Akne (Sivilce) Alternatif Tedavi Merkezi

Akne-Sivilce

Akne (Sivilce) Neden Olur?

Cilt rahatsızlıklarının başında akne sorunu gelmektedir. Hemen hemen herkesin böyle bir geçmişi bulunmaktadır. Bundan muzdarip birçok kişinin merak ettiği soru:“Akne (sivilce) neden olur?”. Cildimizde yağ bezlerinin ve kıl foliküllerin tıkanması ile ortaya çıkan kırmızı veya sarı beneklere akne (sivilce) denilmektedir. Cilt yüzeyinin alt tabakasında bulunan yağ bezlerinden sebum adı verilen yağlı bir madde salgılanmaktadır. Bu sayede saç ve cilt kuruması önlenmektedir. Ancak hormonal değişiklikler, kalitesiz yağ içeren besin tüketimi, yanlış kozmetik ürünler ve kirli makyaj aletleri ile bu sebum dengesi bozulmaktadır. Olduğundan daha fazla salgılanarak gözenekleri tıkanmakta ve sonucunda sivilce oluşumu yaşanmaktadır.

Akne (Sivilce) Türleri

Vücudumuzun belirli bölgelerinde sivilceler oluşmaktadır. Oluşan bu sivilcelerin tanısı ve tedavisi yapılabilmesi için iyice incelenmesi gerekmektedir. Boyutuna, şişkinliğine, acı verip vermesine göre faklı türleri bulunmaktadır. Akne (sivilce) türleri toplamda iki farklı grupta incelenmektedir. Deri lezyonuna bağlı olarak papüller, pistüller ve nodüller oluşmaktadır. Papüller 3 mm – 5 mm arasında olup iltihaplı sivilcelerdir. Genellikle kişi dokunduğunda acıya yol açar. Yağlı ve aşırı karbonhidratlı besinler tüketiminde daha çok ortaya çıkmaktadır. Zamanla kaybolabildiği gibi daha büyük boyutlara ulaşan pistüllere dönüşmektedir. Pistül sivilceler ise 5 mm’ den büyük sarı renkli iltihaplı sivilcelerdir. Tedavi olunsa bile aynı yerden tekrardan çıkabilmektedir. Nodüller ise oldukça büyük boyutlara çıkmaktadır. Yuvarlak şekilli ve kırmızı renktedir. Cildin üst kısmında olduğu gibi alt kısmında da olabilmektedir. Apse oluşumuna ve sivilce izlerine neden olabilirler

Lezyon formunda ise farklı sınıflandırmalar mevcuttur. Sınıflandırmalar içerisinde en basit türü ise Akne vulgaris’ tir. Ergenlik döneminde sıkça yaşanılan yüz bölgesinde görülen sivilcelerdir. Ancak kist oluşumunda yara veya sivilce izlerine yol açmaktadır. Bir diğer lezyon türü ise Akne fulminans’ tır. Sıklıkla ergenlik dönemine yeni giren erkeklerde görülmektedir. Kistik yapıya sahip olup aniden irileşebilmektedir. Bazı dönemlerde hastalara halsizlik, kan değerlerinde azalma ve yorgunluk gibi değişimler söz konusudur. Akne konglobata türü ise göğüs, omuz ve sırt kısmında daha çok gözlenmektedir. Sıkıldığında bu bölgelerde derin iz kalmasına sebep olmaktadır. Şiddetli kist oluşumuna da yol açmaktadır. Adet düzensizliğine bağlı olarak da çıktığı için kadınlarda daha çok görülmektedir.

Akne (Sivilce) Tedavisi

Akneler hastaları fiziksel görünümü kadar psikolojik olarak da olumsuz yönde etkilemektedir. Ergenliğe yeni giren bireylerin %85’ inde görülmektedir. Yaş aralığı olarak 25 yaştaki yetişkin kişilerden 40’lı yaşlara kadar görülebilir. Sadece yüz bölgesinde değil omuz, göğüs ve sırt bölgesinde de gözükmektedir. Bu durumdan rahatsız olan kişiler uzman yardımı alması gerekmektedir.

Hastanın akne türünü, boyutunu, iltihaplı olup olmadığını detaylı olarak değerlendirmektedir. Kadın hastalarında adet döngüsü sorgulanmalıdır. Adet düzensizliğine veya aşırı tüylenme sorunları cilt hastalıkları ile ilişkili olabilir. Değerlendirme için çeşitli kan testleri, hormonal seviyeler ve farklı tetkikler uygulamaktadır. Fizik muayene ve laboratuar tetkikleri ile akne (sivilce) tanısı konan hastalar için uygun ilaç, cerrahi, dermokozmetik ürün gibi tedavi yöntemi planlanmaktadır. Ancak kişiye özgün planlanmayan bazı tedavi yöntemleri kısa süreli cevap verebilir, tekrar aynı noktada sivilce oluşumu gözlenebilir.

Akne (Sivilce) Alternatif Tedavi Yöntemleri

Akne tedavi yöntemi için birçok seçenek bulunmaktadır. Ancak bazı durumlarda bu şifa ne yazık ki uzun süreli olmaz. Akneli cilt sürekli olarak kendini tekrar eden bir yapıya bürünür.

Bu nedenle bizler de sizlere Immunıty Clinic farkını keşfetmenizi tavsiye ederiz. Alternatif tedavi teknikleri ile birlikte ozon tedavisi, akupunktur yöntemi, mezoterapi, aromaterapi, fitoterapi, destek gıdaları gibi kişiye özel planlana tedavi seçenekleri uygulanmaktadır. Bunlar ilaçsız akne tedavisi yapmamıza olanak sağlayan doğal tedavi yöntemleridir.

Kişiye özel sunulan destek gıdaları ve beslenme alışkanlığı sizin akneli cilt tipinden kurtulmanıza da yardımcı olacaktır. Ozon tedavisi yöntemi ile cilt yenileme sağlayabilir ve güvenilir bir şekilde sağlık hizmetinden faydalanabilirsiniz. Immunıty Clinic’ te sizlerin cilt tipine uygun özel ve kişiye özgü tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Bu sayede klasik tedavi yöntemleri yerine bireysel ve sadece sizin cilt tipinize uygun analizler ile sağlıklı bir cilde kavuşabilmeniz mümkün olmaktadır.