Kronik Sistit (Mesane İltihabı)

Ağrılı mesane sendromu olarak da bilinen interstisyel sistit; mesanede ağrı, sürekli idrara sıkışıklık hissi veya yanmanın mevcut olduğu uzun süreli (kronik) bir sorundur. Gençlerde ortaya çıkabilmekle beraber, interstisyel sistit en sık 30 ila 40 yaşları arasında görülür. Bu hastalık böbreklere, mesaneye ve üreter de kalıcı hasar oluşumuna neden olabilmektedir. Hastalığı sebep olan en önemli neden ise koli basil bakterisidir. Sağlıklı bir bireyde bu bakteri kalın bağırsakta yaşamaktadır. Çevresel veya vücutta bir bozukluktan dolayı bu bakteri mesaneye ulaşarak iltihaba neden olmaktadır. İltihap geç tedavi edilirse kronik rahatsızlığa dönüşebilmektedir.

Sadece bakteriyel enfeksiyondan kaynaklı olmayabilir. İlaçların yan etkisi, genital yıkama jelleri, özel bölge hijyen spreyi, radyon tedavisi yan etkileri, sperm öldürücü jöleler veya uzun süreli kateterin kullanımından kaynaklanabilmektedir. Hastalığın kaynaklanma nedeni tespit edilerek tedavi süreci oluşturmaktadır. Bu hastalık kadınlarda erkeklerden daha sık rastlanmaktadır.  İhmal edildiğinde kişi daha ciddi sorunlarla karşılaşabilmektedir.

Kronik Sistit (Mesane İltihabı) Semptomları

Kronik sistit (mesane iltihabı) hastalığı her yaş grubunu etkileyebilmektedir. Çocuklarda ve yetişkinlerde farklı kronik sistit (mesane iltihabı) semptomları görülebilmektedir.

Göbek altı hizasında sürekli bir ağrı oluşmaktadır. Regl döneminden ayrı olarak kadınların idrarında kana rastlanmaktadır. Nadiren de olsa bulantı, titreme ve sırt ağrısı oluşabilmektedir. Belirtilerinin bazıları böbrek hastalıkları ile aynıdır. Hastalığın karıştırılmaması için uzmandan yardım almalısınız. Çocukluk döneminde en belirgin kronik sistit belirtileri uzun süren ağrılar ve yüksek ateştir. Hasta da 38 C ve üzeri ateş görülebilmektedir. İştahsızlık ve sürekli kusma eğilimindedir. Geçmeyen bir sinirlilik, zayıflık, yorgunluk ve huysuzluk görülebilmektedir.

Kronik Sistit (Mesane İltihabı) Teşhisi

Kronik sistit (mesane iltihabı) teşhisi sırasında büyük bir titizlikle çalışılmaktadır. Çünkü hastalığın semptomları farklı hastalıklarla karıştırılabilmektedir. Hekim tedavi planı oluşturabilmek için ilk olarak kişinin şikayetlerini dinlemektedir. Bu şikayetlere neden olan koşulları öğrenmek için birtakım farklı sorular sormaktadır. Teşhisin doğru konulabilmesi için en önemli aşamadır. Ayrıca görülen semptomların oldukça uzun sürmesi gerekmektedir. Bulgular bu hastalığı gösteriyorsa idrar analiz testi istenmektedir.

İdrarın içerisinde bakteri, sümülenson ve kan olup olmadığı kontrol edilmektedir. Bakteri kaynaklı ise tanımlamak için idrar kültürü de yapılması gerekmektedir. Ancak bu testlerde herhangi bir bulguya rastlanmadı ise görüntülenme testleri istenebilmektedir. Röntgen, ultrasonografi ve farklı görüntülenme çeşitleri ile doğru teşhis elde edilebilmektedir. Hekimler tanı için sistoskopi yöntemini de denemektedir. Kameraya bağlı ince ve hafif bir tüp yardımı ile üriner sisteminizi incelemektedir. Ayrıca küçük bir doku örneği alarak laboratuvar da inceleyebilmektedir. Nadir de olsa bazı hekimler bu yola başvurabilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kronik Sistit Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kronik Sistit Tedavileri olarak kişiye özel tedavi yöntemleri uygulamaları sağlamaktayız. Bu sayede güvenilir ve nitelikli çalışmalar ile birlikte daha kaliteli ve daha profesyonel alanda yer alan uygulamalarımızdan yararlanma sağlayabilirsiniz. Ortomoleküler tıp ve mikrobiyota tedavisini kişisel şekilde sunmaktayız. Bu sayede testlere yanıt verir nitelikte ve profesyonel olarak bu çalışmalarımızdan uygun koşullarda yararlanmanız mümkün olur. Hasta takibi ve nitelikli çalışmalar ile alternatif tedavi ayrıcalığından yararlanmak sizler için ideal olacaktır.