HBS Alternatif Tıp Tedavisi

HBS Alternatif Tıp Tedavisi

HBS hastası yani huzursuz bacak sendromu bulunan kişiler modern tıbbın yanı sıra HBS alternatif tıp tedavisi de yaptırmak isteyebilirler. Bu konuda uygulanan alternatif tıp teknikleri oldukça başarılıdır.

HBS Nedir?

Huzursuz bacak sendromu kısaca HBS, her yaşta görülebilecek sinir sistemi rahatsızlıklarındadır. Hasta ayak ve bacak bölgesinde kaşıntı, ürperme, yanma, uyuşma, ağrı ve karıncalanma yaşayabilmektedir. Uyuşma, ürperme ve huzursuzluk hissiyatına bağlı olarak bacakları sürekli hareket ettirmek istemektedir. Bu durumu farkında olmadan gerçekleştirebilmektedir. Günlük yaşantımızın her anında bacaklarımızı sallayabilir ve hareket ettirebilirsiniz. Bazı hastalarda ise bu belirtiler kol bölgesinde ortaya çıkmaktadır.

Ağrılar ve rahatsızlıklar genellikle geç saatlerde ortaya çıkmaktadır. Buna bağlı olarak uykusuzluk, sık uyanma ve uykuya dalamama gibi problemleri de beraberinde getirmektedir. Genellikle kas ağrısı ve kramplarla karıştırabilmektedir. Ancak bu hastalıkta tarif edilemeyen bir durum söz konusudur. Farklı hastalıklarla sık sık karıştırıldığından dolayı tedavi süreci geç başlamaktadır.

HBS Belirtileri

Huzursuz bacak sendromu hastalığı 2 farklı türde görülmektedir. Birincisi idyopatik huzursuz bacak sendromudur. Hastalığın bu çeşidinde neden kaynaklandığı bulunamamaktadır. Kalıtsal olduğu düşünülerek belirtilerin şiddetine göre tedaviye başlanılmaktadır. Diğer bir çeşidi ise ikincil tip huzursuz bacak sendromudur. İlaçların yan etkisi, stres ve farklı bir hastalığın tahribatından oluşabileceği düşünülmektedir. Böbrek yetmezliği, anemi, mineral eksikliği, romatizmal hastalıklar ve gebelikten kaynaklanabildiği gözlemlenmektedir. Ancak hastalığın bu çeşidi oldukça tehlikelidir. Acilen tedaviye başlanılarak iyileştirilme hedeflenmektedir.

Hastanın yaşam tarzı ve aile bireylerindeki hastalık öyküleri incelenmelidir. Risk grubunda yer alan belirtilerin not alınması gerekmektedir. Ardından fiziksel veya nörolojik muayeneler gerçekleştirebilirsiniz. Huzursuz bacak sendromu tanı aşamasında detaylı bir muayene yapılmak zorunludur. Çünkü hastanın şikayetleri farklı hastalıklarda da bulunmaktadır. Diğer hastalıklardan ayıran belirgin bir semptomu bulunmamaktadır. Kesin sonuca varılabilmesi için elektrofizyolojik testler, röntgen filmi ve kan tahlilleri istenmektedir. Belirtilen bu testlerin sonucuna göre doğru tanıya varılabilmektedir.

HBS Nedenleri

Husursuz bacak sendromu nedenleri çoğu zaman bilinmemektedir. İdyopatik şekilde ortaya çıkan hastalık türü olabilmektedir. Aile bireyleri veya genetik faktörlerden şüphelenebilmektedir. Kişinin demir eksikliğinden ve kan değerlerindeki bozukluk olabilmektedir. Aşırı alkolden kaynaklı sinirlerin uyuşmasından kaynaklı olabilmektedir. Omurilik hizasında spinal blok veya spinal kord oluşumundan hastalık tetiklenebilmektedir. Antidepresan ilaçlarının yan etkilerinden de olabilmektedir. Cinsiyet fark etmeksizin her yaş grubundaki bireyler bu hastalığı yaşayabilmektedir.

HBS Tedavisi

Huzursuz bacak sendromu tedavi için nöroloji uzmanlarından yardım almanız gerekmektedir. Hastalığın çeşidine ve belirtilerine göre tedavi planlanmaktadır. Huzursuz bacak sendromunu tetikleyen hastalık türleri ayrı bir kategoride incelenmesi gerekmektedir. İlk olarak bu sorunlar gidilerek belirti şiddetlerin azalması hedeflenmektedir. Masaj, kompres uygulamaları, fizik tedavi, bazı egzersizler, ilaç tedavileri uygulanmaktadır.

Tedavinin hızlı sonuç vermesini istiyorsanız yaşam tarzınız da küçük değişiklikler gerçekleştirebilirsiniz. Sağlıklı ve düzenli beslenme oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Kafein, asitli içecekler ve enerji içecekler mutlaka kullanmamanız gerekmektedir. Bu içeceklerin içeriği hastalığı tetiklemektedir. Diyet listesine düzenli olarak uyarak uyuşma, karıncalanma ve hareketi kontrol altına alabilirsiniz. Stresli ve yoğun bir hayatınız varsa psikolojik yardım alabilirsiniz. Hayatınızı düzenleyerek kendinize rahat bir ortam oluşturmayı hedefleyebilirsiniz. Doktorunuz tarafından tedavi yöntemlerine ve önerilere harfiyen uymanızı öneriyoruz. İyileşme süreniz ve hastalığın sizde bırakacağı etkiler buna bağlıdır.

HBS Tedavisi Alternatif Tıp Teknikleri

Huzursuz bacak sendromu rahatsızlığının kişiye özel olarak nedenleri bulunmaktadır. Bu nedenler ile birlikte tedavi yöntemlerinin de kişiye özgü olması gerekmektedir.  Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile huzursuz bacak sendromu doğal tedavi yöntemleri yani HBS Tedavisi Alternatif Tıp Teknikleri belirlenirken, kişiye özgü yöntemler kullanılmaktadır. Akupunktur yöntemleri ve yeni nesil akupunktur yöntemleri başta olmak üzere kişiye özel yöntemleriyle birlikte huzursuz bacak sendromu sorunundan kurtulmanız mümkünüdür eğer siz de bu rahatsızlığı yaşıyor iseniz en kısa sürede kliniğimize gelerek sorunun tedavisini bu alanda çözümleyebilirsiniz.