Boyun Fıtığı Neden Olur?

Boyun ve Bel Fıtığı

Boyun ve Bel Fıtığı Neden Olur?

Boyun ve bel fıtığı duruş bozukluklarından kaynaklı hastalıkların başında gelmektedir. Boyun fıtığı boyun omurları hizasında bulunan kıkırdağın omurilik kanalına doğru yer değiştirmesinden kaynaklanmaktadır. Omuriliğe ve sinirlere baskı oluşturmaktadır. Anatomik sınırlarının dışına taşmaktadır. Bel fıtığı da omurgalar arasında bulunan kıkırdağın aşırı zorlanmasından kaynaklanmaktadır. Zorlama sonucunda yerinden kayarak omurilik kanalına doğru uzamaktadır.

Genellikle belirli bir yaştan sonra gözükmektedir. Ancak düzensiz beslenme, yanlış egzersizler, duruş bozuklukları, uzun süre aynı şekilde oturma ve genetikten de kaynaklanabilmektedir. Bu hastalarda boyun ve bel bölgelerinde ağrılar yaşanmaktadır. Ağrılar zamanla boyun bölgesinden kola ve bel bölgesinden bacağa doğru inmektedir.

Boyun ve Bel Fıtığı Belirtileri

Boyun ve bel fıtığı belirtileri etkilenen kas grubuna bağlı olarak çıkmaktadır. Bu bölgelerde yanma, uyuşma, ağrı, güçsüzlük ve karıncalanma gibi belirtiler gösterilmektedir. Boyun fıtığı yaşıyorsanız kolunuzda uzun süreli yayılan ağrı yaşayabilirsiniz. Başın arka kısmından alın bölgenize de yayılabilmektedir. El kaslarında güç kaybı yaşarsınız. El becerileriniz ve günlük işlemleriniz günden güne azalmaktadır. Kolunuzdan incelme ve reflekslerinizde azalma yaşayabilirsiniz. Bel fıtığı yaşayan birisi iseniz sırt ve omuz ağrıları yaşayabilirsiniz. El veya ayak parmaklarınızda uyuşma, belden bacağa vuran ağrı yaşayabilirsiniz.

Boyun ve Bel Fıtığı Risk Grupları

Boyun ve bel fıtığı risk grupları genellikle 30- 50 yaşlar arasındaki kişilerdir. Bu kişiler vücudunu çok kullanmaktan kaynaklı hastalık meydana gelmektedir. Ağır yük kaldırma, egzersizleri yanlış yapma, ani ters hareket ve duruş bozukluklarından kaynaklanabilmektedir. Uzun süre bilgisayar başında veya oturarak çalışan kimselerde görülmektedir.

Cep telefonunu veya tabletleri yanlış kullanımı da hastalığı yaygınlaştırmaktadır. Boyunuzu eğecek biçimde uzun süre telefon ekranına bakmamanız gerekmektedir. Göz hizasından aşağı gelecek şekilde kullanmamalısınız. Sesli görüşmelerinizde telefonunuzu omuz ve kulak arasında kıstırarak yapmamalısınız. Risk gruplarından ayrı olarak trafik kazaları, yüksekten düşme ve ev kazalarından kaynaklı hastalık meydana gelebilmektedir.

Boyun ve Bel Fıtığı Tanı

Yapılacak muayenede fıtığın yeri ve cinsi tespit edilmektedir. Öncelikle aile hastalık öyküsü ve günlük yaşam tarzı öğrenilmektedir. Ardından bir takım testler ve fizik muayene uygulanmaktadır. Boyun ve bel fıtığı tanı konulması için röntgen filmi, CT ve MR çekilmesi istenilmektedir. Hastalığa kesin teşhisi bu testlerle koymaktadır. Fiziki muayene sayesinde hastalıktan dolayı duyu kaybı, reflekslerde azalma ve güçsüzlük yaşayıp yaşamadığı kontrol edilmektedir.

Omurganızın yıpranması, anatomik şekli bozan kemik çıkıntıları ve disk aralıklarını detaylı olarak röntgen filminizde görebilirsiniz. Fıtık olduğunun tanısını MR sonuçlarına göre karar verilmektedir. Bu sonuçlarda daha detaylı görebilirsiniz. Boyundan kola doğru veya belden bacaklara doğru uyuşmanın sebebini ise EMG çekiminden sonra görebilirsiniz. Bel fıtığı sonucunda sinir hasarlarını elektro tanısal testler ile bulabilirsiniz. CT ise sadece boyun fıtığı teşhislerinde istenmektedir. Boyun omurlarını, sinir kalitelerini ve sinirlerin geçtiği kanalları detaylı olarak incelenmektedir. Kireçlenmiş, tahrip olmuş ve aşınmış bir kemik yapısını net bir şekilde görebilirsiniz.

Boyun ve Bel Fıtığı Alternatif Tedavi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile boyun ve bel fıtığı tedavisi profesyonel şekilde ilerleme göstermektedir. Eklem ve kas içi enjeksiyonlar ile bel fıtığına ait alternatif tedavi çalışmaları uygulanmaktadır güvenilir ve profesyonel adımlar ile birlikte yaşam kalitenizi artıracak tedavi yöntemlerini sizler de burada bulabilirsiniz. Bu sayede bel ağrısı ve boyun ağrısı çekmeden gündelik yaşamınıza devam edebilmeniz mümkün olur. Sizler de fizik tedavi gördüğünüz halde ya da bel fıtığı ameliyatı olmanıza rağmen hala bel ve boyun ağrısı çekiyorsanız, ameliyatsız fıtık tedavisi; boyun fıtığı ve bel fıtığı rahatsızlıklarında alternatif tedavi yöntemleri uygulamakta olduğumuz kliğimize başvurabilirsiniz.