Artroz (Kireçlenme)

Osteoartrit, artroz veya halk arasında kireçlenme olarak bilinen bu durum eklemlerde aşınma ve yıpranma sonucunda ortaya çıkmaktadır. Hareket ile birbirine temas eden kemik yapılar, aşınma olmaması ve hareketin daha etkin olması için birbirine kaygan yapılarla bağlanmaktadır. Ağır egzersizler, yaş ve aşırı kilodan kaynaklı bu kaygan yapı özelliğini kaybedebilmektedir. Sonuçta zamanla parlak ve jöle kıvamındaki bu yapı aşınmaktadır. Yer yer dökülerek kemikleri ortaya çıkarmaktadır. Bunun sonucunda bacakların katlanamaz, merdiven çıkılamaz ve yere oturulamaz durumlar gelişebilir. Genellikle diz eklemleri, kalça, dirsek, el parmakları ve omurga eklemlerinde görülmektedir. Ayrıca özel yaralanmalar sonucunda bilek, dirsek ve omuz eklemlerinde de görülebilmektedir. Bu hastalık her ne kadar kireçlenme şeklinde adlandırılsa da bu alanlarda kireç birikmesi söz konusu değildir.

Artroz (Kireçlenme) Semptomları

Artoz (kireçlenme) semptomları içerisindeki en belirgini eklemlerde oluşan ağrılardır. Bu ağrılar zamanla şişlik, şekil bozuklukları ve kemik çıkıntılarına kadar gitmektedir. Kemikleri bağlayan doku olmadığından dolayı kemik yüzeyleri birbirine sürtünmektedir. Zamanla bu bölgelerden sesler dahi duyabilirsiniz. Ayrıca hastalığın başladığı bölgede işlev kaybı ortaya çıkabilir. Zaman içinde deforme olarak çevresindeki kaslar incelmektedir. Belirtilen bu semptomların şiddeti nemli ve soğuk havalarda daha da artmaktadır. Harekete başlayacak kişiler ilk anda ağrı ve eklemde sertlik hissedebilmektedir. Hareketleri tekrardan yapıldığında sertlik şiddeti azalsa bile ağrı kalmaktadır. Eğer bu semptomları gösteren biriyseniz kısa sürede hekime danışmalısınız.

Artroz (Kireçlenme) Tanı

Artroz (Kireçlenme) tanı işlemlerine geçmeden önce risk faktörlerinden bahsedelim. Hastalık en fazla 65 yaş ve üzerindeki kişilerde görülmektedir. Her ne kadar en önemli risk yaş faktörü olsa da obezite de tetiklemektedir. Aşırı kilodan kaynaklı ergenlik dönemine yeni giren bireylerde bile kireçlenme görülmektedir. Uzun süre boyunca ağırlık taşıdığınızı düşünün. Zamanla dizdeki eklemler aşınarak kemiklerin birbirine sürtünmesine sebep olmaktadır. Genetik faktör düşük bir risk olsa da yatkınlaştırıcı sebep olabilmektedir. Aile hastalık öyküsünde artroz geçiren kişilerin yüzde 80’ inde görülmektedir.

Uzun süre tenis, futbol ve atletizm ile ilgilenen sporcularda da risk oldukça yüksektir. Bileklerinizi ve dizlerinizi normalden daha fazla kullandığınızdan dolayı olmaktadır. Risk faktörleri dışında bazı yaralanmalar bu hastalığa zemin hazırlayabilmektedir. Mikroplu iltihaplar, ekleme bağlı olan kemiklerin kırılması, menisküs ve bağ yaralanmalarından kaynaklı kireçlenme sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Eğer bahsettiğimiz semptomlara ve risk gruplarına giriyorsanız mutlaka doktora başvurmanız gerekmektedir. Röntgen grafisiniz veya MRG sonucunuza bağlı tanı konulmaktadır. Kan testi değerleriniz büyük ihtimalle normaldır. Ancak farklı hastalıklarla karıştırılmaması adına kan testi değerleri de istenebilmektedir.

Artoz Tedavi

Hastalığın ilerleme boyutlarına göre Artoz tedavi yöntemleri kullanılmaktadır. Hastalık erken fark edilirse tıbbi tedavi mümkündür. Anti-inflamatuar ilaç grupları, ağrı kesiciler ve merhemler kullanılabilmektedir. Ağrı hafifletilerek kişinin yaşam kalitesi artırılması hedeflenmektedir. Fakat bu ilaçlar çoğu ağır olguda kalıcı çözüm üretmemektedir. Dahası verilen ilaç gruplarını uzun süre kullanamazsınız. Mide, baş ve böbrekte yan etkileri konusundan dikkatli olmanız gerekmektedir. Aşırı ilerlemiş durumlarda kapalı ameliyat yöntemi ile artroskopik temizleme uygulanabilmektedir. Müdahale sonrasında ağrıları 6 ay ila 6 yıl arasında sessiz döneme alabilirsiniz. Ancak kireçlenmenin doğal seyrini değiştirmemektedir. Bu tedaviden sonuç alınmazsa ağır cerrahi yöntemler uygulanabilmektedir ve başarı oranı oldukça değişkendir.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kireçlenme Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak kireçlenme tedavisinde alternatif tedavilerle uygun nitelikte uygulamalar bulunmaktadır. Öncelikle kireçlenmeye sebep olan ve ağrı artışına sebep olan faktörler belirlenir ve kişiye özgü tedavi seçenekleri belirlenir. Bu sayede eklem ve kas içi enjeksiyonlar başta olmak üzere çeşitli sağlık içeren uygulamalarımız bulunmaktadır. Sıklıkla, PRP, CGF-PRP, Ozon, proloterapi, Hiyaluronik asit enjeksiyonları gibi yöntemler tercih edilmektedir. Doç Dr. Erkan Yula’ nın kişiye özel tedavi sistemi ile birlikte sizlere daha nitelikli ve daha özel kapsamda profesyonel imkanlar sağlanmıştır. Güvenilir, çağdaş ve yenilikçi tıp teknikleri ile birlikte hayatınızda sağlık sorunlarınız için yeni bir başlangıç yapabilirisiniz. Tedavi yaklaşımları ile hem mevcut sorunun ortadan kalkmasına yardımcı olurken hem de uzun süreli sağlıklı yaşam hedeflenmektedir.  Güvenilir tetkikler ve uygulama yöntemleri ile birlikte kireçlenme sorununu ortadan kaldırmaya yönelik nitelikli çalışmalar için kliniğimizden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.