Adet Sancısı ve Menopoz Sorunları

Adet sancısı (dismenore) ve menopoz sorunları  kadın sağlığında sık görülen sorunlar arasındadır. Ancak bununla uzun yıllar yaşamak zorunda değilsiniz.

Adet dönemindeki ağrılar, bireysel bir çok faktörlerden kaynaklanabilir. Bu dönemdeki ağrılar ruhsal durumu ve yaşam kalitesini olumsuz etkiler.

Ne yazık ki önlenebilir nedenlerle bir çok kadın erken yaşta menopoza girmektedir. Bu geciktirilebilir ve normal yaş ortalamasına ilerletilebilir. Menopoza girme döneminde (premenopoz) ise  ateş basma hissi, terleme, yorgunluk, uykusuzluk, stres, anksiyete, depresyon, iştah değişimleri, sinirlilik, baş ağrısı, gerginlik, eklem ve kas ağrıları, çarpıntı hissi ve uykusuzluk gibi birçok şikayetler oluşabilmektedir.

Adet sancısı ve menopoz sorunları karşısında yeni nesil etkin ve doğal tedavilere açıksanız, sizler de Doç. Dr. Erkan Yula tedavi yöntemleri ile birlikte bu sorunların üstesinden gelebilirsiniz.

Adet Sancısı

Adet sancıları (dismenore), adet dönemine girdiğiniz zaman başlayan bel, karın, kasık ve bacaklara vuran bir ağrı türüdür. Bazen bu tür ağrılar çoğunlukla şiddetli olabilmektedir. Ancak şiddeti kişiden kişiye göre değişmektedir. Kimi adet döneminde ağrı kesici enjekisyon, iğne olmadan yapamazken kimi ise daha hafif ağrılar ile bu dönemi atlatabilmektedir. Adet sancısının oluşum sebebi rahim duvarında yer alan kasların birbirini sıkıştırmasıdır (spazm). Rahim kasılması ile birlikte bölgesel oksijen miktarında azalma yaşanır. Bu da şiddetli ağrılara neden olabilmektedir. Ağrıları birtakım başka hastalıklar da tetikleyebilir. Rahim içinde bulunan kist, yumurta kisti, enfeksiyonel hastalıklar da adet sancısını tetikleyen başka unsurları oluşturmaktadır.

Günümüzde klasik yaklaşımda ne yazık ki kök nedene yönelik tedavi planlaması ihmal edilmektedir. Adet sancılarının tedavilerinde basit düzeyli ağrı kesiciler (paraseramol, steroid olmayan anti-enflamatuarlar) ön planda kullanılmaktadır. Bu ağrı kesicilerin kesmediği durumlarda ağır düzeyde ağrı kesici iğneler ve kas gevşeticiler ile adet sanıcıları geçirilmeye çalışılmaktadır. Ancak bunlar döngüsel süreç için geçici yöntemleridir ve sebebi ortadan kaldırmadığı zaman kalıcı çözüm üretmezler. Oysa ki bütüncül ve fonksiyonel tıp öyle değildir. Klasik tıp teknolojilerinin geçici çözüm bulduğu bir durum olan adet sancısına, alternatif tedaviler kalıcı çözümler sunabilmektedir. Detaylı bir muayene ve analiz yöntemleri ile hastalığa sebep olan faktörlerin tespiti yapılır ve bu sebeplere yönelik kişiye özgü tedavi planlaması gerçekleştirilir. Bu aşamada sizler de yenilikçi ve alternatif tedavi hizmetlerinde yer alan çalışmalarımızdan uygun şartlarda ve profesyonel anlamda yararlanma sağlayabilirsiniz.

Menopoz Sorunları

Menopoz sorunları menopoz dönemine girilmesi (premenopoz) ile başlamaktadır. Boyun ve göğüs kısmında sıcak basması olarak tabir edilen yakınmalar sık yaşanmaktadır. Gece terlemesi,  sinirlilik hali, uyku düzensizlikleri, kalp çarpıntıları gibi şikayetler menopozda sık karşılaşılan ve oldukça büyük sorunlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Menopoz dönemine giren hastalar, bu dönemde yaşamış olukları menopoz sorunları nedeni ile yaşam kalitelerini düşürebilmektedir.

Menopoz sorunları doğal yollar ile menopoza giren hastaların % 50’lik oranda görülmektedir. Cerrahi müdahale sonucunda menopoza giren hastaların ise %90’a yakınında menopoz sorunları görülebilmektedir. Bu nedenle bu rakamlar azımsanamayacak şekilde karşımıza çıkmaktadır.

Adet Sancısı ve Menopoz Sorunlarında Tedavi Yöntemleri

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic olarak adet sancısı ve menopoz sorunlarında tedavi yöntemleri farklı bir seyirde ilerlemektedir. Bu sayede yeni nesil tedavi yöntemleri birleştirilmekte ve kişiye uygun kalıcı çözümler hedeflenmektedir. Bazı durumlarda tedavi yöntemi uygulanırken, klasik yöntemler yetersiz kalabilir. Bunun için bütüncül tedavi yaklaşımı ile alternatif tedavi tekniklerini kullanmak da işlevsel sürecin bir parçasıdır. Vücut üzerinde herhangi bir olumsuz yan etki bırakmadan adet sancısı konusunda ya da menopoz sorunları konusunda çözüm odaklı tedavi yöntemi uygulamaları sağlanmıştır.

Akupunktur yöntemi başta olmak üzere diğer alternatif tedavi yöntemleri ile birlikte adet sancısı için ya da menopoz sorunları için güvenilir ve etkin hizmeti bu klinikte bulabilirisiniz. Bu şekilde, güvenilir ve sizleri uzun süreli olarak rahatlatacak çözümlere ulaşabilirsiniz. Alternatif tedaviler ile birlikte hayatınızda yer alan sorunlar farklı bir bakış açısı ile yaklaşım sağlayabilirsiniz. Adet sorunlarını her ay yaşamak zorunda kalmadan ve menopozu sorunsuz bir şekilde atlatmaya yardımcı bütüncül ve fonksiyonel tıp teknikleri ile hayat kalitenizi yükseltebilirsiniz.

Dr. Yula, hastayı bir bütün olarak değerlendirir, çevresi ile sosyal ilişkilerine, stres yüküne, beslenme modeline, yaşam tarzına, uyku düzenine, içtiği suya, geçmiş duygusal yükünden dışkısının kıvamına kadar uzun süren detaylı bir değerlendirme yapar. Nadiren tetkiklere başvurulur.

Bütüncül tedavi, hastalıkların semptomundan ziyade kök nedenlerine yoğunlaşan modern tıbbi olanaklar ile kadim deneyimleri bir arada kullanan, tedavi yelpazesi oldukça geniş bir yaklaşımdır. Sadece ülkemizde değil yurt dışında bu ve benzeri yaklaşım modellerinin kronik hastalıklardaki başarı oranının yüksek olması nedeniyle tıp dünyasında ilgi görmektedir.