Tenisçi Dirseği (Lateral Epikondilit) Nedir?

Tenisçi dirseği, bir kolun aşırı kullanımından kaynaklanan ağrılı bir durumdur. Özellikle raket sporları yapan kişilerde sıkça görülen bu hastalık, bilekleri yoğun kullanan ve bilekleri ile ağır işler yapan insanlarda  görülmektedir.

Tenisçi Dirseği Kimlerde Görülür?

Tenisçi dirseği, isminden de anlaşılacağı gibi raket sporları ile uğraşan insanlarda daha fazla görülür. Halk tarafından her ne kadar basit bir hastalık olarak görülse de yaşam kalitemizi düşüren, günlük hayatımızda işlerimizi zorlaştıran bir hastalıktır. Tenisçi Dirseği hastalığı 30 ila 50 yaş aralığında daha fazla görülmektedir. Hastalık en sık ofis çalışanları ,marangozlar, boyacılar, tesisatçılar ve yoğun bir şekilde ev iş yapan ev hanımlarında görülür.

Tenisçi Dirseği Belirtileri Nelerdir?

Asıl adı Lateral Epikondilit olan bu hastalığın belirtileri; elleri ve kolları kaldırırken, herhangi bir nesneyi taşırken veya tutarken, tokalaşırken, eli yumruk yaptığımızda veya sıktığımızda bileklerde hissedilen ağrıdır

Tenisçi Dirseği Tedavisi

Lateral Epikondilit tedavisinde ilk olarak yapılması gereken, şikâyete neden olan ağrıyı ortadan kaldırana kadar, ağrı olan dirseğe 3-4 saatte bir 20-30 dakika süreyle buz tutmak olacaktır. Daha sonrasında fizyoterapi tarafından önerilen egzersizlerin uygulanması gerekir. Bu süreçte fizyoterapist tarafından önerilen kol egzersizleri yapılırken, kol desteğine de önem verilmelidir. Tenisçi dirseği tedavisinin yapıldığı bu işlemde kol kaslarının gerilmesini önlemek amacıyla genel olarak tenisçi dirseği ortezi olarak bilinen epikondilit bandı kullanılmaktadır.

Tenisçi Dirseği Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Lateral Epikondilit hastalığı oluşan kişiler, oluşan hasardan sonra gerekli tedavi yapılmazsa, kas ve tendonlarda kronik iltihaplanma ve gevşeme meydana gelir. Bu durum 4 ila 6 haftadan sonra dejenerasyona bağlı kronik ağrı gelişimine sebep verir ve daha da kötüleşebilir.

Tenisçi Dirseğinde Cerrahi Tedavi Yapılır Mı?

Aslında Tenisçi Dirseğine yakalanmış hastaların birçoğu cerrahi tedavi olmadan, farklı yöntemlerle iyileşir. Ancak, altı ay kadar uzun bir sürede tıbbi tedavi yöntemleri ve yapılan enjeksiyonlar işe yaramazsa ve hastanın semptomları düzelmezse cerrahi tedavi yapılması gerekir.

Cerrahi tedavi yönteminde geçildiğinde, öncelikle ağrılı bölgedeki tendon tutunma yerinden ayrılır. Daha sonrasında ise hastalıklı olan bölge temizlenir ve dikiş işlemi ile tendon tekrar eski durumuna getirilir. Cerrahi tedavinin sonucunda bazı hastalar için, kısa bir süre kolun hareketsiz durması ve iyileşmesi için alçı uygulanabilir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Tenisçi Dirseği Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic  ile şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz  ile birlikte kişiye özle tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve  daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.