Koroner Kalp Hastalıkları

Kalbimiz sürekli kan pompalayarak tüm hücrelerin kan ihtiyacını karşılamaktadır. Ancak bu işlemi yapabilmek için oksijen yönünden zengin yani temiz kana ihtiyaç duymaktadır. Temiz kan ise koroner arter yardımı ile kalbe ulaşmaktadır. Hayatımızı sağlıklı bir şekilde devam edilebilmesi için koroner arterin ulaştırdığı temiz kana ihtiyacımız bulunmaktadır. Ayrıca sol koroner arter ve sağ koroner arter küçük damarlara ayrılarak kalbimizi beslemektedir. Sağlıklı bir arter kan akış hızı normaldir. Kan akımı için ekstra baskı uygulanmamaktadır.

Kalbi besleyen bu kan damarlarının tıkanması sonucunda oluşabilecek hastalıklara Koroner kalp hastalıkları denilmektedir. Halk arasında damar sertliği olarak da bilinir. Kan damarları çeşitli nedenlerle sertleşerek kan geçişini engellemektedir. Arter hasar görebilir, daralabilir ve tıkanabilmektedir. Kan akımın engellenmesinden dolayı göğüste ağrı ve kramplar yaşanabilmektedir. Kişi normalden daha çabuk yorulabilmektedir. Hastalığın etkilerinin önüne geçilmezse , yaşamı tehlikeye girmektedir. Ölümle sonuçlanabilen kalp krizlerine sebep olabilmektedir.

Koroner Kalp Hastalıkları Nedenleri

Koroner kalp hastalıkları nedenleri çoğunlukla yaşam tarzı ile ilişkilidir. Aşırı yağlı ve karbonhidratlı besin tüketiminden kolesterol değerlerinde normal referans aralığından farklı sonuçlar çıkmaktadır . . Arterin iç tabakasının hasar görmesinin birinci nedeni bundan kaynaklanmaktadır. Bu durum Koroner kalp hastalıkların ilk evresi anlamına gelmektedir. Sigara içmek veya sigara dumanına maruz kalmakta hastalığı tetiklemektedir. Spordan uzak ve hareketsiz yaşamdan da kaynaklanabilmektedir. Bu durumlar damarların daralmasını ve tıkanmasına sebep olmaktadır.

Koroner Kalp Hastalıkları Semptomları

Kronik kalp hastalıkları semptomları arasında en yaygın göğüs ağrısıdır. Merdiven çıkarken, yürüyüşlerde ve basit egzersizlerde sık sık yaşanmaktadır. Doğru teşhis konulabilmesi için göğüs ağrısı sorgulanması gerekmektedir. Şiddetli ve uzun süreli göğüs ağrılarınız bulunuyorsa hemen bir uzmana görünmelisiniz. Bu hastalıkta vakit kaybetmek son derece önemlidir. Kalp krizi geçiren kişilerde ilk altı saat  çok  kritiktir. Bu zaman zarfında yapılan müdahaleler ile damar tıkanmalar engellenebilmektedir. Ancak kalp krizini tetikleyen Koroner kalp hastalıkları tedavisinde geç kalmamanız gerekmektedir.

Koroner Kalp Hastalıkları Teşhisi

Kalbi besleyen damarlarda oluşabilecek hasarlar sonucunda Koroner kalp hastalıkları meydana gelebilmektedir. Koroner kalp hastalıkları teşhisi ne kadar erken olursa hasta için o kadar iyidir. Zamanında fark edilmeyen hastalık aşamaları büyük sorunlara yol açılabilmektedir.

Koroner kalp hastalıkları ölüm vakalarında ne yazık ki dünya genelinde birinci sıradayız. Check up ve kalp muayeneleri yaptırarak kronik kalp hastalıkları teşhisi koymak artık günümüzde daha kolay olabilmektedir. Bu sayede düzenli check up ve kalp muayenesi ile birlikte ölüm akalarında azalma meydana gelmektedir. Erken tanı ani ölüm vakalarını da önlemiştir. Bu hastalık en çok genetik faktörü ile ortaya çıkabilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Koroner Kalp Hastalıkları Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Koroner Kalp Hastalıkları Tedavileri alternatif tedavi tekniklerine uygun olarak profesyonel nitelikte sağlanmaktadır. Bu sayede hastanın takibi yapılır. Güvenilir nitelikte ve kolay şekilde hatalık tedavisini sağlamak da kolaylaşmış olur. Verilen hizmetler içerisinde hataya tıbbi destek, hastanın takibi, akupunktur yöntemi, kuru iğneleme yöntemi gibi, ağrı kesici özellikte olan alternatif tedavi yöntemleri uygulanabilmektedir. Bunun dışında vitamin ve mineral desteği ile kişiye özel tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Sizler de Koroner kalp hastalıkları için alternatif olarak hasta takibi istiyor iseniz, kliniğimize en kısa sürede danışabilirsiniz. Erken tanı ve hastanın takibi ile birlikte oldukça kolay şekilde gözlem yapılabilen, check uplar ile eken tanının oluşabileceği kaliteli bir sağlık hizmeti bu alanda sizleri beklemektedir.