Akupunktur İle Fibromiyalji Tedavisi

Fibromiyalji (Kas Romatizması)

Fibromiyalji (Kas Romatizması) Nedir?

Fibromiyalji (Kas Romatizması) kronik yumuşak doku hastalığıdır.  Yumuşak doku romatizması olarak da adlandırılmaktadır. Uyku bozukluğu, ağır egzersizler, ağır yük taşıma, aşırı yorgunluk, sabah tutkunluğu ve halsizlik hastalığı tetikleyen unsurlardandır. Vücudun herhangi bir bölgesinde rastlanabilmektedir. Hasta olunan bölgede kaslar aşırı hassasiyet göstermektedir. Son zamanlarda yaşam tarzımızdan dolayı toplumda yaygın olarak görülen bir hastalıktır. Günlük basit aktivitelerimizi bile olumsuz yönden etkileyebilmektedir. Hastaneye gelen vakalara bakılarak yaklaşık 1,4 milyon kişi fibromiyalji (kas romatizması) teşhisi konulmaktadır. Hastalığı belli edecek belirgin bir semptom bulunmamaktadır. Kişiden kişiye farklı şikayetler bulunabilmektedir. Tedavi sürecine şikayetleriniz azalsa da doktordan habersiz ilaçları bırakmamanız gerekmemektedir. Hastalığın tekrardan nüksetme riski oldukça fazladır. Tedavi tamamlanmazsa kas erimesi, iş gücü kaybı ve aktivitelerinizde düşüşe neden olabilmektedir.

Fibromiyalji (Kas Romatizması) Belirtileri

Fibromiyalji ( kas romatizması) belirtileri incelediğimizde en belirgin şikayeti kas hassasiyetidir. Vücudun belli yerlerinde en ufak çarpmaya karşı ağrılar oluşabilmektedir. Bundan dolayı sabahları kalkmakta zorluk yaşayabilirsiniz. Ayrıca nefes alma zorluğu, kulak çınlaması ve uyuşma en çok rastlanan belirtiler arasında sayılabilmektedir. Bunun dışında belirtiler kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Her hastaya özgü özel bir karakteri bulunmaktadır. Çarpıntı, çok şiddetli ağrılar hissetmek, egzersiz yapamama, geçmeyen yorgunluk hissi depresyon hali, uyku ve yaşam kalitesinde azalma belirtileri göstermektedir.

Kelime seçiminde güçlük ve hafıza problemleri yaşayabilmektedir. İşlere odaklanamayıp yeni şeylerde öğrenme güçlüğü çekebilmektedir. Bu durumdan dolayı kişi uzun bir dinlenme halindedir. Günlük hareket sayılarında azlık görülmektedir. Bundan kaynaklı sindirim sistemi bozuklukları yaşayabilmektedir. Kabızlık, gaz şikayetleri veya ishal gibi durumlarda görülebilmektedir. Kas romatizması hastada vücudunun üst bölgesinde ise kızarıklıklar bulunmaktadır. Farklı oluşan bölgede ise şişlik hassasiyeti yaşanabilmektedir. Fibromiyalji hastalık olup bazı durumlarda ise farklı hastalığın belirtisi olabilmektedir. Görülen vakalarda % 30 – % 50 eklem hipermobilitesi rahatsızlığı yaşayabilmektedir. Stresli ve üzgün hallerinde bu belirtilerin şiddeti en yüksektedir. Kişide sık duygu değişimi ve titizlik gibi psikolojik belirtilerde görülebilmektedir.

Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tanı

Fibromiyalji (kas romatizması) tanı aşaması uzun bir süreçtir. Kişide belirgin semptom bulunmaması ve farklı hastalık şüphesinden dolayı farklı tetkikler yapılmaktadır. Hasta belirtileri en az 3 ay yaşaması gerekmektedir. Bu şikayetlerle gelen hastanın aile hastalık öyküsü araştırılmaktadır. Birinci derecedeki yakınlarında bu şikayetlerin bulunup bulunmadığı sorulmaktadır. Ardından günlük yaşantısı, spor düzeyi ve beslenme alışkanlıkları detaylıca sorulmaktadır. Kas sağlığını ve bağışıklık sistemini bozacak bağımlıkları bulunup bulunmadığı sorulmaktadır. Ardından kan, hormonal ve fizik muayene yapılmalıdır.

Muayene sırasında vücutta dikkat edilecek 18 hassas nokta bulunmaktadır. Belirtilen noktalarda yaklaşık 11 noktada ağrılı ve sızı yaşanmaktadır. Genellikle farklı hastalıklarla karıştırıldığından dolayı birtakım farklı testlerde uygulanabilmektedir. Tanı konması güç ve karmaşık bir hastalık olduğundan dolayı multidisipliner tedavi planı hazırlanmaktadır. Fizyoterapist, eczacı ve psikologlardan destek alınabilmektedir. İlaç kullanımı, tedavi aşamaları, egzersizler ve mental olarak bilgi sahibi olabilmektedirler.

Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi

Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi yaparken hasta takibi gerçekleştirmekteyiz.

• Kuru İğneleme Yöntemi İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Eklem Ve Kas İçi Enjeksiyonlar İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Kupa Tedavisi İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Akupunktur İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• PRP Uygulamaları İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Bilinçaltı Temizliği İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Biyomagnetik Alan Temizliği İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Destek Gıdaları İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Tıbbi Destek İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• Mikro Akım Frekans İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi,

• YNSA İle Fibromiyalji (Kas Romatizması) Tedavisi, …

Bu sayede düzenli yapılan takipler ile birlikte tedavi sürecini kliniğimizde alıyor olmanız, sizlere her konuda anında çözümsel süreçler yaşatacaktır. Güvenilir, sağlıklı ve alternatif tedavi teknikleri ile beraber tıbbi açıdan kişiye özel tedavi yöntemi uygulamalarını kliniğimizde tercih edebilirsiniz.