Migren

Migren,  toplumumuzda oldukça sık görülen, yaşam kalitesine düşürerek iş ve güç kaybına yol açan bir hastalıktır. Baş ağrısı sıklıkla ataklar halinde ortaya çıkar . Kadınlarda erkeklerden daha fazla görülmektedir. Ağrı genellikle şakak bölgesinde ve gözlerde başlayan keskin, zonklayıcı bir ağrıdır. Hareketle ağrı daha çok şiddetlenir. Ağrının özellikleri ve şiddeti kişiden kişiye göre değişiklik göstermektedir . Bazen bulantı kusma eşlik edebilmektedir. Gözde sulanma, gözleri açamama ve kulakta çınlama da yapabilmektedir. Ağrıya ek olarak, ses ve ışığa duyarlı olup şiddeti artmaktadır. Kimi hastalarda yılda 1 ya da 2 defa görülürken kimi hastalarda ise her hafta görülebilmektedir.

Migren Tanı

Migren tanı aşaması uzun bir süreçtir. İlk nedenlerinden birisi olduğundan , ailede bu hastalık bulunup bulunmadığı araştırılır. Ardından hekim tarafından baş, boyun ve alın bölge muayenesi yapılmaktadır. Bu bölgelerdeki kas yapıları büyük bir titizlikle incelenmektedir. Hastanın yaşam tarzını öğrenmek amacıyla birtakım sorular sorulmaktadır. Günlük su tüketimi, dengeli beslenme, iş ortamı, günlük hareket düzeni ve zararlı alışkanlıklar araştırılmaktadır. Çünkü günlük yaşamımızda yaptığımız her hareketimiz fizyoloji bozukluklarımıza sebep olabilmektedir Belirtiler ve incelemelere göre migren çeşidi belirlenmektedir. Doğru değerlendirmeler yapıldıktan sonra tedavi yöntemi planlanmaktadır.

Migren Belirtileri

Migren belirtileri içerisinde en önemli unsur baş ağrısıdır. Baş ağrısının şiddeti oldukça fazladır. Hasta en basit fonksiyonlarını bile yerine getirememektedir. Gözlerini açamayacak duruma gelerek uzun istirahate geçmek zorundadır. Yaşanılan baş ağrısı göz hizasında, göz ağrısına ve şakaklardan başlamaktadır. Alnımıza, başımızın arka tarafına da ağrılar etkisini göstermektedir. Bazı hastalarda kulak çınlaması gibi belirteler de yaşanmaktadır.

Çevrenizde oluşabilecek kokulara, seslere ve ışığa karşı aşırı duyarlılık gösterebilirsiniz. Daha çok karanlık ortamlarda dinlenmek isteyebilirsiniz. Esneme ve sürekli bir uyuma isteğiniz olmaktadır. İştahsızlık ve sadece aşırı su içmek isteyebilirsiniz. Aşırı neşelenme, sinirli ruh hali, durgunluk, konsantrasyon bozukluğu, donukluk, konuşurken kekeleme ve kelime bulma güçlüğü gibi psikolojik belirtileri de mevcuttur. Hastalığın ileriki evrelerinde görsel auro ve duyusal auro sorunları ile karşılaşabilirsiniz. Görsel auroda hasta 20 dakika boyunca parıldayan ışıklar görmektedir. Bundan dolayı gözünü açmak istememektedir. Duyusal auro da ise ağrıdan kaynaklı uyuşma ve karıncalanma yaşamasıdır. El, dil ve çene bölgelerinde bu belirtileri yaşayabilirsiniz.

Migren Tedavi

Migren tedavi çeşitleri oldukça geniştir. İlaç tedavisi, migrene karşıı çeşitli tedavilerimiz uygulanabilmektedir. Eğer hastalığınız aurasız çeşidi ise ilaç tedavisinden başlayabilirsiniz. Ancak doğru migren ilaçları yaşadığınız ağrıyı azaltmaktadır. Evde bulunan ya da eş dost tavsiyesi ile ağrı kesiciler kullanmamanız gerekmektedir. Muayene sırasında doktor ağrı eşiğinize göre ilaç yazacaktır. Eğer ataklar sırasında bulantı sorunu yaşıyorsanız bulantı ilaçlar ile birlikte kullanmanızı önerebilmektedir. İlaç tedavisi ağrılarınıza etkisini göstermiyorsa koruyucu tedaviye geçebilirsiniz.

Yapılan araştırmalara göre migren ağrısına uygulaması da iyi gelmektedir. Çoğu hastanede bu uygulama hastalara önerilmektedir. Bu tedavi sonrası sinir sonlarında yer alan salınımı durmaktadır. Böylelikle ağrının önlendiği görülmektedir. Daha çok estetik amaçla kullanılsa da bu amaçla da kullanılmaktadır. En eski yöntemler arasında bulunan tedavileri uygulayabilirsiniz. Kısa bir süreç ve ağrıyı tamamem kesebilmektedir. Hastaya lokal anestezi uygulanarak yapılan bir iğne tedavisidir. İlk olarak 1926 yılında migren şikayeti ile gelen kişiye uygulanarak keşfedilmiştir.

Migren Sorunlarında Tedavi Yöntemleri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak sizlere özel yöntemler ile tedavi yapmaktayız. Bu sayede migren ağrılarını da bu şekilde çözümlemekteyiz. Özellikle bilinmelidir ki migren ağrıları anca ağrı kesiciler ile geçirilebilen ya da iğne tedavileri ile geçici çözüm sunulabilen bir işlemdir. Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic kişiye özel tedavi yöntemleri kapsamında sizlere bu sorun için kalıcı çözümler sunmaktayız. Alternatif tedavinin geldiği son nokta ile birlikte YNSA yöntemlerini sizler de Immucity Clinic ile keşfedebilirsiniz. Bu yöntem yeni nesil akupunktur tedavisi olmaktadır. Başta migren olmak üzere birçok eklem sorunu ve ağrı problemlerini geçirebilmektedir.