SİBO – Kandidiazis

İnce bağırsak ve mide gıdaların sindirilmesinde, besinlerin emilmesinde büyük rol üstlenmektedir. Aktif bir lenfoid hücre ağına sahip bu organlar, bağışıklık sistemimizin de en önemli parçalarındandır. Bakterilere ve mikroplara karşı savaşan hücreler bulundurmaktadır. Sağlıklı bireylerde belirli sayıda ve türde bulunmaktadır. Bu bakteriler gıdaların emilmesi, K vitaminin sentezinde ve yararlı maddelerin üretilmesinde büyük rol oynamaktadır. Kasların normal olarak kasılma yani peristatik hareketinin sürdürülmesine yardımcı olmaktadır. Vücudumuzun bu bölgelerinde belirli bir miktarda gaz bulunmaktadır. Olağan gaz varlığı small intestinal bacterial overgrowth olarak isimlendirilmektedir. Sibo olarak kısaltılmıştır.

Mide ve ince bağırsakta denge bozularak aşırı derece bakterilerin oluşumuna sibo kandidiazis denilmektedir. Özellikle bu hastalıkta zararlı bakteriler kontrolsüz şekilde çoğalmaktadır. Normal denge bozulduğundan dolayı hasta birçok ağır belirti gösterebilmektedir. Kişi kalp damar hastası, şeker hastası, insülin dirençleri dengesizliği ve otoimmün hastalıkları bu rahatsızlığı tetikleyebilmektedir. Bahsedeceğimiz semptomlardan en az ikisini gösteriyorsanız mutlaka kliniğimizde muayene olmanız ve gerekli tedaviye başlamanız önerilir . Sibo Kandidiazis ertelenmeyecek ve önemsenmeyecek rahatsızlıklardandır.

Sibo Kandidiazis Belirtileri

Sibo kandidiazis belirtileri kişiyi fiziksel ve psikolojik yönden etkilemektedir. Hastalıkta zararlı bakteriler kontrolsüzce çoğaldığından dolayı metabolik reaksiyonlarda bir artış olmaktadır. Bu reaksiyonlara bağlı ince bağırsağımızda normalden daha fazla gaz oluşumuna neden olmaktadır. Bundan dolayı hasta şişkinlik ve gaz şikayetlerinden yakınmaktadır. Çok fazla gaz oluşumu karın ağrısına sebep olmaktadır.

Bakterilerin fazla mayalanmasından dolayı dışkı ve dışkılama süresi değişiklik gösterebilmektedir. İnce bağırsak ve midede oluşan bu dengesizlik emilim ve vitamin eksikliği ortaya çıkarmaktadır. Bu durumda kişin halsizlik, yorgunluk ve sürekli uyuma isteğini getirir. Nadiren de olsa bazı hastalarda unutkanlık, öğrenme güçlüğü ve kelime seçememektedir. Depresyon hali, aşırı duygu değişimi ve sinirlilik gibi psikolojik belirtileri de söz konusudur.

Sibo Kandidiazis Tanı

Sibo kandidiazis tanı aşamasında ilk olarak risk faktörleri incelemektedir. Hastanın şikayetlerinden sonra kişinin risk faktöründe olup olmadığı incelenmektedir. Sibo kandidiazis şüphesi bulunan kişinin beslenme tarzı, alışkanlıkları ve günlük aktiviteleri sorulmaktadır. Aşırı karbonhidrat ve yağlı besin tüketen kişilerde riskli gruptadır. Obezite riski konulan kişilerde sıklıkla rastlanan rahatsızların başında gelmektedir. Aşırı tuzlu, trans yağ içeren ve işlenmiş gıdaların uzun süreli tüketen insanlar görülme oranı fazladır. Ayrıca hastanın alkol tüketme sıklığı ve miktarı incelenmelidir. Alkol bağımlılığı bulunan kişilerde hastalık tesir edilebilmektedir. Karın şişkinliği, aşırı derecede gaz, ishal, karın ağrıları gibi şikayetler kontrol edilmektedir.

Bahsettiğimiz olgular not edildikten sonra nefeste metan ve hidrojen ölçümü yapılmaktadır. Çıkan değerlere göre doğru teşhis konulabilmektedir. Değerlere göre tedavi süreci planlanmaktadır. Doğru probiyotik seçilerek iyileşme süresi hızlandırılmaktadır.  Uygun diyet programı ve antibiyotik ilaçlarla tedaviler desteklenebilmektedir.  Sibo Kandidiazis kronik hastalık sınıfına girmektedir. Bundan dolayı iyileşme süresi bir anda gerçekleşememektedir. Tekrarlanabilir bir durum olduğundan dolayı doktor kontrolünde ilac kullanmaznız  gerekmektedir.

Immunıty Clinic ile Sibo Kandidiazis Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Sibo Kandidiazis Tedavileri olarak ilgili alandan yararlanmak için kliniğimize başvuruda bulunabilirsiniz. Kliniğimizde kişiye özel tedavi uygulamaları sağlanmaktadır. Hasta takibinin yapılması ve kişiye özel farklı tedavi yöntemlerinin geliştiriliyor olması alternatif tedavi teknikleri ile ilgilidir. Sizler de tıbbi alanda destek görerek yanında alternatif tedaviye yönelmek için ve hastalık takibi için kliniğimizden randevu alımı sağlayabilirsiniz.