Sedef – Vitiligo

Sedef (psoriasis) hastalığı cilt hücrelerinin normalden daha hızlı çoğalmasına neden olan bir cilt bozukluğudur. Tipik görünüm veren sedef benzeri beyaz-gri pullanmalar olan sınırları keskin pembe, kırmızı plaklardır. Her 100 kişiden 1-3 ‘ünde görülebilir. En sık 20’li yaş grubunda ortaya çıkar. Genellikle kafa derisinde, dizlerde, dirseklerde ve sırtta çıkabilmektedir. Hafif vakalarda vücudun birkaç bölgesi etkilenebilmektedir. Ancak hastalık ilerlemiş ise cildimizin büyük bir bölümünü etkileyebilmektedir.

Vitiligo, halk arasında ala ve ya alaca olarak bilinir. Ciltte pigment kaybına bağlı olarak renk değişimleri olan bir deri hastalığıdır. Cilt olduğundan daha açık renkli olur. Yüz, eller, kol, dirsek ve diz bölgelerinde daha sık rastlanmaktadır. Büyük oranda erken yetişkinlik dönemlerde görülmeye başlamaktadır. Yalnız cilt rengini hedef almaktadır. Hastalarda herhangi bir ağrı, sızı veya farklı fizyolojik sorunlara neden olmamaktadır.

Sedef ve vitiligo gibi hastalıkların kesin sebebi bilinmemektedir. Her iki hastalıkta da bulaşma riski söz konusu değildir. Ancak bazı hastaların birinci derece akrabalarında da aynı şikayetler görülebilmektedir. Bundan dolayı kalıtsallık düşünülür.. Zaman içerisinde iyileşip tamamen kaybolabildiği gibi tekrardan nüksedebilmektedir. Tedavi aşamasında cildin eski görünüme kavuşmasına yardımcı yöntemler hedeflenmektedir.

Sedef – Vitiligo Belirtileri

Sedaf ve vitiligo belirtileri içerisinde en yaygın olanı cilt rengindeki düzensizliktir. Deride daha açık renk, kırmızı lekeler veya cilt renginde eşitsizlik olabilmektedir. Ancak deride görülen her beyaz veya kırmızı renk bu hastalıklara sebebiyet vermemektedir. Renk değişiklikleri güneşe maruz kalan yerlerde daha sık görülmektedir. Eğer güneş ışınlarına uzun süre maruz kalırsanız renk düzensizlikleri daha da çoğalabilmektedir.

Hastalığın türüne veya sürecine kadar vücudun farklı yerlerine yayılabilmektedir. Bazı hastalarda simetrik olacak şekilde vücudun karşılıklı kısımlarında meydana gelebilmektedir. Hastalığın tanısı oldukça basit olsa da nasıl ilerleyeceği tahmin etmek güçtür. Bazı hastalarda tedavi süreci başlamadan kendi kendine durmaktadır. Bazı vakalarda ise çok kısa sürede bütün vücudunu kaplayabilmektedir. Çok nadir durumlarda cilt rengi kendiliğinden iyileşebilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Sedef Hastalığı ve Vitiligo Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Sedef Hastalığı ve Vitiligo şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimiz  ile birlikte kişiye özel tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve  daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.