Hastalar

Hirudoterapi tıbbi sülükler kullanılarak birçok hastalığın tedavisi sağlanmaktadır. Ancak hirudoterapi uygulanan hastalar belirli kriterlere göre seçilmektedir. Herkese bu tedavi önerilmemektedir. Önceleri terapötik olarak birçok alanda kullanılmaktadır. Ancak modern tıp alanları ve farmakoterapi ilerledikçe bu yöntemin kullanımı azalmaktadır. Alternatif tedavi olarak bazı hastalara uygulanmaktadır. Sülükler, kan emmeleri sırasında ısırdığı cilde salgı bırakmaktadır. Bu salgı farmakolojik ve biyolojik açıdan oldukça önemlidir. 100’ ün üzerinde biyoaktif maddelerin geçişini sağlamaktadır. Her geçen gün hastanın iyileşme süresini etkilemektedir.

Migren, meniere sendromı, bağışıklık sistemi hastalıklarına, artroz, romatizmal hastalıklara, eklem kireçlenmelerine, varis ve fıtık hastalıklarına genellikle uygulanmaktadır. Nadir de olsa retinis pigmentosa, sarı nokta ve optik trofiler gibi göz hastalıklarında tercih edebilmektedir. Sporcuların yaşadığı ve kısa sürede çözümlenmesi gereken hastalıkları alternatif bir seçenek olabilmektedir. Karşılaşma sırasında yaşanılan arbedeler genellikle dirsek, diz, bilek ve kol bölgelerinde olmaktadır. Bu bölgelerde kronik bir ağrı oluşarak kişinin hayatını olumsuz yönde etkilemektedir. Yeni karşılaşmalara odaklanması için ağrıların kısa sürede kesilmesi gerekmektedir. Bu gibi sorunlarda Hirudoterapi uygulanabilmektedir.

Egzama, ürtiker ve akne gibi deri problemlerinde oluşan semptomları azaltmak için tercih edilebilmektedir. Fiziksel rahatsızlıklar gibi ruhsal rahatsızlıklarda da bu tedavi tercih edilmektedir. Depresyon, psikolojik problemlerden dolayı sebebi bilinemeyen kronik ağrılarda uzman kontrolünde uygulanmaktadır. Hemofili, anemi, lösemi, hamilelik sürecinde, hipotoni, kişide immün supresyon varlığının bulunması ve sülük salgısına alerjisi bulunan kişilerde uygulanmaması gerekmektedir. Sırf salgısında biyoaktif bulunuyor sağlıklı diye düşünmemek gerekmektedir. Uzman kontrol olmadan kişi bu tedaviyi uygulamaması gerekmektedir. Hastalıkta başarı beklerken daha ağır durumlarla karşılaşabilirsiniz.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Hirudoterapi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Hirudoterapi uygulamaları almak için kliniğimizden yararlanabilirsiniz. Kliniğimizde her hastalığa ait çeşitli ve farklı terapi yöntemleri, tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Hirudoterapi yöntemi de bunlardan bir tanesidir. Özellikle kişiye özel tedavi yöntemleri alanında yararlanabileceğiniz, profesyonel nitelikte bu tedavi yöntemlerini sizler de uygun koşullar ile belirleyebilirsiniz. Her hastalık farklı isimler ile anılsa da aslında hastalık geçmişi aynı olabilir. Üzüntüye bağlı, strese bağlı ya da beslenme düzensizliğine bağlı rahatsızlıklar farklı semptomlar gösterebilir. Burada önemli olan kişiye göre farklı tedavi yöntemleri ile tam iyileşme sağlanmasıdır. Bilgi ve randevu için sizler de kliniğimize danışabilirsiniz.