Ağır Metal ve Detoks Uygulamaları

Ne yazık ki tüm dünyada artan sanayileşme ile doğa ve onun bir parçası olan insan bir çok kimyasal maddelere maruz kalmaktadır. Günlük hayatımızda çok fazla civa, antimon, alüminyum, demir, nikel,  ve arsenik gibi ağır metallere maruz kalıyoruz. Bu maddeler DNA hasarına yol açabiliyor. Ağır metaller yağ dokuda birikme eğiliminde olup proteinler ve minerallerle etkileşime girerek metabolizmamızı bozmaktadırlar. Ağır metallar, yediğimiz yiyecekler, içtiğimiz su, soluduğumuz hava ve hatta cildimize sürdüğümüz krem, dişlerimizdeki amalgam dolgular ve yaptırdığımız dövmeler aracılığıyla vücudumuza giriş yapmaktadır. Tarım ve böcek ilaçları, kozmetik ürünler ve kirli suda yaşayan deniz canlılar… Listeyi uzatmak mümkün. Yağ dokuda ve hücre içinde birikme eğiliminde oldukları için atılımları kolay değildir ve yıllarca artan miktarlarda birikebilirler.

Hangi Belirti Ve Hastalıklara Yol Açar?

Ağır metaller vücudumuza giriş yaptıktan sonra  birçok farklı belirtiler gösterebilmektedir ve birçok hastalığa yol açabilmektedir. Nefes darlığı, aşırı yorgunluk, mide bulantısı, şiddetli baş ağrısı, hafıza sorunları, konsantrasyon sorunları, eklem ağrıları, romatizmal şikâyetler, ishal ve karın ağrısı gibi çok farklı organ sistemini olumsuz etkileyebilmektedir. Vücudumuzda yer alan ağır metal değerleri, tolere edilebilir seviyeyi aşarsa daha geri dönüşümü olmayan kronik hastalıklara yol açabilir.

Çoğu zaman tanı koyulmakta zorluklar yaşanır. Zira hem hekimler sebep olarak sıklıkla ağır metal birikimini düşünmezler, hem de tanı için gerekli alet ve cihazlar yaygın kullanılmamaktadır.

Ağır metal birikimine bağlı bahsettiğimiz semptomları yaşanmaması için öncelikle sağlıklı yaşam ile bu toksinlerle mazuriyeti en aza indirilmesi ve vücudun detoks sisteminin kuvvetlendirilmesi gerekmektedir. Sağlıklı yaşam önerisi olarak yeteri miktarda kaliteli su, alüminyum ambalaj, teflon mutfak malzemeleri ve ağır metal içeren kapların kullanılmaması, kirli su balıklarının tüketilmemesi, terleme, sauna gibi birçok başlık yer almaktadır.

Bununla birlikte ağır metal oranı yüksekliği klinik ile ilişkilendirilirse bu metalin vücuttaki oranını düşürmek için tedavi yapılması gerekir ki bunu ağır metal detoksu olarak adlandırıyoruz.

Ağır metal ve detoks uygulamaları aşamalı ve zamana yayılarak uygulanması gereken çok basamaklı bir tedavi yaklaşımıdır. Bu yöntem ile alımın azaltılması, detoks sisteminin kuvvetlendirilmesi ve atılımı yeteneğinin artırılması gerekmektedir.

Birçok kronik hastalığın altında ağır metallerin rolü bulunmaktadır, bu nedenle bahsettiğimiz şikayetlerle gelen hastaların günlük yaşam tarzı ve bağımlılıklarını değerlendirmekteyiz.

Eğer ağır metal değer yüksekliği şüphesi varsa çeşitli testler istenmektedir. Örneğin kan testi, saç teli ve idrar testleri ile ağır metal seviyesi belirlenebilmektedir. Fakat bu tetkikler yaygın değildir ve bazen hastanın 24 saat idrar biriktirmesi gerekmektedir. Bu tetkiklerle uyumlu sonuçlar veren biyomanyetik alan taraması yapan cihazlar daha pratik ve hızlı sonuçlar vermektedir. Değerler yüksek çıktığında ve hastanın kliniği ile ilişkilendirildiğinde detoks uygulamaları tedavisine başlanmaktadır. Bu uygulamalar kesinlikle deneyimli bir uzman tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Tek başınıza ve bilinçsizce yapabileceğiniz uygulamalar değildir. Belirli içecek tarifleri ve besinler tüketilerek detoks sınırlı fayda sağlar. Tıbbi kalitede üretilmiş çeşitli fitoterapik ürünler özellikle spirulina ve kişniş besin maddeleri sıkça kullanılmaktadır.

Ağır Metal Risk Faktörleri

Ağır metal ve detoks uygulamaları tedavi aşamasına geçmeden önce birtakım hazırlıklar yapmanız gerekmektedir. Öncelikle ağır metal risk faktörleri odaklanmanız gerekmektedir. Bu faktörleri azaltarak tedavinin kısa sürede etkisini gösterimini sağlayabilirsiniz. Sigara içeriğinde çok farklı ağır metaller içermektedir. Alüminyum, kurşun, kadminyum ve diğer ağır maddeleri bir arada bulundurmaktadır. Eğer sigara içiyorsanız acilen sigarayı bırakmanız gerekmektedir. Sigara içmiyorsanız bile yanınızda içilmesine izin vermemelisiniz. Pasif içicilerde en az içenler kadar risk grubunda yer almaktadır. İçeriğinde ağır metallerden dolayı kişi kemik erimesi, kanser, nefes darlıkları, göz rahatsızlıkları gibi birçok kronik hastalığa sebep olabilmektedir. Dünyada binlerce insan sigaranın içeriğindeki ağır metallerden dolayı hayatını kaybetmektedir.

Detoks uygulamaları vücudunuzdaki toksik maddeleri vücuttan atılmayı sağlayan tedavi yöntemleridir. Farklı tedavi yöntemlerinde de vücudunuza zarar verecek maddeler, seçmemenize özen göstermelisiniz. Diş tedavilerinde yer alan civa içerikli amalgam dolgulardan uzak durmalısınız. Eğer daha önceden yaptırdıysanız en kısa sürede sağlıklı dolgu maddeleri ile yer değiştirmenizi öneriyoruz. Fakat bu işlem, deneyimli diş hekimlerinin uyguladığı ek önlemler altında gerçekleştirilmelidir. Civa, bazı aşı içeriklerinde de rastlanabilmektedir.

Bağımlıklarımız, tedavi süreçlerimiz kadar sosyal yaşamamızda büyük önem sarf etmektedir. Mutfak malzemeleri alırken yapıldığı maddeyi incelemelisiniz. Yüksek sıcaklıklara temas eden alüminyum folyolardan kaçınmalısınız. Yiyeceklerinizi uzun süre saklayacaksanız cam kapları tercih etmelisiniz. Güvenilir markaların cam ve çelik olanlarını tercih edebilirsiniz. Sigara içenler, sigara dumanına maruz kalanlar, amalgam dolgu yaptıranlar, dövme uygulamaları yaptıran kişiler risk faktörleri içerisindedir.

Ağır Metal ve Detoks Uygulamaları

Doç. Dr. Erkan Yula Immunıty Clinic ile Ağır Metal ve Detoks Uygulamaları için sizler de kliniğimize başvurabilirsiniz. Klinikte sizlere uygun tanı ve tedavi planlaması yapılacak ve eğer gerekli ise detoks uygulamalarından sizin için en etkili yöntem seçilerek kişiye özel tedavi planlaması yapılacaktır. Ayrıntılı bir değerlendirme ve yaşam şekli değerlendirilerek risk faktörleri belirlenmekte, vücudunuzun detoks kapasitesi ve diğer analizler uygulanmaktayız. Bağırsak sisteminiz, karaciğeriniz, lenf ve dolaşım sisteminiz ayrıntılı olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Kliniğimizde var olan şikayetinizle ilişikli faktörler belirlenmekte ve vücudun ne şekilde cevap verdiği değerlendirilmektedir. Hastalıkla ilişikli bu bozulmuş mekanizmaları kişiye özgü farklı tekniklerle tedavi etmekteyiz. Dolayısı ile ağır metal detoks uygulaması profesyonel şekilde ve deneyimli ellerde yapılması gereken hassas bir tedavi yöntemidir. Sağlıklı beslenme ve beden sağlığı yaşama alanında en baştan ağır metal detoksunu yaşam felsefesi olarak belirleyebilirsiniz.