Egzama Alternatif Tedavi İstanbul

Egzama (Seboreik Dermatit)

Egzama - Seboreik Dermatit Alternatif Tedavi

Seboreik Dermatit (Egzama) Nedir?

Deride kaşıntı, döküntü, kızarıklık, sızıntı, yanma ve kepekli lezyonların oluşmasına Seboreik dermatit – egzama hastalığı denilmektedir. Bu belirtilere ek olarak farklı iç ve dış etkenler hastayı uyarmaktadır. Yetişkinlerde görülebildiği gibi çocuklarda ve bebeklerde de görülebilmektedir. Küçük yaşlardaki hastalarda bez bölgesi egzama, seboreik egzama ve atopik egzama (atopik dermatit) sıkça rastlanmaktadır. Hastalığın bu çeşitlerinde pullanma, kepeklenme ve kızarıklıklar en belirgin nedenlerindendir.

Derinin en üst tabakası kalınlaşmaktadır. Normalden daha çok kalınlaştığı için deri döküntüleri ve pullanma görülmektedir. Buna bağlı olarak kaşıntı, yanma ve kızarıklık belirtileri ortaya çıkar. Yapılan araştırmalara göre egzamanın görülme sıklığı yüzde 5 oranındadır. Ortaya çıktığı bölgeye bağlı olarak lezyon şekillerinde farklılık gözlenmektedir. Doğuştan olduğu gibi pek çok etkene bağlı olarak da ortaya çıkabilir. Hastalığın iyileşme sürecine bağlı erken tanı oldukça önemlidir. Hastalığın tanısı, tedavi planlanması ve alternatif iyileşme yolları hekim tarafından yapılmalıdır. Aksi taktirde daha ağır geçmesine ve farklı bölgelere sıçramasına sebep olabilmektedir.

Seboreik Dermatit – Egzama Tanısı

Seborik Dermatit – egzama tanı aşamasında oldukça erken davranılmalıdır. Geç kalan hastalarda vücudunun farklı bölgelerine yayılabilir. Oluşum şekillerine göre, el egzaması, atopik egzama, seboreik egzama, kontakt egzama, asteatotik egzama, stres egzaması, numuler egzama, bebeklik egzaması olmak üzere 8 çeşidi görülmektedir. Bebeklik tipi ilk 3 ayda belirtilerini göstermektedir. Kremler, merhemler ve bazı alternatif tedavier ile tedavi planlanması yapılmaktadır. Genellikle bu yaştaki hastalarda 12. aya girince gerileme görülür. Yetişkinlerde görülen türlerinde ise ergenlikten hemen sonra görülebilmektedir. Erkeklerde ergenlikten hemen sonra bu hastalığa daha sık rastlanmaktadır. Deri görüntüleri, kan testleri ve muayene ile tanı konulmaktadır. Farklı klinik bölgelerde bulunduğundan dolayı iyi muayene yapılması gerekmektedir.

Seboreik Dermatit – Egzama Belirtileri

Seboreik dermatit – egzama belirtileri bebeklerde ve yetişkinlerde farklılık gösterir. Yeni doğan bebeklerde saç derisinde ortaya çıkmaktadır. Kalın sarı renkte ve pullanma şeklinde ortaya çıkar. Göz ardı edilirse kulak kıvrımlarında, gövdede, dirsekte ve yüzde kızarıklık şeklinde belirtiler göstermektedir. Genellikle ilk 3 aylık sürecinde hastalık patlak vermektedir. 1 yaşına kadar hastalık ilerlemektedir. 1 yaşından sonra tedaviye bağlı gerileme görülebilir.

Yetişkinlerde bazı zamanlarda atak evresi bulunmaktadır. Bu dönemde kızarıklık ve kepeklenme üst safhadadır. Güneş ışınlarına karşı hassasiyet göstermektedir. Saç derisinde keskin lezyonlar görülmemektedir. Bu bölgede en belirgin semptomu kaşıntıdır. Sıradan kepeklenme ile karıştırılmaması gerekmektedir. Sarımtırak kabuklar bulunup, beyaz ve belirgin deri döküntüleri yaşayabilirsiniz. Kabuklar yapışkan bir haldedir.

Egzama Alternatif Tedavi Yöntemleri

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. İlaç tedavilerine alternatif olarak egzamaya doğal tedavi yöntemleriyle müdahale etmek mümkündür. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz ile birlikte egzamaya karşı kişiye özel alternatif tedavi yöntemlerini bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.