Bölgesel Ağrı

Bölgesel ağrı; belirli bir bölgede uzun süreli  oluşan ağrılı bir hastalıktır.Kompleks bölgesel ağrı sendromu, reflesk sempatik distrofi, algonörodistrofi ve Sudeck atrofisi gibi birden fazla adlandırmalar kullanılmaktadır. Hastalık kendi içerisinde iki farklı gruba ayrılmaktadır. Travma sonrası ve psikolojik olarak ayrılmaktadır. Ağrı ve yanma semptomlarına ek ; cilt renginde değişiklik, ödem, deri kan akımında değişiklik, karıncalanma ve titreme görebilirsiniz. Genel olarak el ve ayak bileklerinde, göğüste, ense, kalçalar, dizler ve sırtta görülmektedir. Bu bölgelerde tetikleme noktaları ile adlandırılan bölgelerde ağrı yayılmaktadır.

Hastalığın klinik durumuna göre tedavi planı hazırlanmaktadır. Ne yazık ki hastalığın kesin bir tedavisi bulunmamaktadır. Deneme yanılma yöntemleri ile iyi gelen tedaviler tekrar ederek uygulanmaktadır. Hasta eğitimi, psikolojik danışma ve fizik tedaviye öncelik verilmektedir. Tetiklenme bölgelerinde sıkıcı bastırıldığında hasta acı duyuyorsa ağrı noktası ile belirtilmektedir. Ağrı noktasının bulunduğu yere bağlı alternatif tedaviler de uygulanmaktadır. Tedavideki asıl amaç gösterilen semptomları azaltmaktadır. Yaşam kalitesini yükselterek normal yaşama devam etmesini sağlamaktadır. Her hastalıkta olduğu gibi bu hastalıkta da erken teşhis oldukça önemlidir.

Bölgesel Ağrı Tanısı

Bölgesel ağrı hastalığı; ameliyat, kalp krizi, inme veya bir hasar sonrası ortaya çıkmaktadır. Hasardan kaynaklı ağrı şiddeti oluşmaktadır. Oluşan bölgede şişme, ödem ve yanma gibi belirtilerde gözükebilmektedir. Hasar iyileşse bile ne yazık ki ağrı kalabilmektedir. Uzmanlar tarafından bunun nedeni hala araştırılmaktadır. Bahsettiğimiz olaylardan ayrı olarak ta ağrı gözlemlenebilmektedir. Günlük aktivitelerinizde her anda o bölgede ince bir sızı hissedebilirsiniz.

Bölgesel ağrı tanısı fizik muayene başvurulmaktadır. Muayene sırasında bulgular göz önüne alınarak tanı konulmaktadır. Fakat farklı hastalıklardan şüphelendirildiği için kan testleri, MR ve filmler istenebilmektedir. Eğer şüphelenen değerler ve görüntüler çıkmazsa bölgesel ağrı denilmektedir. Hasarlı bölge iyileştirilse bile ağrı veya yanma belirtileri devam etmektedir. Özellikle aşırı soğuk ve nemli ortamlarda ağrının şiddeti artmaktadır. Çoğu uzman bu sebepten dolayı hastalığı sendrom olarak nitelendirilmektedir.

Bölgesel Ağrı Tedavi

Bölgesel ağrı tedavi ilk aşamasında çeşitli ilaçlar ile başlanabilmektedir. Doktorlar tek başına veya kombine olarak ilaçlar önermektedir. Bu ağrıları kesmede narkotik ilaçlar ve ağrı kesiciler etkili olmamaktadır. Çevrenizdekilerin tavsiyesi ile bu ilaçları kullanmamanız gerekmektedir. Arkadaşınızdaki ağrıyı geçirdi diye sizde de aynı etki gözlenmesi beklenmemektedir. Ağrının oluştuğu bölgedeki sinirleri bloke ederek ağrıları hafifletmektedir. Şiddetli ağrılar yaşayan hastalarda ilaç tedavileri yetersiz kalmaktadır. Bu aşamada cerrahi yöntemler ve sinir bloğu yapılabilmektedir. Eğer bu işlemler işe yararsa tekrardan uygulanabilmektedir. Bu tedavilerin ardından fayda sağlaması amacıyla fizik tedavi alabilirsiniz. Tedavilere erken başlamanın kişiye etkisi büyüktür. Ağrılar daha fazla kötüye gitmeden engel olunabilmektedir. Bölgesel ağrı şikâyeti ile başvuran kişilere özel bir tedavi programı hazırlanmaktadır. Çünkü tedavi her hasta da farklı etki gösterebilmektedir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Bölgesel Ağrı Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak sizlere bölgesel ağrı konusunda profesyonel ve nitelikli şekilde kişiye özel tedavi yöntemleri uygulamaktayız. Bölgesel düzeyde sürekli olarak geçmek bilmeyen ağrılar mı yaşıyorsunuz? Bölgesel ağrı hususunda sürekli ağrı kesici kullanmak zorunda mı kalıyorsunuz? Psikolojik ya da fiziksel ağrılar mı yaşıyorsunuz? Tıbbi ilaçlardan fayda görmediyseniz, sizi bir de alternatif tedavi teknikledir ile tanıştırmak isteriz. Kupa tedavi yöntemleri

Mezoterapi yöntemleri ve akupunktur yöntemleri ile birlikte size özel seçilecek olan tedavi yöntemlerini birlikte belirleyebiliriz. Hastalık geçmişiniz ile birlikte kişiye özel tedavi bu şekilde ortaya çıkmaktadır. Her ağrı herkeste aynı değildir. Bu nedenle de bölgesel ağrı konusunda ne büyük destekçiniz olarak sizlere profesyonel bir alternatif tedavi tekniği belirleyebiliriz. Bu sayede geçmek bilmeyen ve sürekli halde bulunan ağrılarınızı hafifletmenin, bu ağrıları yok etmenin formülünü birlikte bulmuş oluruz. Sizler de ilgili konuda destek görmek adına Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic profesyonel çalışmalarından yararlanabilirsiniz.