Diyabet Alternatif Tedavi Merkezi

Diyabet ve Metabolik Sendrom

Diyabet ve Metabolik Sendrom Nedir?

Diyabet ve metabolik sendrom en az obezite kadar önemli ve yaygın bir hastalıktır. İnsülin direnci ile başlayan bu hastalık şeker hastalığına, hipertansiyona, dislipidemi ve kalp hastalıklarına kadar gitmektedir. Tedavi edilmezse sistemik bozuklukları birbirine ekleyerek ölümle sonuçlanabilir. Hastalığı tetikleyen aşırı kilo ve hareketsiz yaşamdır. Önceleri orta yaşlı kişilerde görülürken şimdilerde çocuklarda bile görülmektedir. Gün geçtikçe dünyada ciddi bir hastalık olarak yerini almaktadır. Yetersiz beslenme, alkol kullanımı, sigara içen veya sigara dumanına maruz kalan kimseler (pasif içiciler), aşırı stres yaşayan kişiler de risk altında sayılmaktadır. Hastalığın ortaya çıkış sebebi insülin direncidir. Vücut insülin salgılasa bile etkisi yetersiz kalır ve hücre içine glikozu taşıyamaz. Bundan dolayı kan ve organlarda yağ değerlerinde artış söz konusu olur. Hareketsiz yaşam ve yüksek kalori de eklenince hastalık ortaya çıkmaktadır.

Türkiye Diyabet ve Metabolik Sendrom Araştırması (METSAR) sonuçlarına bakıldığında hasta yaşı 20’ lere kadar düşmektedir. Kadınların hastalığa yakalanma olasılığı yüzde 41,1 olurken, erkeklerde bu durum yüzde 28.8’ lere kadar düştüğü görülmekte. Türkiye de olduğu kadar dünyada da yaygın ve önemli bir hastalık türüdür. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ)’ nün 2005 yılında yaptığı araştırma da 58.000.000 ölümün yüzde 30’ u bu hastalıktan kaynaklanmaktadır. Aşırı yağlı ve zararlı beslenme, yetersiz egzersiz, uzun çalışma saatleri ve aşırı kilo alımından kaynaklı sendrom yıldan yıla artış göstermektedir. Diyabet ve metabolik sendrom kalp ve damar sistemlerini de doğrudan tetiklemektedir. Erken teşhis ve tedavi hasta açısından oldukça önemlidir.

Diyabet ve Metabolik Sendrom Tanısı

Diyabet ve metabolik sendrom tanı aşamasında kişinin ilk önce risk grubunda olup olmadığı incelenmektedir. Yaşam tarzı incelenerek yanlış davranışları incelenir. Yapılan testlerle kan, hormon ve kolesterol değerlerine bakılır. Tedavi planındaki temel amaç hem hastalıkla hem de tetikleyen riskleri ile başa çıkmaktır. Erken tanı oldukça önemlidir. Hastaların ilerleyen yaşlarda tansiyon, kalp, damar, şeker hastalığı risklerini en aza indirmek amaçlanır. Eğer kişi obez ise ilk önce bu hastalığı tedavi edilmelidir. Kilosu kontrol altına alınarak diyabet ve metabolik sendrom iyileşme sürecine yardımcı olmaktadır. Hekimin vereceği tavsiyelere ne kadar çok uyulursa tedavi süresi o kadar azalmaktadır.

Diyabet ve Metabolik Sendrom Tedavileri

Diyabet ve metabolik sendrom tedavileri (Diyabet tedavisi (şeker hastalığı tedavisi), hipertansiyon tedavisi (yüksek tansiyon tedavisi), hiperglisemi tedavisi…) erken teşhiste değişiklik gösterebilmektedir. Erken teşhislerde ilk olarak yaşam tarzı değiştirilmelidir. Diyetisyen eşliğinde diyet programı önerilir. Sağlıklı ve doğru beslenmeyi hastanın rutini haline getirilmeye çalışılır. Yüzme, bisiklet kullanma ve egzersiz yaptırılmaktadır. 30 dakikadan az olmayacak şekilde koşu veya tempolu yürüyüş önerilmektedir. Eğer hastalık orta, ağır ve çok ağır evrelerinde ise duruma göre ilaç tedavisi veya cerrahi tedavi uygulanmaktadır.

Diyabet ve Metabolik Sendrom Alternatif Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile birlikte sizler de diyabet ya da metabolik sendrom ile şikayetlerinizden kurtulmanız mümkün. Sizler de bu alanda yer alan uygulamalarla kaliteli ve güvenli hizmet alabilirsiniz. Kliniğimizde yer alan uzman ekibimizle birlikte kişiye özel diyabet ya da metabolik sendrom alternatif tedavi yöntemi uygulamalarını bulabilmeniz mümkün. Rahatsızlıkların önüne geçebilmek ve daha kaliteli bir hayat sürebilmek adına nitelikli ve profesyonel çalışmalarla sizlere hizmet vermekteyiz. Güvenle sizler de kliniğimizden uygun koşullarda yararlanma sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için iletişime geçebilir ve randevu talebi oluşturabilirsiniz.