Fitoterapi – Aromaterapi

İlk çağlardan bu yana insanlar hastalıklardan kurtulmak ve korunmak için çeşitli bitkileri kullanmaktadır. Çoğu ilaç ,bitki özütlerinden elde edilebilmektedir. Tedavi süreçlerini hızlandırabilmek için çeşitli besin takviyesi yapılabilmektedir. Fitoterapi – Aromaterapi eczacılığın Farmakognozi ana bilim dalı temel alınarak yapılan yöntemdir. Hastalıkları iyileştirici veya önleyici bitkiler kullanılmaktadır. Bitkilerin yaprak, kök, çiçek ve tohum kısımlarından ilaç olarak kullanılmaktadır.

İlaç sektörünün ve teknolojinin gelişmesine rağmen çoğu hastalığın tedavisi bulunamamaktadır. Uygulanan sentetik ilaç tedavileri ise kişide farklı yan etkilere sebep olabilmektedir. Tedavisi bulunamayan çoğu hastalık Fitoterapi veya Aromaterapi yöntemleri ile iyileştirebilmektedir. Tıbbi bitkilerden kaynaklanan bu yöntemler maliyeti düşük ve yan etkisi bulunmamaktadır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO), yaptığı çalışmalara göre dünya genelinde 20.000 adet tıbbı bitki bulunmaktadır. Ülkemizde ise 12.000 adet tıbbi bitki türü bulunmaktadır. Bu bitki türlerinin yaklaşık 3.700 tanesi endemik olarak bulunmaktadır. Bu bitki türlerinin çoğu hastalık tedavilerinde kullanılmaktadır.

Aromaterapi de ek olarak bitkilerde elde edilen esansiyel yağlar kullanılmaktadır. Bedensel rahatsızlıklarda kullanılabildiği gibi zihinsel rahatsızlıklar da kullanılmaktadır. Bu uygulamalar ise antik Mısıra dayanmaktadır. Güzel görünüm için, ciltlerini yumuşatmak için ve mumyalama yapmak için kullanabilmektedir. Günümüzde ise aromaterapi yağları dünya çapında bir değere sahiptir. Bu konu üzerinde çalışmalar her geçen gün iyileşmektedir. Ancak bu tedavi yöntemleri bir uzman tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Fitoterapi – Aromaterapi Uygulamaları

Fitoterapi – Aromaterapi uygulamaları birçok hastalığın tedavisinde tercih edilmektedir. Her iki tedavi yöntemi de bitkilerden baz alınmaktadır. Fitoterapi tedavisi bitki özütlerinden kimyasal içermeyen ilaçları üretmektedir. Kalp hastalıkları, diyabet, obezite ve kanser tedavilerinde tamamlayıcı yöntem olarak kullanılmaktadır. Aromaterapi de bitkiler damıtma yolu ile esansiyel yağlara dönüşmektedir. Vücut tarafından kolay emilebilen bu yağların güçlü etkilere sahiptir. Ağrıların dindirilmesine, yaraların iyileşmesine, stres ve anksiyete bozukluğunun giderilmesini sağlamaktadır. Uyku bozuklukları ve gastrotestinal sistem sorunlarını kısa sürede çözmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Fitoterapi – Aromaterapi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Fitoterapi – Aromaterapi için kliniğimizden dilediğiniz zaman randevu almanız mümkündür. Bitki tedavisi kadim bir bilgidir. Bu tedavi yöntemleri insanlığın var olduğu andan itibaren yüzyıllar boyunca uygulanmaktadır. Bu sayede oldukça nitelikli ve geliştirilmiş bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Kanser hastalığı başta olmak üzere birçok rahatsızlığın tedavilerinin bitkilerden elde ediliyor olması bizi bitkilere yeni teknolojik çağda bir adım daha yaklaştırmıştır. Bu uygulama ile birlikte güvenilir ve profesyonel alanda fitoterapi ve aromaterapi alanında sağlıklı çalışmalar sunmaktayız. İlgili tedavi yöntemlerinde bitkilerin şifalı güçlerinden yararlanmaktayız. Özellikle bitki ile tedavi eden kadim hekimlerin izinden gidilen bu tedavi yönteminde nitelikli çalışmalar sunmaktayız. Güvenilir, profesyonel ve alanında uzman olan bu uygulamaların neticesinde her zaman kaliteden ödün vermeden sizler de uygulamalardan bu hususta yararlanma sağlayabilirsiniz.

Aromaterapi yöntemi ile birlikte uçucu yağlar, bitki yağları vb. alandan güç alınmaktadır. Ayrıca bitkilerden yapılan desteksel ilaç karışımları ilaç, macun ya da aromaterapi olarak sunulan kullanım alanları kişilerin streslerini de azaltmaktadır. Hem bedenen hem de ruhen olan rahatsızlıkların giderilmesi konusunda bitkilerin gücünden derinlemesine yararlanma sağlanacaktır. Kişilerin bedenen oluşan rahatsızlıklarını farklı sebepleri olsa da dinlenme ve ilaç karışımları ile birlikte bitkilerin gücünden yararlanmak önemlidir. Aynı şekilde ruhen oluşan sıkıntılar ve streslerde de gene fitoterapi ve aromaterapi uygulamalarının etkileri büyüktür. Kliniğimizden uygun çalışmalar için randevu talebinde bulunabilirsiniz. Aroma yöntemleri ile birlikte daha güvenilir ve daha sağlıklı bir yaşam için yaşam kalitenizi bitkisel tedavi süreçleri ile kazanın.