Astım – KOAH

Astım ve KOAH  toplumda sık görülen solunum yolu hastalıkları arasındadır. Sıklıkla birbirleri ile karıştırılırlar. AstımKOAH‘dan çok farklı bir hastalıktır. Astım allerjik yapılı kişilerde daha çok gençlerde, kadınlarda görülürken; KOAH ise ileri yaş  erkeklerde ve sigara /tütün dumanına maruz kalan kişilerde sık görülür. Tetikleyici faktörler varlığında astımlılarda ataklar halinde havayolu tıkanması olur ve uygun tedavi ile geriler.

KOAH

Solunum yollarını tıkayarak rahat nefes almayı engelleyen kronik hastalığa KOAH denmektedir. KOAH, kronik obstrüktif akciğer hastalığı kelimelerinin kısaltılmış halidir. Havadaki partiküller, duman, sis, soğuk hava, alerjenler ve ağır egzersizler sonucunda solunum yolundaki düz kaslar kasılmaktadır. Kasların uyarılması ile bronşlarda ve alt hava yollarında mukus salgısı normalden daha fazla üretilmeye başlanmaktadır. Akciğerde yer alan hava kesecikleri tıkanmaktadır. Bu durumda hırıltı, öksürük, göğüste ağrı, nefes darlığı, halsizlik ve bayılma gibi durumları da yaşanmaktadır. Bronşlar tıkandığından dolayı oksijen oranı yüksek temiz hava yeteri kadar kan dokularına ulaşamamaktadır. Bazı olgularda akciğer kapasitesinin büyük ölçüde azaldığı gözlenmektedir. Bu hastalığa sahip kişiler her an bu semptomları göstermemektedir. Alevlenme dönemleri olarak adlandırılan kriz dönemleri olabilmektedir ve bu semptomların yoğun olarak yaşandığı periyotlardır.

KOAH Risk Grupları

KOAH risk grupları içerisinde genetik yatkınlık, beslenme, yaş, enfeksiyonlar, iç ve dış ortamda maruz kalınan partiküller, sosyoekonomik durum gibi birçok faktör rol oynayabilmektedir. Genellikle sanayiye yakın ve kalabalık şehirlerde yaşayan kişilerde daha sık görülmektedir. Çünkü bu gibi yerlerde hava kalitesi oldukça düşüktür (havada asılı zararlı partikül miktarı yüksektir). Yine benzer şekilde sigara içen veya sigara dumanına maruz kalan insanlarda sıkça görülmektedir. Bu konuyu destekleyen binlerce akademik araştırma ve yayın bulunmaktadır. Pasif içiciler en az sigara içenler kadar risklidir. Alerjik rinit hastası olan ve uygun tedavi görmeyen kişiler de risk gruplarına girmektedir.

Astım – KOAH Semptomları

KOAH semptomları başlangıç, orta, ağır ve çok ağır evrelerinde farklılık göstermektedir. Hızlı yürüme, koşma, merdiven çıkma ve egzersizlerden sonra nefes darlığı yaşamaktadır. Göğüste ağrı veya sıkışma durumları da görülebilmektedir. Hastalığın orta derecesinde ise uyku veya dinlenme sırasında nefes problemleri görülmektedir. Balgam problemi eklenmektedir. Hastalığın ileriki evresinde ise durum daha da şiddetlenmektedir. Öksürük, hırıltı, nefes almaya çalışırken ıslık, yoğun balgam gibi semptomlar görülmektedir. Bu şikâyetlerden yakınıyorsanız mutlaka sağlık kuruluşuna başvurmanız gerekmektedir. Çok ağır KOAH evresinde ise hasta yürüme gibi basit hareketlerde bile zorlanmaktadır. Akciğer görevini yerine getiremediğinden dolayı kandaki azalmış oksijen oranı çeşitli organlarda rahatsızlıklar oluşmaktadır. Ne yazık ki bu durum ilerleyerek oksijen desteği olmadan hayatını sürdüremeyecek noktaya gelebilir.

Astım semptomları ise kişiden kişiye farklılıklar gösterebilir. Polen, toz akarları, evcil hayvan tüyleri, duman, hava kirliliği, yanlış yapılan egzersiz, yanlış beslenme, kimyasal ağır kokular, obezite, stres, aşırı sıcak ve soğuk hava koşulları bu hastalığı tetiklemektedir.

Astım – KOAH Tanı

Tanıda ayrıntılı bir öykü, muayene, çeşitli kan ve solunum fonksiyon testleri ve görüntüleme (Akciğer grafisi, tomografi) gibi tetkiklerden faydalanılmaktadır.

Astım – KOAH Tedavi Yöntemleri

Astım – KOAH tedavi yöntemleri hastalığın semptomlarını ve şikayetlere ek olarak sebep olan faktörlerde uzaklaştırılmalıdır. Hasta sigara ve tütün kullanıyorsa ilk önce bunları bırakmaktadır. Hava kirliliği bulunan ortamlardan uzak durulması önerilmektedir. Bu yöntemler ile bronşlardaki tıkanıklık bir nebze hafiflemektedir. Kişi daha rahat nefes alarak, göğüsteki ağrı şiddeti azalmaktadır. Gerekirse oksijen tedavisi, solunum egzersizleri ve ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Klasik tıbbi yaklaşım kök nedenlerin tedavisine yoğunlaşmamaktadır. Ancak bütüncül yaklaşımla astım hastalığı tamamen tedavi edilebilmektedir.  Düzenli olarak tedavinin ilerlemesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra hekiminizin vereceği yaşam tarzını uygulamanız gereklidir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunity Clinic ile Astım – KOAH Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Astım ve KOAH Tedavisi kişiye özel planlanmış tedaviler içermektedir. Kök nedenlere ve tetikleyici faktörlere yönelik yapılan bütüncül tedavilerle kalıcı tedavisi mümkün olan bir hastalıktır.

Biz her hastayı bir öykü kitabı olarak görüyoruz. Zira hastalık yok, öykü vardır. İsmi aynı olan birçok kronik hastalığın sebebi her kişide farklıdır. Örneğin tedavisini yaptığımız yüzlerce migren hastasının tedavi planı birbirinden benzersizdir. Çoğu meslektaşımızın üzerinde durmadığı ve kişinin tedavi protokolünü etkileyecek birçok farklı veriyi elde etmeye çalışıyoruz örneğin Kişinin beslenme şekli, duygu durumu, geçmiş yükü, kaygıları, uyku düzeni, su içme miktarı, gaz, koku hassasiyeti, kulaklarda çınlama, güneşe hasssasiyet …..gibi onlarca başlıkta sorularla genel tablo belirlenir. Sonra kişinin asıl başvuru sebebine yönelik ayrıntılı değerlendirmeler yapılır: fiziki muayene, dil, göz, karanlık alan, fasyal muayene, elektomanyetik alan taraması, nadiren gerek duyulursa laboratuvar tetkikleri, dışkı analizi, ağır metal analizi gibi çok farklı muayene ve değerlendirme yöntemlerini kullanmaktayız. Hasta hakkında elde edilen bu veriler kullanılarak en hızlı, doğal, başarı oranı çok yüksek olan ve yan etkisiz tedavi tekniklerinde uygun bir kompozisyon belirlenir ve tedavi seans programı çıkarılır. Biz kliniğimizde YNSA (yeni nesil skalp akupunkturu), Mikrobiyota düzenlenmesi, Tıbbi Beslenme, Detoks, Akupunktur (vücut ve auriküloterapi), Ozon Tedavisi, İmmünite mezoterapisi, Ağrı mezoterapisi, Kuru iğneleme,  PRP-CGF, Fitoterapi-Aromaterapi, Nefes terapisi, Refleksoloji, Kupa, Hirudoterapi, Ortomolecular Medicine, IV (damar içi) tedaviler, IV megadoz vitamin, IV mineral, Ağır metal şelasyonu, Detoks, Mikroakım Frekans Terapi, Destek Gıdaları, iç organ masajı, manuel terapi ve diğer etkin yöntemleri sıklıkla kullanıyoruz.