Kronik Yorgunluk

Kişisel olarak zaman zaman insan kendisini halsiz hissedebilir. Bu gayet doğal ve normal bir durumdur. Ancak halsizlik sürekli bir hale gelmiş ise bu normal olmaktan çıkmış demektir. Halsizlik sık sık tekrarlanıyor , halsizlik sürekli bir hale gelmiş , beş gün üst üste halsizlik yaşıyor ve bu daha da sürekli olarak artış gösteriyor ise, yolunda gitmeyen durumlar söz konusudur demektir. Halsizlik hepimizin yaşadığı bir durumdur.

Yorgunluk Nedenleri;

l Sık seyahat etmek

l Mevsim değişiklikleri

l Çok çalışmak

l Uykusuz kalmak

l Yaşanılan gribal enfeksiyonlar

Kronik yorgunluk demek, yorgunluğun ve halsizliğin sürekli hale gelmesi durumudur.

Kronik Yorgunluğun Nedenleri

l Aşırı yorgunluk

l Uykusuzluk

l Yorgunluk

l Zayıflama diyetleri

l Antidepresan ilaç kullanımı

l Kronik stres ve kişinin yaşadığı geçirdiği ya da içinde olduğu depresyon hali

l Obezite

l Alkol

l Kolestrol düşürücü statin ilaçlar

l Anemi

l Vitamin yetersizliği

l Bağışıklık sistemi hastalıkları

l Sağlıksız beslenme

l Şeker hastalığı kronik enfeksiyonlar

l Karaciğer yetmezliği

l Kronik enfeksiyonlar

l Kalp yetmezliği

l Karaciğer hastalıkları

l Kanser

l Böbrek hastalıkları

l Kronik akciğer hastalıkları – KOAH

Bu şekilde inceleyecek olursak yorgunluğu çok basit gibi görebiliriz. Ancak görüldüğü üzere çok tehlikeli, hastalıkların belirtisi olarak da karşımıza çıkan bir durum olabilmektedir.

Uykusuzluk

Uyku sağlığımızın oldukça önemli bir parçasıdır. Uykuda sadece beden dinlenmez, aynı zamanda beyin de dinlenir. Yetersiz dinlenmek, yoğun çalışmalar sonucunda ya da sağlığımıza önem vermeden kaliteli uyku yaşamamak durumunda ne yazık ki kronik yorgunluk ortaya çıkmaktadır .

Anemi

Kansızlık olarak bilinir. Hücrelerimize alyuvarlar oksijen taşır. Bu oksijenin yetersiz olması ile birlikte anemi yani kansızlık ortaya çıkmaktadır. Bu durum kronik yorgunluğun en  çok karşılaşıldığı durum olabilmektedir. Hücrelerimizin yeterli oksijen alması gerekmektedir. Bu oksijen alınmaz ise, kandaki oksijen oranı düşer ve bu da kansızlığa, dolayısı ile kronik yorgunluğa neden olur. Günümüzde en sık görülen anemi nedeni B 12 eksikliği ve demir eksikliğine bağlı anemi oluşumudur. Bu da vitamin eksikliğinden kaynaklı kronik yorgunluğun da meydana gelmesini açıkça ifade etmektedir. Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak bizler sizlere anemi ve vitamin eksikliğine yönelik profesyonel bir tedavi yöntemi uygulamaktayız. Bu sayede kronik yorgunluğa karşı, vitamin eksikliğine karşı ve kansızlığa karşı direkt olarak çözüm önerisi niteliğinde bir tedavi olacaktır. Ortomoleküler tıp teknikleri ile birlikte kişinin günlük alması gereken vitamin ve mineral ihtiyacını bu alana hesaplayarak destek takviye yapmaktayız. Ozon tedavisi gibi yöntemler ile de kişiye özel birçok uygulama sunulmaktadır.

İnsülin Direnci ve Şeker Hastalığı

Metabolizma bozukluğu ne yazık ki organlarımızın düzgün şekilde çalışmadığını ifade etmektedir. İnsülin direnci olan ya da şeker hastası olan kişilerin vücudun insüline olan hassasiyetleri azalmış demektir. İnsülin hormonu görevini yeterince yapamaz ise hücrelerimizin glikozu alma ve kullanma yeteneği bozulmaktadır. Bu da metabolizmanın bozulması anlamına gelmektedir. En önemli kronik yorgunluk nedenlerinden bir tanesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile birlikte sizler de kaliteli ve güvenilir nitelikte şeker hastalığı tedavisi ya da kronik yorgunluğun sebebinin bu durum olarak sağlanması halinde getirilen tedavi yöntemleriyle kolaylıkla kişiye özel tedavi yöntemlerinden yararlanmanız mümkün olacaktır.

Kronik Stres ve Depresyon

Psikolojik durumumuz genel sağlığımızı ve metabolizmamızı bozabilir. Hayat hepimiz için stresli olabilir. Çalışma hayatımız,  özel hayatımız stresli olabilir. Günlük koşuşturma, ekonomik kaygı ,gelecek kaygısı  gibi faktörler kişiyi daha fazla stresli hale  getirebilir. Kronik sorunlar ve kaygılar ile birlikte depresyon hali de artmaktadır . Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile birlikte depresyona alternatif tıp tedaisi uygulanmaktadır. Böylelikle kronik yorgunluk ile ve stres ile başa çıkma yöntemleri de kendiliğinden oluşabilen kaygı giderici bir durum haline gelebilmektedir.