Kronik İnflamasyon

Mikrop, alerjen ve virüslere karşı vücudumuz tepki göstermektedir. Savunma sistemi oluşturarak iyileşmemize yardımcı olmaktadır. Savunma sistemimizin en önemli parçalarından birisi inflamasyondur. Hasarlı dokuyu iyileştirmek, vücudumuzun direncini artırmak için iyi yönde tepki oluşturmaktadır. Böylelikle iyileştirme sürecini hızlandırmaktadır. Ayrıca dokulara zarar veren kıymık, cam ve yabancı maddeleri vücuda almamaktadır.

İnflamasyonun cevabı akut ve kronik olmak üzere iki şekildedir. Hızlı başlayan ve iyileşme süresi kısa ise akuttur. Hastalık yavaş ilerleyip, ağrısı şiddetli ve uzun süreli ise kronik inflamasyon denilmektedir. Bu durumda hastada farklı belirtiler oluşabilmektedir. Eğer kronik inflamasyon iyileşme daha büyük sorunlara yol açabilmektedir. Yaraların iyileşmesi zaman alabilir ve güçleşmektedir. Kişi hastalıkların belirtilerini daha şiddetli hissedebilmektedir. Enfeksiyonel hastalıklar ölümle sonuçlanabilmektedir. Semptomları gösteriyorsanız acil olarak bir uzmana danışmalısınız.

Kronik İnflamasyon Belirtileri

Hastanın şikayetlerine bakıldığında kronik inflamasyon belirtileri farklılık gösterebilmektedir. Bundan dolayı tedaviler kişinin belirtilerine odaklı yapılmaktadır. Eğer bakteriden kaynaklı inflamasyondan ötürü karında ağrınız oluşuyor. Bu durumu tedavi edebilmek için doktorunuz antibiyotikler verebilmektedir. Ancak romatizmal kronik inflamasyon nedeninde şişlik, halsizlik ve farklı belirtilerinizde farklı ilaçlar kullanılabilmektedir.

Hasarlı bölgede şişlik, ağrı, kızarıklık ve renk değişikliklerine rastlanabilmektedir. Genellikle bu semptomlar oldukça yaygın görülmektedir. Bunlara ek olarak kişide halsizlik, sürekli uyuma isteği, ağız yaraları, yorgunluk, göğüste sıkışma, nefes darlığı ve cilt döküntüleri görülebilmektedir. Kaslarınızda ağrı ve sertlik oluşarak günlük aktivitelerinizi etkilemektedir. Eklem yerlerinde de birtakım ağrılar söz konusudur. Kişide ishal, reflü ve kabızlık gibi sindirim sorunları baş göstermeye başlamaktadır. Nadirde olsa bazı hastalarda iştahsızlığa rağmen kilo alımları bulunmaktadır. Ruhsal belirtileri ve anksiyete bozuklukları da oluşabilmektedir. Bu şikayetler uzun süreli ve çok şiddetli kendini gösterebilmektedir. Bu durumları 3 ay ve daha fazla sürede yaşıyorsanız mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız. Ancak bazı vakalarda bahsettiğimiz bulgular rastlanmadan da hastalık ilerleyebilmektedir.

Kronik İnflamasyon Tanı

Kronik inflamasyon tanı aşamasında ilk olarak hastanın geçmişi araştırılmaktadır. Birinci derece yakınların tıbbi geçmişi incelemektedir. Daha önceden yaşanılan trafik kazaları ve travmalar sorulmaktadır. Beslenme şekli, kötü alışkanlıklarının olup olmadığı ve günlük hareketi sorgulamaktadır. Kapsamlı bir öykü alındıktan sonra bazı tetkikler uygulanmaktadır. Fizik muayene akut inflamasyon belirtilerinde uygulandığı gibi bu hastalıkta da yapılmaktadır. Kronik inflamasyon hastalığının şüphelerinde ise laboratuvar testlerine ve farklı görüntülenme yöntemleri kullanılmaktadır. Kan testi sonuçlarında C- reaktif protein ( hsCRP) ve fibrinojeni değerleri yüksek olup olmadığı control edilir.

Cilt döküntüleri, şişlik ve kızarıklıklar özellikle eklemlerde dikkatli bir şekilde incelenmektedir. Kronik inflamasyon hastası olamamak için bazı değişiklikler yapabilirsiniz. Sağlıklı beslenme düzeni oluşturarak sağlıklı bir diyet hedefleyebilirsiniz. Yapılan araştırmalarla Akdeniz diyeti yapan kimselerde risk gruplarında olsa bile hastalığa rastlanmamaktadır. Yemeklerinizde tuz dengesini iyi ayarlamalısınız. Aşırı şekerli, işlenmiş gıdalar ve trans yağlı ürünleri tüketmemelisiniz. Meyve ve sebze tüketirken mevsim ürünleri olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. En az 30 dakika sürecek tempolu yürüyüşler ve düzenli egzersiz hareketleri yapabilirsiniz. Böylelikle vücudunuzda fazla yağlardan da kurtulabilirsiniz. Sigara, alkol veya uyuşturucu gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmalısınız. Stresli ve yoğun iş temposuna maruzsanız psikolojik destek alabilirsiniz. Kendinize zaman ayırabilir ve stres yönetiminizi düzeltebilirsiniz.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kronik İnflamasyon Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kronik İnflamasyonTedavileri olarak sizlere nitelikli çalışmalar sunmaktayız. Bu sayede her zaman güvenilir ve sağlıklı şekilde hasta takibimizi yapabiliriz. Kronik inflamasyon tedavisi için kişiye özel tedavi yöntemi kullanmaktayız. Bu yöntemlerin içeriğinde akupunktur, YNSA, tıbbi beslenme, destek takviyeleri, vitamin ve mineral desteği, nefes terapi, refleksoloji, gibi yöntemler yer almaktadır.