Alerji Alternatif Tıp Tedavisi

Alerjik Rinit Tedavisi

Alerji Alternatif Tıp Tedavisi

Alerjik hastalığı olanlar modern tıbbın yanı sıra alternatif tıp tedavisi de yaptırmak isteyebilirler. Bu konuda uygulanan alternatif tıp teknikleri oldukça başarılıdır.

Alerji Nedir?

Alerji nefes yoluyla vücudumuza aldığımız maddelere aşırı tepki vermemizden oluşan bir hastalıktır. Mevsimsel geçişlerde ve bahar aylarında sıkça görülmektedir. Hastalığın mevsimsel alerji ve uzun süreli alerji olmak üzere iki tipi bulunmaktadır. Mevsimsel alerji hastalığı genellikle sonbahar ve ilkbahar aylarında görülmektedir. Polen, çim, ölü yapraklar ve bazı bitkilerden kaynaklanmaktadır. Bu tip halk arasında saman nezlesi olarak da bilinir. Uzun süreli alerji ise yıl boyunca devam edebilmektedir. Hayvan tüyleri, duman, sis, küf, hamamböcekleri, toz ve akarlardan kaynaklı alerjiler olarak geçmektedir.

Polen alerjisi tedavisi, bahar alerjisi tedavisi, güneş alerjisi tedavisi… vb. mevsimsel veya uzun süreli alerji tedavileri alternatif yöntemler ile sağlanabilmektedir.

Alerji Belirtileri

Hastalığın belirtileri gripte gösterilen belirtilere benzerdir. Ancak nezle veya gribe virüs neden olmaktadır. Bu hastalıkta virüs değil bir alerjen sebep olmaktadır. Alerjiye yol açacak maddeleri nefes yoluyla vücudunuza aldıktan sonra bağışıklık sisteminiz harekete geçmektedir. Aslında bu tek yol değildir, örneği sindirim sistemi ve cilt ile de alerjenlere maruz kalabiliriz. Alerjenlere tepki her hastada farklı semptomlara yol açabilir. Kaşıntı, hapşırma, boğaz ağrısı, yorgunluk, göz sulanması, kısmen kayıp tat alma, göz altı halkaları ve burun tıkanıklığına sebep olmaktadır. Belirtiler hafif, orta derecede ve ağır olabilmektedir. Ancak daha ağır ve farklı hastalıklara yol açmaması için uygun yöntemlerle tedavi şarttır. Genellikle ailede alerji öyküsü bulunan kişilerde daha sık rastlanmaktadır. Çocuklarda ve ergenlik dönemindeki bireylerde mevsimsel alerji daha fazla görülmektedir. Pasif sigara dumanına maruz kalan ve gıda alerjileri bulunan kişilerde risk grubunda sayılabilmektedir. Erkeklerde kadınlara oranla bu hastalığa daha sık rastlanmaktadır.

Alerji Teşhisi

Bağışıklık sistemiz zararlı olarak sınıfladığı maddelere karşı savunma geliştirmektedir. Bakteri, virüslere ve birçok antijene karşı reaksiyon göstermekte, bir bakıma savaşmaktadır. Alerjik reaksiyonlar, vücudun tehdit olarak gördüğü maddelere karşı da vücudumuzu korumak için gösterdiği aşırı tepki reaksiyonlarıdır. Bunun sonucunda alerji hastalığı ortaya çıkmaktadır. Eğer hastalık basit olarak görülüp tedavi edilmezse ciddi sorunları beraberinde getirebilir. Alerji teşhisi için bir uzmandan yardım almanız gerekmektedir. İlk olarak ayrıntılı öykü ve fizik muayene yapılmalıdır. Çevresel faktörleri, aile hastalık geçmişi ve gerek duyulursa cilt testleri önerilmektedir.

Özellikle deri prick testleri bu alanda kullanılmaktadır. Hastalığa sebep olacak alerjenler küçük miktarda cilde uygulanır. Kısa bir süre sonra alerjiniz bulunduğu bölgede şişlik ve kırmızı renk görülecektir. Çocuklarda ve bebeklerde alerji selam hareketleri görülebilmektedir. Burnunu kıpırdatabilir veya alerjen bölgeyi kaşıyabilmektedir. Ancak bu test tek başına yeterli değildir. Tepki verdiğiniz maddeyi kesinleştirmek için çeşitli kan testi uygulanması gerekebilir. Bununla birlikte alerji testlerinin güvenliği ve etkinliği konusunda ciddi tartışmalar bulunmaktadır.

Alerji Hastalığı Önleme

Alerji hastalığı önleme adı altında bazı yollara başvurabilirsiniz. Klasik tıbbi yaklaşıma göre bu hastalığın tekrarlamamasının en önemli yolu şikayetlerinizi tetikleyen alerjenlerden uzak durmanızdır. Böylece belirtileri kolaylıkla kontrol altına alabileceğiniz düşünülmektedir. Eğer mevsimsel alerji hastalığınız bulunuyorsa birtakım basit önlemler alabilirsiniz. Örneğin: polenlerin fazla olduğu mevsimlerde iç mekanda kalmalısınız. Otomobilinizde dışarıdan havayı çeken fanlar kullanmamalısınız. Kıyafetlerinizi dışarda kurutmamaya özen göstermelisiniz. Dışarıda kalmak zorunda kaldıktan sonra mutlaka kıyafetlerinizi değiştirmelisiniz. Eve geldiğinizde duş alarak alerjenlerden temizlenmelisiniz. Rahat nefes alabilmek için uzun süre kaldığınız ortamlarda hava filtresi kullanabilirsiniz.

Uzun süreli alerji hastalığınız bulunuyorsa perde yerine panjur kullanmalısınız. Evde evcil hayvan besliyorsanız yatak odanızdan uzak tutmalısınız. Yastıklarınız ve yataklarınız için toz akarı örtüleri kullanmalısınız. Evinizde ve süpürgenizde filtreler kullanmanız gerekmektedir. Yatak takımları, oyuncaklar ve dekoratif malzemeleri haftada bir kez yıkamanız gerekmektedir. Ev ortamınızı iyileştirerek bu hastalığı kolaylıkla önleyebilirsiniz. Bebek ve çocukluk döneminde evcil hayvanlarla iç içe olan kişilerde alerji hastalığı gözlenme riski düşüktür.

Alerji hastalığını önlemek için buraya kadar klasik tıbbi yaklaşımın öğütlerini özetledik. Alerjenden uzak durmak geçici bir çözümdür. Asıl vücudun neden alerjen bir yanıt verdiğini bulup bu durumun düzeltilmesi gerekmektedir.

Alerji Tedavisi

Alerji tedavisi adı altında belirtileri azaltmanız mümkündür. Genellikle burun (nazal) kortikosteroidler gibi spreyler ve antihistaminik içeren ilaçlar kullanılmaktadır. Bu ilaçlar alerji belirtileri kontrol edilerek hastaları rahat ettirmektedir, yani sadece semptomatik tedavi yapmaktadır. Sorunun kaynağına müdahale edilmeyen bir tedavi yaklaşımıdır. Fakat kalıcı bir çözüm için bağışıklık sisteminin nerede kafası karışmış bunun bulunup tedavi edilmesi gerekmektedir. Bağırsak mikrobiyotası değerlendirilmeli, yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıkları, ağır metal yükü, bozucu alan varlığı ve stres faktörleri gibi onlarca faktörün bulunup değiştirerek kalıcı iyileştirme hedeflenmelidir.

Alerji Tedavisi Alternatif Tıp Teknikleri

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic farklı bakış açısı ile kişiye özel profesyonel tedavi önerileri sunmaktadır. Dr. Yula’ya göre alerjenden uzak durmak akut devrede gerekli olsa da geçici bir çözümdür. Asıl vücudun neden alerjen bir yanıt verdiğini bulup bu durumun düzeltilmesi gerektiğini savunmaktadır. Bu nedenle sıra dışı tanı ve tedavi algoritmaları kullanılmaktadır.

Kişiye özel mikrobiyota tedavisi, tıbbi beslenme, ozon tedavisi, YNSA, akupunktur yöntemi, immüno mezoterapi, aroma terapi, fitoterapi, bozu alan tedavisi ve daha fazlası olmak üzere sizler için profesyonel anlamda ve oldukça geniş yelpazede Alerji Tedavisi İçin Alternatif Tıp Teknikleri kullanılarak yapılmaktadır.