Topuk Dikeni

Topuk dikeni, topuk kemiğinin alt kısmında kalsiyumun birikmesiyle oluşan kemiksi bir çıkıntıdır.

Topuk bölgesinde ağrıya neden olan “plantar fasiit” olarak bilinen topuktaki yumuşak dokunun iltihaplanmasıdır.  Plantar fasiit ve topuk dikeni ağrısı sık karıştırılan iki ağrıdır ve ikisine de halk arasında “topuk dikeni” denir.

Oturduğunuz yerde kalkmaktan, sabah uyandıktan sonra ve yürüme esnasında topuktan başlayan şiddetli ağrılar şeklinde görülür. Genellikle aşırı kilodan, kalitesiz ayakkabılardan, uzun süre ayakta durmaktan ve topuklu ayakkabılardan kaynaklanabilmektedir. Bu sebeplerden dolayı ayak tabanınıza ağır yük binmektedir. Zamanla bu bölgede yer alan kasların topuk kemiğine bağlayan liflerinde hasar meydana gelmektedir. Liflerin yırtılması veya kopması sonucunda topuk dikeni enflamasyonuna sebep olmaktadır.

Hastalık aniden gelişmemektedir. Yavaş ilerleyen evreleri de görülebilir. Rahatsızlığın ilk evrelerinde özellikle sabahları kalktığınızda topuklarınızda ağrı hissedebilirsiniz. Uzun yürüyüşlerinizde veya uzun süre ayakta kalmanızda diken batmasını andıran sızı ve ağrı oluşabilmektedir. Buna benzer bir ağrıyı uzun saatlerce hissedebilirsiniz. Günlük aktivitelerinizi yapamayacak duruma gelebilirsiniz. Hatta oluşan ağrılardan adım dahi atamayabilirsiniz. Hayatınızı oldukça olumsuz yönde etkiler. Bundan dolayı bu hastalıktan şüpheleniyorsanız ağrılarınız atmadan kliniğimizde muayeneye gelebilirsiniz.

Fiziksel olarak sizi  etkileceği gibi mental olarak da kendinizi güçsüz ve kötü hissedebilirsiniz. Ağrıların, karıncalanmaların ve uyuşmaların şiddetleri geceleri daha da artmaktadır. Bundan dolayı uykuya dalmakta zorlanma, uyku kalitesinde azalma ve uykudan sık sık uyanma gibi sorunlar yaşayabilirsiniz.

Topuk Dikeni Risk Faktörleri

Topuk dikeni risk faktörleri oldukça fazladır. Isınmadan yapılan koşma ve zıplama aktiviteleri bu hastalığı tetiklemektedir. Sert tabanlı, kalitesiz ve ayak tabanınıza yanlış ayakkabılar kullanmak etkileyebilmektedir. Topuğa basık yürüyüş, topuğu çarpma ve yere sert vurma gibi travmalar yaşanabilmektedir. Aşırı kilo artışı ve obezite sonucunda topuklarda oluşabilecek baskılardan kaynaklanabilmektedir.

Topuk dikeni rahatsızlığını tetikleyebilecek bazı hastalıklarda bulunmaktadır. Reiter hastalığı, bel romatizması, idiyopatik iskelet hiperostozu, blantar fasit ve omurga romatizması bu hastalığa yol açabilmektedir. İstatik sonuçlarına göre ; 55 yaş ve üzeri bireylerlerde daha sık görülmektedir.

Topuk Dikeni Tanı

Topuk dikeni tanı aşamaları fiziksel muayene yapılmaktadır. Muayene şüphesi incelendikten sonra şikayetleri ile durumu desteklenmektedir. Durum analizi oluşturulduktan sonra doğru teşhis konulmaktadır. Topuk dikeni tedaviler farklı alternatiflerle desteklenebilmektedir. En çok bilinen yöntem ayak egzersizleridir. Ancak bu egzersizleri yapmadan önce ısınmanız gerekmektedir. Etkisini görebilmek için düzenli, doğru ve uzun süreli yapmanız gerekmektedir. Egzersizleri doğru şekilde gerçekleştirmek için esnek bantlardan yardım alabilirsiniz. Podo – taping uygulamasını da egzersiz yerine gerçekleştirebilirsiniz.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Topuk Dikeni Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Topuk dikeni Tedavileri sizlere farklı alanda hizmet vermektedir. Öncelikle ilgili şikayet ile kliniğimize gelen hastalarımızın muayenesi yapılır. Mevcut durum ve tetkikleri yapılır. Topuk dikeni ağrısını geçirmek amacı ile YNSA YÖNTMEİ OLAN yeni nesil akupunktur yöntemi uygulanır. Kişiye özel tedavi olduğu için kişinin temel ihtiyacı olan tedavi yöntemleri seçilir ve uygulanır.