Kupa Tedavisi

Kaslarda oluşan  rahatsızlıklara kan aldırmadan, sadece  kupalar kullanılarak yapılan tedaviye kupa tedavisi denilmektedir. Halk arasında kuru hacamat veya hacamat olarak isimlendirilmektedir. Alternatif tedavi yöntemlerinden  olup sıkça hastalarda tercih edilmektedir. Neredeyse üç bin yıllık geçmişe dayanan  bir tedavi yöntemidir. Arapça dilinde normal formuna getirmek, vakumlamak ve emmek anlamlarına gelebilmektedir. Günümüz teknolojisi ile önemli ve doğru tedavi adımları içermektedir. Doğru işlemler sayesinde hastalıkların veya laktik asittin vücudumuzda bıraktığı kalıntılar emilmektedir. Bedenimizi sağlıklı formuna getirerek, hayatımızı olumsuz etkileyen ağrılardan  kurtulmak mümkündür.

Kaslar da yaştan veya uzun süre çalışmaktan dolayı içinde laktik asit birikimi  görülür. Yüksek laktik asit değerleri kişide yorgunluğa, sürekli uyuma isteğine, kas ağrılarına ve halsizliğine neden olabilmektedir. Kişi kas spazmı olarak bilinen hastalık çeşitlerini sıklıkla yaşayabilmektedir. Sertleşen ve ağrıyan bölgelerde kan dolaşımınız hızlandırılarak laktik asit seviyelerini normale getirme amaçlanır.

Kan dolaşımını hızlandırabilmek için kupa tedavisi veya kupa hacamatı yapılır. Kupalar ısıtılarak ağrılı bölgeye uygulanmaktadır. Bu tedavi sırasında vakumlama yöntemiyle ağrılı yerlere kupa dizilmektedir. Oluşan morarmalar sayesinde iyileştirici ve yapıcı kimyasallar, ağrılı bölgeye yoğunlaşmaktadır. Bu sayede kıkırdak, eklem, sinir ve kasları yenileyerek sağlıklı haline döndürmektedir. Ağrıya sebep olan fazla laktik asit, idrar yolu ile de vücuttan atılmaktadır. Sadece bu durumlara bağlı olmadan detoks amacıyla ile  Amerika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere tercih edilmektedir.

Kupa Tedavisi Hastalıkları

Hareketsiz yaşam, hastalık belirtileri ve sebepsiz ağrılar kişinin hayat kalitesini ciddi şekilde etkilemektedir. Kişinin  tekrardan sağlığına kavuşabilmesi amacıyla deri altında biriken toksik yükü fazla olan  kan vakumlanarak çıkarılmaktadır. Sıcak kupaları ağrılı bölgeye ters yapıştırarak hafifçe çekilmektedir. Bu işleme kupa tedavisi denilmektedir. Kupa tedavisi (kupa hacamat), hastalıklar için kullanılan alternatif tedavi yöntemlerinden bir tanesidir. Ancak her hastalığa bu yöntem uygulanmamaktadır.

Uzman kişiler tarafından yapılarak sadece kupa tedavisi hastalıklar üzerinde uygulanabilmektedir. Hastalık hemen hemen her evde bilinir hale gelse de bazı kazalara ve dokuları zedelemeye sebep olabilmektedir. Bundan dolayı bu işlemleri doktor kontrolünüzde yapmanız gerekmektedir. Bu hastalıkların başında zorlanmalara karşı bel kasları yer almaktadır. Belde ve sırtta oluşan dayanılmaz ağrıları bu tedavi yöntemi ile kesilmektedir. Tedavinin en yaygın kullanımı bu hastalıktan oluşacak ağrılardır. Ani veya ısınmadan yapılan egzersizlerden dolayı kürek ve kol kemiğinde ağrılar oluşabilmektedir. Ağrılı noktaya ısıtılmış kupa koyularak ağrıları azaltmayı amaçlamaktadır. Kulunç bölgesinde oluşacak şiddetli ağrıları semptomları bulunan fibrominaj ve fibrozit hastalıklarında tamamlayıcı tedavi yöntemidir.

Vücudun belirli noktalarında oluşan anlık sinirsel kasılmalara da bu yöntem işe yaramaktadır. Kireçlenme, disk kaymaları ve romatizma hastalıklarının orta evrelerinde tercih edilebilmektedir. Bu hastalıkların tedavisine yardım ederek ilerlemesini önlemektedir. Hastada oluşabilecek ağrılar, yanmalar ve sızılar kesilerek iyileşme süresi başlamaktadır. Ayrıca hastalarda yaşanılan aşırı yorgunluk hissi  büyük oranda azalmaktadır . Kişi daha zinde ve enerjik olabilmektedir. Ancak kupa tedavisi uygun zamanda ve tedavi adımlarına uygun olarak yapılması gerekmektedir.

Kupa Tedavisi Faydaları

Kupa tedavisi faydaları kişilere kısa sürede etkisini gösterebilmektedir. Detoks amaçlı kullanarak bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirebilirsiniz. Bağışıklığınızı güçlendirerek mikrop, bakteri ve alerjenlere karşı direnç kazanabilirsiniz. Ağrılı bölgelerde biriken ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlayabilmektedir. Dolaşımı hızlandırarak kan üretimi görevli organları uyarmaktadır. Fazla laktik asit bu uyarı sonrası idrarla dışarı atılmaktadır.

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kupa Tedavisi

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Kupa Tedavisi için sizleri de kliniğimize danışmaya beklemekteyiz. Bilindiği üzere birçok faydası bulunan ve çoğu kişinin düzenli olarak yaptırdığı kupa çekme yöntemini kliniğimizde uygulamaktayız. Daha steril ve daha profesyonel şartlarda kişiye özel geliştirdiğimiz bu tedavi uygulaması ile birlikte sizler de kupa tedavisi ile eski sağlığınıza kavuşabilirsiniz.