COVID – 19 Destek Tedavisi

COVID – 19, 2019’ un aralık ayında ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alan bir hastalık türüdür. İlk olarak Çin’in Wuhan kentinde vaka görülmüştür. Kısa sürede Asya’ ya ve Avrupa’ ya yayılmıştır. Toplam 10.000.000’ dan fazla insan bu hastalığa yakalanmıştır. Yüzbinlerce insan da hayatını kaybetmektedir. Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel bir salgın olarak kabul edilmektedir. Corana Virus Disease kelimelerinin kısaltması olarak COVID şeklinde adlandırılmaktadır. 2019 yılında ortaya çıktığı için ‘19’ olarak belirtilmektedir. Damlacık ve hava yolu ile bulaşmaktadır. Bundan dolayı ev dışında maske kullanmamız gerekmektedir. Kişisel bakım ve hijyene oldukça dikkat etmeliyiz.

Virüs vücut içerisine girdiği zaman solunum, gastrointestinal, merkezi sinir, böbrekleri ve kardiyovasküler sistemi ciddi bir şekilde etkilemektedir. Kişinin bağışıklığına bağlı olarak herkeste aynı etkiyi göstermemektedir. Genellikle 60 yaş ve üzeri yaşlıları etkilemektedir. Bağışıklığı güçlü olmayan genç ve yetişkin bireylerde de ne yazık ki tahribatlar verebilmektedir. Ağır vakalarda yoğun bakım ünitesine kaldırılmaktadır. Sağlık çalışanları multidisipliner şekilde çalışması gerekmektedir. En ağır COVID-19 vakalarının tedavisinde önemli bir yer tutmaktadır. Böylelikle çoğu hasta tekrardan sağlığına kavuşabilmektedir. Ancak YBÜ yataklarında doluluk oranları artmaktadır. Hasta yakınlarına ve sağlık çalışanlara COVID-19 destek tedavisi verilmektedir.

COVID-19 tanı işleminde PCR testleri kullanılmaktadır. Belirtileri gösteren hastalarda ince bir çubuk yardımı ile boğaz ve burundan örnek alınmaktadır. İlgili sağlık görevlisi tarafından uygulanmaktadır. Örnek bir kaba konularak laboratuvar ortamına aktarılmaktadır. Ultrasonik dalgalar ve sıcaklık ile virüsün DNA’ sı alınmaktadır. Sonrasında alınan örnekle tanımlama işlemi gerçekleştirilmektedir.

COVID-19 Belirtileri

COVID-19 belirtileri kişiden kişiye farklılık göstermektedir. En yayığın belirtiler ateş, boğaz ağrısı, halsizlik, kuru öksürük, koku ve tat kaybıdır. İshal, baş ağrısı, ciltte döküntü, el parmaklarımızda renk değişimidir. Bu şikayetler hastalığın ilk günlerinde kendisini göstermektedir. Hafif veya orta düzeyde hastalık yaşayan kişiler bu semptomları görmektedir. Eğer hastalığı bu evrelerde geçiriyorsanız evde karantinaya girmelisiniz. Karantina sırasında dışarıyla herhangi bir bağlantı bulundurmamaya özen göstermelisiniz. Çünkü hasta bir kişinin yakında virüsü solursanız hastalığı kapabilirsiniz. Ayrıca virüsün bulaştığı bir yere dokunduktan sonra elinizi burnunuza, ağzınıza veya gözlerinize dokunduğunuz anda da hastalık riski vardır. Bundan dolayı hasta olan kişilerin yanında mutlaka maske kullanmalısınız.

Bağışıklığınızı güçlendirecek besinler ve takviyeler alabilirsiniz. Ancak daha ağır evrede hisseden kişiler ciddi belirtiler gösterebilmektedir. Solunum güçlüğü, hareket kaybı, konuşmada güçlük, göğüste baskı ve ağrı oluşumudur. Çoğu hasta oksijen takviyesi ve ilaç tedavisi almadan rahat nefes alamamaktadır. İlk başlarda bahsettiğimiz hafif belirtiler gösterse de sonradan ağırlaşabilmektedir. Gösterme süresi 5. gününde olduğu gibi 14. günde gösterebilmektedir. Eğer böyle bir durumda iseniz tıbbi bir yardım almak zorundasınız.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Covid 19 Tedavileri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic korona ile mücadele kapsamında kişiye özle bağışıklık güçlendirici uygulamalar sağlamaktadır. Takviye gıda, tıbbi beslenme , bağışıklık sistemini güçlendirici etkiler ile birlikte sizler de alternatif tedavi tekniklerinden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Nitelikli ve güvenilir çalışmalar ile birlikte her zaman bu alandan uygun koşullarda yararlanabilirsiniz. Kişiden kişiye değişebilen ve profesyonel nitelikte sunulan çalışmalar ile birlikte sizler de bağışıklık sisteminizi güçlendirme takviyeleri alabilirsiniz. Bu sayede korona geçirdiyseniz ya da koronaya yakalandığınız zaman oldukça hafif atlatmak istiyor iseniz, bu ölümcül virüsten güçlü bağışıklık sistemi ile birlikte kurtulabilirsiniz.