Depresyon İçin Alternatif (İlaçsız) Tedavi Merkezi

Depresyon

Depresyon Nedir?

İlgi kaybı, durgunluk, hissizliğe neden olan duygu durum bozukluğuna depresyon denilmektedir. Düşüncelerin ve günlük yaşantının sürekli olumsuzluğa yorulması halidir. Kişi hayatını sıkıcı ve yaşamaya değer bulamamaktadır. İş yerinde, evde ve arkadaş ortamlarında görevlerini yerine getiremez duruma gelmektedir. Zevk aldığı aktivitelerden ve sevdiği insanlardan bir anda nefret edebilmektedir.  İnsanlar arasında yaygın ve uzun süreli tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır.

Anlık keyifsizlik durumu olarak gözükse de ne yazık ki bu durumdan çok daha fazlasıdır.

Depresyon Belirtileri

Depresyon hastalığının belirli bir yaş aralığı bulunmamaktadır. Kişi her yaşta depresyon belirtileri görebilmektedir. Kadınlarda, erkeklerden daha fazla hastalık teşhisi konulmaktadır. Ancak kadınlar daha sık tıbbi yardım istediği için tam olarak bir istatistik çıkarmak doğru değildir. Zor ve sıkıntı verici olaylarda üzgün hissetmek doğal bir davranıştır. Ancak depresyon durumunda hasta sevinçli hissedeceği durumlarda bile üzgün hissedebilirler.

İşte, okulda veya basit günlük aktiviteleri yerine getirmemek, yorgunluk, halsizlik, iştah değişiklikleri, sürekli uyuma isteği yaşamak ancak uykuya dalma sırasında zorluk çekmek, ikili ilişkilerinde hareketlerinde ve konuşmalarında yavaşlık gözlenmesi, kelime seçiminde zorluk çekmek, konsantrasyon kaybı yaşayarak gün içerisinde yaşanılan bazı olayları hatırlayamamak, çevresinde olup biten her olayda kendini suçlamak, kendini değersizleştirerek sürekli üzgün hissetmek depresyonun belirtilerindendir.

Depresyon Tanı

Depresyon psikiyatride iyi tanımlanmış ve sınıflandırılmış bir hastalıktır. Hastadan alınacak iyi bir öykü ile tanı konur. Ayrıca hekimlerin kullandığı bir depresyon testi bulunmaktadır.

Yaygın anksiyete bozukluğu, mevcut durumla alakasız düzeyde yoğun endişe ve kaygı halidir. Bu durum kişinin günlük ve sosyal hayatını etkiler. Duyulan kaygılar genellikle iş, sağlık, para yada aile ile ilgilidir. Denetlenemez durumdaki kaygı hali en az 6 aydır devam etmektedir. Yaygın anksiyete bozukluğunu depresyon ile karıştırmamak gereklidir.

İlaçsız Depresyon Tedavisi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak kişiye özel ve nitelikli tedavi yöntemleri ile birlikte mevcut sorunun üstesinden gelmekteyiz. Beslenme alışkanlığı, tıbbi ek tedaviler ya da kişiye özgü ilaçsız telkin tedavileri ile birlikte depresyona karşı alternatif tıbbın gücünden yararlanmak mümkündür.