Eklem Ağrıları Yeni Nesil Akupunktur Tedavisi

Eklem Ağrıları

Eklem Ağrıları Neden Olur?

Kemiklerin birbirine bağlandığı kısımlara eklem adı verilmektedir. Düzenli bir şekilde hareket edebilmemiz için iskelet sistemimizi oluşturan kemiklerin arasında bulunur. Çevresi kıkırdak, tendon, kas ve bağlarla çevirilidir. Günlük aktivitelerimizi ve yaşamsal dengeyi sağlamaya yardımcı olmaktadır. Travmaya, baskıya ve kazaya bağlı bu bölgelerde ağrılar oluşabilmektedir. Genellikle hafif şiddetli ve uzun süreli ağrılardır. Tedavi edilmezse ağrıların şiddeti artabilir. Ayrıca farklı sağlık sorunlarına da yol açabilmektedir.

Oluşan ağrılar sosyal yaşantınızı ve aktivitelerinizi güç hale getirebilir. Şiddeti ne kadar az olursa olsun günlük yaşam faaliyetlerinizi olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Eğer uzun süreli eklem ağrılarınız bulunuyorsa mutlaka hekime başvurmalısınız. Detaylı muayeneden sonra tedavinize hemen başlamanız gerekmektedir. Ekrem ağrıları genellikle 60 yaş ve üzeri kişilerde sık görülür. Çünkü bu yaşlarda eklem sıvıları azalır, kıkırdak dokusu zamanla işlevselliğini kaybeder. Aşırı kilo, ısınmadan yapılan sporlar, yaralanmalar, ağır egzersizler gibi nedenlerden dolayı da eklem ağrıları oluşabilir. Nedenleri arasında küçük bir olasılıkla da olsa psikolojik sorunlar görülebilmektedir.

Eklem Ağrıları Belirtileri

Eklem ağrı şiddeti ve süresi hastadan hastaya değişiklik gösterir. Uzun süreli ağrılarınızda mutlaka sağlık kuruluşlarından yardım almanız gerekmektedir. Eklem ağrı belirtileri farklı şekillerde kendini gösterebilir. Şişlik, kızarıklık, hareket bozukluğu, hareket ettirmede güçlük çekme ve bölgede sertlik yaşayabilirsiniz. Yoğun ve zorlayıcı egzersiz sonrasında da bu belirtiler gösterebilir,  ancak çoğu dinlenmeden sonra geçmektedir.

Hastalığa doğru teşhis konulabilmesi için geçen süre de oldukça önemlidir. Herhangi bir zorlama ve travmatik bir olay yaşamadan da eklem ağrıları baş gösterebilir. Bu ağrıların altında farklı hastalıklar yatmaktadır. Kireçlenme, eklem iltihabı, kemik çıkıkları, gut hastalığı, lösemi, fibromiyalaji, romatizmal ateş, osteomiyelit, burkulma, raşitizm veya lupus hastalığı belirtileri de olabilmektedir. Eğer ağrılar tedavi edilmezse daha büyük sorunlara da dönüşebilir.

Eklem Ağrıları Tanı

Eklem ağrılarınız mevcutsa mutlaka bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Hekim tarafından hareket kabiliyeti, gücü, bölgede şişlik veya deride kızarıklık olup olmaması kontrol edilmelidir. Duruma göre muayeneden sonra kan testi, bilgisayar tomografisi ve MR istenebilmektedir.

Farklı hastalıkların belirtisi olup olmadığı bu testlerin sonuçlarına bağlıdır. Yapılan tarama, testler ve fizik muayenesi sonrası tanı konulabilmektedir. Ardından vakit kaybetmeden tedavi süreci oluşturulmaktadır.

Eklem Ağrıları Tedavi Yöntemleri

Eklem ağrıları tedavi yöntemleri ağrının şiddetine ve çeşidine göre değişkenlik gösterir. Tedavi planlaması hastanın hem ağrılarını tamamen bitirmeye hem de oluşmuş ise diğer belirtilerin şiddetini azaltmaya yönelik yapılır. Romatizma, ters ve ani hareket, yaralanma sonrası gibi oluşabilecek ağrılara merhem, ilaç tedavisi ve fizik tedavi uygulamaları yapılmaktadır. Obezite hastalığından kaynaklı ağrılarda ise doğru beslenme ve doğru egzersizler önerilmektedir. Böylelikle aşırı kilo durumu ortadan kaldırarak ilaç tedavisine başlayabilmektedir.

Ağrı sebebiniz eklem iltihabından kaynaklanıyorsa antibiyotikler ve özel merhemler kullanılabilir. Sıcak veya soğuk kompres yaparak ağrıların dinmesine yardımcı olabilirsiniz. Ancak yapmadan önce doktorunuza danışmayı unutmamalısınız. Trafik kazaları, kırık ve çıkık gibi durumlardan oluşan eklem ağrılarına cerrahi yöntemler uygulanmaktadır. Duruş bozukluğundan ve hareketsizlikten oluşan ağrıları önlemek için egzersiz önerilmektedir.

Eklem Ağrıları İçin Alternatif Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile birlikte sizler de eklem ağrılarınızından kurtulabilirsiniz. Kişiye özle alternatif tedavi yöntemleri (alternatif tıp teknikleri) kullanılarak oluşturulan tedavi planınızla ağrılarınızın sebebine yönelik tedavi imkanı bulabilirsiniz. YNSA akupunktur (yeni nesil akupuntur) yöntemi kullanarak uzun süreli yaşadığınız eklem ağrıları (diz ağrısı, boyun ağrısı, kol ağrısı…) bir sorun olmaktan çıkacaktır. Çoğunlukla ilk seanstan itibaren etkisini görmeye başlayacağınız bu akupunktur yöntemi ile tedavi sonucunda birkaç gün sonrasında hiçbir ağrınız kalmayacak şekilde ağrı sorununun ortadan kalkmasını sağlayabilirsiniz.